Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Ik heb een HP-Compaq 6710b met een wireless kaart die maar tot 54mbps gaat. Nu is het soms wel prettig om de snelheid van een N-verbinding ook gewoon thuis op de bank te hebben. Ik zag dat ze daar origineel de Intel 4965AGN voor leverden en heb ook gelezen dat HP erg moeilijk doet om alternatieve hardware te accepteren. Helaas zie ik in de pricewatch dat hij net een maand of 2 niet meer wordt opgenomen, dus nieuw kopen is geen optie meer.

Kan ik zomaar een willekeurige andere kaart kopen en die erin prikken, of is HP inderdaad erg lastig met hardware die zij niet hebben geleverd? Zag er bijv al een op marktplaats van Toshiba, maar daarvan weet ik dus niet of het zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-05 20:53
je moet ff op ebay zoeken naar een N kaartje specifiek voor HP.. andere kaartjes accepteert hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chestertjuh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-05 22:55
Via Ebay kun je hetzelfde kaartje kopen. Deze staat erop heb het nagekeken. '4965AGN'. Je kan imitatie kopen maar dit zal hij niet altijd slikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Ik was er al een beetje bang voor, in ieder geval bedankt voor jullie reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
TWFpa2Vs schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 13:02:
je moet ff op ebay zoeken naar een N kaartje specifiek voor HP.. andere kaartjes accepteert hij niet.
Heb je hier een bron voor ? Ik vind het namelijk een vrij sterk verhaal. Ik heb zelf een HP 6710b, en de wireless mini-pci kaart die er standaard inzit is gewoon van Intel.
Waarom zou een willekeurig ander kaartje niet werken ? Even afgezien van beschikbaarheid drivers natuurlijk.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.