In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.
Ik heb uiteindelijk de oplossing gevonden. Met de volgende formule negeert Excel de lege cellen
=IF(COUNTIF(A1:D1;"")=4;"";SUM(A1:D1))
=IF(COUNTIF(A1:D1;"")=4;"";SUM(A1:D1))
In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.
Wellicht te laat, maar was het volgende niet net zo handig/handiger:
Nullen verbergen
Nullen verbergen
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Nullen verbergen was helaas niet de oplossing. Mijn data is namelijk binomiaal (nullen en enen). Het enige wat die optie dus doet is nullen verbergen.Terwijl het alleen de bedoeling was om lege cellen niet mee te nemen in de berekening. Als namelijk A1,B1,C1,D1 leeg waren dan verscheen er bij =A1+B1+C1+D1 gewoon een nul als uitkomst.
Ah oké, dan heb je er inderdaad vrij weinig aan om de nullen te verbergen. Als ik het goed lees werkt je formule zo dat er alleen geen som komt als alle waardes leeg zijn. Als minimaal 1 van de velden ingevuld is dan heb je wel een optelling.
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Dat is inderdaad wat =IF(COUNTIF(A1:D1;"")=4;"";SUM(A1:D1)) doet. Maar dan zal de nul verbergen met 0;-0;;@ effectief hetzelfde doen (behalve als de som 0 kan zijn, natuurlijk!)
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Correct. De som kan ook 0 zijn. In mijn geval betekent een lege cel namelijk geen data en een nul een negatieve score.
Pagina: 1