Toon posts:

[3g iOS4] Geen wifi meer. Ook na downgrade. Mijn rechten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na het upgraden naar OS 4.0 had ik van het ene op het andere moment geen wifi meer. Mijn telefoon zei NO WIFI bij het wifimenu, en na rebooten was het wifimenu vaak wel weer beschikbaar, maar bleef het circeltje maar draaien en kon hij geen netwerken vinden.

Na veel frustraties over batterydrain, geen wifi en performance heb ik 'm gedowngrade naar 3.1.3.
Nog steeds geen wifi. Zelfde probleem.

Ik heb het idee dat os 4 mijn wifi vernietigd heeft. Het is niet zo dat ik hem heb laten vallen of iets dergelijks, een kwartier voor de upgrade naar os 4 heb ik nog wat apps gesynct via wifi, waarna ik hem heb geupgrade.

Mijn vraag is: Mijn telefoon is nu 1 jaar en 9 maanden oud. ik ben ontzettend kwaad over dat hij het opeens niet meer doet, en wil eigenlijk mijn telefoon terugsturen naar apple (tmobile denk ik eigenlijk) Om dit onder garantie gerepareerd te krijgen. Dit gaat immers veel te ver.

Wat zijn mijn rechten hierin, kan ik me nu beroepen op het europese recht (levensduur apparaat). Ik heb hier verschillende discussies over gehoord.

Hoe moet ik dit aanpakken?

Daarnaast ben ik ook benieuwd naar of er nog meer mensen zijn met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tja, "moest" je upgraden? Of heb je zelf zitten "spelen"?

Bel eens met T-Mobile; het zijn niet de meest vervelende mensen aan de telefoon zolang je redelijk en normaal uitlegt wat de situatie is.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tsja je moet niets, maar de upgrade heeft mijn telefoon vernietigd. Ik heb hem overigens nooit gejailbreakt of iets in die richting, altijd netjes aan de regeltjes gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 15:23
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 12:55:
tsja je moet niets, maar de upgrade heeft mijn telefoon vernietigd. Ik heb hem overigens nooit gejailbreakt of iets in die richting, altijd netjes aan de regeltjes gehouden.
een kwartier voor de upgrade naar os 4 heb ik nog wat apps gesynct via wifi
Dan zal dat wel 'upgedated' moeten zijn, want draadloos syncen van apps is zonder JB nog niet aanwezig.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09 10:18
ZpAz schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 13:05:
[...]

[...]

Dan zal dat wel 'upgedated' moeten zijn, want draadloos syncen van apps is zonder JB nog niet aanwezig.
Dat is afhankelijk wat hij bedoeld met syncen van apps. Als hij data binnen de apps bedoelt dan heb je geen JB nodig. Ook updaten van de apps zelf kan via de appstore in de iPhone.

Overigens heb ik er zelf ook plotseling last van. Samen met het ontbreken van de bluetooth en gps. De aansluitingen zijn nog wel allemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is iOS4 officieel beschikbaar gesteld voor de iphone 3g ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 11:48

M_V

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 13:50:
Is iOS4 officieel beschikbaar gesteld voor de iphone 3g ?
Ja.

De WIFI van een vriend is er ook eens mee gekapt na een software update (volgens mij naar 3.1), heel vaag.

Zelf heb ik ook weleens zoiets gehad. Ongeveer 10 minuten nadat ik mijn Mac had geupdate naar Snow leopard werd opeens mijn batterij geweigerd. Die is toen netjes door Apple vervangen, maar ook dat vond ik erg vaag.

Het lijkt erop dat het onderdeel al slecht was, maar dat een nieuwe update een nieuwe check uitvoert en dan vindt dat hij onder de maat presteert en hem uitschakelt....

