Muziek op laptop op afstand bedienen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik geef sinds kort dansles in een salsaschool. Een collega van me heeft een laptop van Apple met een bijbehorende afstandsbediening:

Wikipedia: Apple Remote

Zo'n afstandsbediening is erg handig, omdat je dan niet telkens naar de cd-speler hoeft te lopen. Zijn muziek staat natuurlijk digitaal op zijn laptop.

Ik zat er al langer over te denken een laptop te kopen, en nu al helemaal, mits ik ook een afstandsbediening kan vinden, maar dan voor windows. En het liefst klein! In een computerwinkel werd me verwezen naar een pointer van logitech, maar die is te groot (zo'n 15 cm).

Ik kan echter maar moeilijk iets anders vinden; iemand suggesties? Er moet minimaal op zitten: prev, next track, pause/play, volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrashie
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 16:46
zelf geen ervaring mee.. maar hier heb je een lijstje remotes
http://tweakers.net/price.../afstandsbedieningen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patjeee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 02:46

Patjeee

Ik woon in Boston MA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 09:28

Theo

moederbord

Er zijn ook afstandbedieningen welke de grootte hebben van een expresscard, ik geloof dat HP deze bij een aantal notebooks meelevert. Het voordeel is, naast de grootte natuurlijk, ook dat je deze in de laptop kan stoppen/laden als je 'm niet gebruikt.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
In sommige Dell's en HP's zit er een remote in een pccard sleuf. Gaat dan meestal om een media laptop.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
In principe werkt de Apple afstandsbediening gewoon met de universele infrarood standaard. Er is dus een kans dat hij ook te gebruiken is op een windows laptop (zolang deze maar een infrarood poort heeft). Misschien kan ik het binnenkort eens proberen of het werkt. Moet ik even de remote van m'n vriendin lenen (ik ben de mijne al een jaar kwijt). :P Via google kan ik helaas niet veel vinden over mensen die hetzelfde geprobeerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan de Logitech Trackman Live wel aanbevelen , die fungeert bij mij als afstandbediening voor de pc , hij is RF gestuurd dus je hoeft niet te richten. Gebruikt zie ik ze welleens voor 50 euries voorbijkomen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/07/13/1279042489-60.jpg
Pagina: 1