Goededag,
Het begin heb ik, het einde ook alleen de tussenstap kom ik niet uit.
Ik wil de zoekpagina uitbreiden van een intranet, door de gebruikers een mogelijkheid te geven beplaade rubrieken te selecteren en daar een zoekterm op los te laten. Deze zoekterm zal dan alleen in posten van deze geselecteerde rubrieken gevonden worden.
Het formulier is als volgt:
Het resutaat haal je op:
De inhoud van rubrieken zal bijvoorbeeld zijn:
rubriek1, rubriek2,
De zoekquery zal er uiteindelijk zo uit moeten zien:
Ik krijg de stap van de inhoud van het formulier naar de opbouw van de queury niet voorelkaar.
Hoe weet ik bijvoorbeeld hoeveel rubrieken er zijn geselecteerd, en hoe bouw ik de query op afhankelijk van de geselecteerde rubrieken.
Het begin heb ik, het einde ook alleen de tussenstap kom ik niet uit.
Ik wil de zoekpagina uitbreiden van een intranet, door de gebruikers een mogelijkheid te geven beplaade rubrieken te selecteren en daar een zoekterm op los te laten. Deze zoekterm zal dan alleen in posten van deze geselecteerde rubrieken gevonden worden.
Het formulier is als volgt:
ASP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| <Form action="FindadvTopicsResult.asp" METHOD="POST"> <% Response.write "<input type='hidden' name='AfdelingsId' value="&AfdelingsID&">" Response.Write "<SELECT NAME='Rubriek' multiple='multiple' size="&NumberOfCounts&">" %> <%Do Until objRsShowRubrieken.EOF%> <%Response.Write "<OPTION>"%> <%Response.Write (objRsShowRubrieken("rubrieken"))%> <%Response.Write"</OPTION>"%> <%Response.Write "<br>"%> <%objRsShowRubrieken.MoveNext Loop %></SELECT> <input type="text" name="zoekterm" size="15"> <INPUT TYPE="SUBMIT" NAME="submit" VALUE="Zoek" STYLE="color: #000000; background: #FFFFFF; font-weight: bold; width: 60px; height: 25px;"></form> <% |
Het resutaat haal je op:
ASP:
1
2
| Rubrieken = Request.Form("rubriek") Zoekterm = Request.Form("zoekterm") |
De inhoud van rubrieken zal bijvoorbeeld zijn:
rubriek1, rubriek2,
De zoekquery zal er uiteindelijk zo uit moeten zien:
SQL:
1
2
3
4
5
6
| SELECT * FROM dbo.Posten WHERE (Onderwerp LIKE '%zoekterm%') AND (Rubriek = 'rubriek1') OR (Rubriek = 'rubriek1') AND (Post LIKE '%zoekterm%') OR (Onderwerp LIKE '%zoekterm%') AND (Rubriek = 'rubriek2') OR (Rubriek = 'rubriek2') AND (Post LIKE '%zoekterm%') |
Ik krijg de stap van de inhoud van het formulier naar de opbouw van de queury niet voorelkaar.
Hoe weet ik bijvoorbeeld hoeveel rubrieken er zijn geselecteerd, en hoe bouw ik de query op afhankelijk van de geselecteerde rubrieken.