[ Voor 61% gewijzigd door M_V op 13-07-2010 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik neem aan dat het hier niet om een jaibreak gaat en dat de update op de voorgeschreven wijze geïnstalleerd is? Wie is eigenlijk de verkoper? Is dat een Apple shop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hottestbrain
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-08 12:33
Tevens issues hier, na jailbreak werkte wifi ineens wel:s Moet nog steeds elke verbinding handmatig maken (automatisch verbinding maken staat aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Inkoppertje:
Misschien houd je hem verkeerd vast ? >:)
/ flauw hé ?

Maar ff serieus: je ben blijkbaar niet de enige met dit probleem.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 11:48

M_V

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 13:53:
En ik neem aan dat het hier niet om een jaibreak gaat en dat de update op de voorgeschreven wijze geïnstalleerd is? Wie is eigenlijk de verkoper? Is dat een Apple shop?
Op zich is iedere iphone met "restore" weer in de 100% originele staat te krijgen. Als hij dan nog steeds niet werkt, ligt het in ieder geval niet aan het installeren van dubieuze software.

Verkoper is in nederland voor t-mobile branded toestellen altijd t-mobile, apple staat hier compleet buiten.

Kortom: ga bakkeleien met t-mobile, maar volgens mij geven die toch gewoon 2 jaar garantie op die dingen? Die vriend met die kapotte Wifi is ermee naar tmobile gegaan en volgens mij is dat gewoon kostenloos gefixt (was een 3g uit jan 2009 en hij kwam ermee in april 2010)

[ Voor 10% gewijzigd door M_V op 13-07-2010 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakpeter
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-09 09:07
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 11:42:
Mijn vraag is: Mijn telefoon is nu 1 jaar en 9 maanden oud. ik ben ontzettend kwaad over dat hij het opeens niet meer doet, en wil eigenlijk mijn telefoon terugsturen naar apple (tmobile denk ik eigenlijk) Om dit onder garantie gerepareerd te krijgen. Dit gaat immers veel te ver.

Wat zijn mijn rechten hierin, kan ik me nu beroepen op het europese recht (levensduur apparaat). Ik heb hier verschillende discussies over gehoord.
Tijdje terug mijn eigen iphone bij t-mobile aangeboden voor reparatie en toen hoorde ik dat t-mobile standaard 2 jaar garantie op door haar geleverde toestellen geeft. Met andere woorden: volgens mij kun je je toestel gewoon inleveren bij t-mobile. Mits je zelf geen hele rare dingen hebt gedaan zal het onder garantie gerepareerd (/vervangen) worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

In DFU mode flashen (en dus niet in de normale of recovery modus !) en dan de fabrieksinstellingen resetten via het menu (ja, die 'lange', of anders alleen netwerkinstellingen); herstarten en dan zou je WiFi terug moeten zijn ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:46

iMars

Full time prutser

tweakpeter schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 14:03:
[...]

Tijdje terug mijn eigen iphone bij t-mobile aangeboden voor reparatie en toen hoorde ik dat t-mobile standaard 2 jaar garantie op door haar geleverde toestellen geeft. Met andere woorden: volgens mij kun je je toestel gewoon inleveren bij t-mobile. Mits je zelf geen hele rare dingen hebt gedaan zal het onder garantie gerepareerd (/vervangen) worden.
Let goed op of je geen vochtschade hebt. Ook al heeft dat NIKS met je klacht/probleem te maken, schaart het officiële reparatie bedrijf zich achter het feit dat je vochtschade hebt en dus geen garantie. Mag je ff ~ 275 euro neerleggen om het te laten maken |:(

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb het ook momenteel. Qua vochtschade moet je enorm opletten: het huidige toestel is 2 maanden oud, omdat de vorige een gebroken printplaat had. Volgens tmobile geen garantie, want vochtschade.

Toestel is overigens niet gejailbraked ofzo.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 20:12

ScSi

Belg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Is dik een uur geleden al gepost hier ;).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 20:12

ScSi

Belg.

