Advies nieuw ADSL modem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:07
Door het slechte weer van de afgelopen dagen is zaterdag op zondagnacht mijn adslmodem stuk gegaan.
Ik ben bij de verzekering geweest en mag een nieuw adsl modem aanschaffen en de rekening bij hun op kantoor brengen.
Ik had een SMC isdn router en was er de laatste tijd niet tevreden over. Had veel last van vastlopers en traag internet. De kabels al vervangen en Solcon heeft al het e.e.a. aangepast maar ik bleef maar langzaam internet houden.

Nu ben ik opzoek naar een ADSL modem die stabiel is, firmwareupdate mogelijkheden heeft, wifi (stabiel).

Een vriend van mij heeft een Linksys/Cisco WAG320N maar is er niet te spreken over, vaak last van wegvallend internet want met zijn vorig modem niet zo was. Een modem is ook niet iets wat je erg vaak vervangt en daardoor ben ik een beetje kwijt waar je op moet gaan letten.
De modems van AVM Fritz!box hoor ik wisselende verhalen over.

Welk modem kunnen jullie adviseren? Verzekering gaf aan dat ik onder de 200 euro moest zitten (waar ze dat op basseren weet ik niet). In mijn dorp hebben we nog als max 8 mbit (ADSL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43
Als je nog een isdn lijn hebt beperkt dat je keus aardig. Maak voor jezelf even een lijstje met eisen (wifi 54g of n, adsl2+, Gb, enz), voer deze in in de pricewatch (voorbeeldje) en maak een shortlist van een paar modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:07
Dat heb ik gedaan. Helaas zijn er niet veel reviews in de pricewatch m.b.t. isdn modellen. Ik weet niet of dit veel verschild van de analoge modellen.
Ik heb achter mijn huidige modem een gigabit switch, dus gbit is niet een vereiste. Alle apparatuur werken hier met 54 mbit en dat is nu voldoende. In de toekomst misschien naar de n standaard.

[ Voor 39% gewijzigd door Binnetie op 13-07-2010 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
ik heb pas een Netgear DGN3500 (annex a) adsl modem gekocht ter vervanging van de experiabox die nogal kuren had veel vastlopers en niet online kunnen gamen enzo.
koste iets van €100 maar vond het zn geld wel waard.
met isdn zal je naar annex b modems moeten zoeken die zal netgear ook wel hebben.
na even zoeken op internet, deze bijvoorbeeld Netgear DG834GBGR is 54mbit
een 300mbit model is DGN3500B-100GRS zefde type als ik heb alleen dan annex b
updaten van firmware kan als je in de modem ingelogd bent. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Goofy1978 op 13-07-2010 19:12 ]