Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-11-2024
Dag allen,

Sinds een paar dagen vertoont mijn monitor een wit scherm als ik m'n pc opstart. Ook zonder de DVI kabel te hebben ingeplugd verschijnt er geen BenQ logo (met het gebruikelijke "no signal") in beeld, en zie ik enkel een witte zee.. het logo verschijnt soms een halve seconde in beeld, waarna hij blurt naar wit.

Na zo'n 30 keer het scherm/pc aan en uit te doen gaat hij soms toch nog aan, maar ik heb geen idee waar dit van af hangt. Dus elke keer als ik mijn pc nu uitzet, moet ik weer zo'n 30 pogingen doen voordat mijn monitor het weer doet bij het opstarten. Het enige wat nog rest is m'n pc 24/7 aanhouden (inclusief monitor) want als hij eenmaal aan is werkt hij wel.. maar dat lijkt me niet de beste oplossing. Ik hoor trouwens ook een soort hoog kort piepje als ik de monitor aanzet, dat was vroeger ook niet aanwezig.

Wat denken jullie? Kortsluiting ergens? Of is de backlight stuk? Eventuele reparatie (zit al 1,5 jaar over garantie) zal in vergelijking met het kopen van een nieuwe monitor niet de moeite waard zijn neem ik aan? En ik maar denken dat die dingen lang mee gaan.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-05 12:23
Het zou een kapotte elko / condensator kunnen zijn. Maar dan zal je hem eerst open moeten maken om te kijken / meten en dat valt niet altijd mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-11-2024
Frank__B schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 19:06:
Het zou een kapotte elko / condensator kunnen zijn. Maar dan zal je hem eerst open moeten maken om te kijken / meten en dat valt niet altijd mee...
Oké, maar is zoiets eenvoudig te spotten als je 'm open maakt? Een zwarte plek ofzo? Ik bedoel, als hij toch stuk aan het gaan is, weet ik tenminste waardoor.. Doet het overigens vandaag nog steeds (*klopt af*), na vele pogingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
Niet altijd. Elko's kunnen bol gaan staan, of een bruine smurrie lekken. Maar soms zien ze er gewoon uit terwijl ze toch (bijna) capaciteitsloos zijn. Vaak als ze warm zijn hebben ze iets meer capaciteit waardoor het zaakje net aan de gang blijft, dat zou jouw situatie kunnen verklaren. Voor iemand die kan solderen zijn ze vrij eenvoudig te vervangen, spanning en capaciteit staat op de zijkant.

Maar het kan natuurlijk ook wat anders zijn, het blijft lastig kijken op afstand. Maar als er bolle / lekkende elko's / condensatoren inzitten is de kans groot dat dit jouw probleem veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellfighter87
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:07
heb je al getest of de monitor wel werkt met een andere source dan de video kaart?
want neem aan dat dit niet alleen een fout hoefd / zou kunnen zijn van de monitor.
als de kabel kapot is of je video kaart is het best logisch dat je cable disco error krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
hellfighter87 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 11:23:
heb je al getest of de monitor wel werkt met een andere source dan de video kaart?
want neem aan dat dit niet alleen een fout hoefd / zou kunnen zijn van de monitor.
als de kabel kapot is of je video kaart is het best logisch dat je cable disco error krijgt
Frostu:
Ook zonder de DVI kabel te hebben ingeplugd verschijnt er geen BenQ logo (met het gebruikelijke "no signal") in beeld, en zie ik enkel een witte zee..
Lijkt me vrij duidelijk dat het in de monitor zit.
Pagina: 1