Idd, tijd om wakker te worden dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem ten tijde van 4.0 de settings gereset op aanraden van Tmobile, deed niets. Heb hem daarna in DFU mode gedowngrade naar 3.1.3. Zou het resetten van het apparaat nog zoden aan de dijk kunnen zetten (factory settings reset via settings menu)?

Ik denk dat ik morgen maar eens T-mobile ga bellen met mijn probleem.

Hoop niet dat ze gaan piepen over dat ik 'm gedowngrade heb (dat is NIET door apple ondersteund in tegenstelling tot het upgraden naar 4.0)

Overigens heb ik wel zelf het scherm van mijn iphone vervangen een paar maanden terug, maar van deze door mijzelf professioneel uitgevoerde reparatie zullen ze naar alle waarschijnlijkheid weinig kunnen zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk kunnen ze bij t-mobile ook weinig met dit soort problemen omdat het vooral bij apple ligt.
T-Mobile kan niet 1-2-3 een nieuw toestel geven of even de firmware aanpassen en bijwerken.

Dus waarschijnlijk wordt het wachten tot de nieuwe iOS. Of anders nog maals herstellen of downgraden naar 3.X.X Veel succes iedereen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het punt is, ik heb gedowngrade en het werkt nog steeds niet. Wifi is DOOD.

Net tmobile gebeld, die sturen me door naar een fucking feedbackformulier op de amerikaanse site van apple. Als in; zoek het maar uit dat je Wifi niet werkt, kan er niets aan doen.

Ik kan hem wel ter reparatie aanbieden, maar weet niet wat dat gaat doen.

Denk dat ik hem gewoon ter reparatie aanbied en niets zeg over de update naar 4.0. m.a.w. mijn 3.1.3 telefoon had opeens geen Wifi meer. Dat lijkt me het meest zinnig. Ik heb nl. e.e.a. aan berichten gelezen die melden dat de software je chip oververhit en kapot maakt. zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 11:01:
Het punt is, ik heb gedowngrade en het werkt nog steeds niet. Wifi is DOOD.

Net tmobile gebeld, die sturen me door naar een fucking feedbackformulier op de amerikaanse site van apple. Als in; zoek het maar uit dat je Wifi niet werkt, kan er niets aan doen.

Ik kan hem wel ter reparatie aanbieden, maar weet niet wat dat gaat doen.

Denk dat ik hem gewoon ter reparatie aanbied en niets zeg over de update naar 4.0. m.a.w. mijn 3.1.3 telefoon had opeens geen Wifi meer. Dat lijkt me het meest zinnig. Ik heb nl. e.e.a. aan berichten gelezen die melden dat de software je chip oververhit en kapot maakt. zou kunnen.
Het is nog niet helemaal zeker wat de nieuwe iOS met je iphone Wifi doet dus het beste is nog om een tijdje te wachten totdat iemand het uitgevonden heeft. Ik weet hoe verschrikkelijk vervelend dat is maar goed nog heel even geduld hebben.

Bij apple doen ze er ook vrij weinig mee, als je daar een bericht op het forum plaatst dan worden ze meteen verwijderd. Waarschijnlijk zijn ze nu bezig met 'de' oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalkie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-09 17:58

Kalkie

NLMP

Mijn WiFi was al driekwart jaar dood op mijn 3G, alle toen te vinden tips geprobeerd (oa restore, DFU restore), network setting en all settings resetten, dat bood geen oplossingen. Ik las vandaag een tip die zou helpen om trage 3G's na de update naar IOS4 weer sneller te maken:

2x een harde reset uitvoeren achter elkaar (home en powerbutton ingedrukt houden totdat het appeltje weer zichtbaar is en dat x2)

en voila, ik heb na een hele lange tijd eindelijk weer een WiFi verbinding !!

[ Voor 9% gewijzigd door Kalkie op 15-07-2010 13:48 ]

XBL: KalkieNL PSN: KalkieNL

Pagina: 1