sinds een paar dagen een amder mobo: asus P5N-t de luxe ( s775)
andere componenten:
psu cooler master 750 W
cpu: E8400 (eo stepping)
ram: 2x2gb ocz gold pc6400
gpu: asus 8800gt (g92) 512 mb
creative xtreme gamer geluidskaart
2x (sata) barracuda 320 mb in raid 0
en bovenvermeld mobo.
windows 7 64 bit.
eerste paar keer opstarten kwam ik eindelijk in de bios om dit aan te passen naar de raid opstelling.
opstart logo haperde al meer en meer. Kwam ik eindelijk in de bios kwam er regelmatig een freeze, nietsreageerde meer.
Na eindeloos proberen is zelfs het opstart logo niet meer te verkrijgen.Al direkt een melding dat er geen verbinding is met de monitor.
wat heb ik al geprobeert:
ander graka,s in de verschillende pci-e sloten, ander ram, andere voeding, andere, (ide) harde schijf.
Alle kabels zijn correct aangesloten. mobo uit de kast, op karton, met minimale componenten opgebouwd. noppes.
op het web al bekeken dat dit mobo wel lastig is. Mijn probleem wordt echter nergens beschreven.
bios al gereset, via de pinnetjes.
Qvl stelt dat het mobo vanaf een bep. bios de E8400 ondersteunt. Maar ik kom nu al niet eens meer in de bios.
vraag: Is het bios kapot? hoe kan ik dit testen ( naders dan in het mobo?)
bioschip te vervangen? hoe betrouwbaar is dit?
andere componenten:
psu cooler master 750 W
cpu: E8400 (eo stepping)
ram: 2x2gb ocz gold pc6400
gpu: asus 8800gt (g92) 512 mb
creative xtreme gamer geluidskaart
2x (sata) barracuda 320 mb in raid 0
en bovenvermeld mobo.
windows 7 64 bit.
eerste paar keer opstarten kwam ik eindelijk in de bios om dit aan te passen naar de raid opstelling.
opstart logo haperde al meer en meer. Kwam ik eindelijk in de bios kwam er regelmatig een freeze, nietsreageerde meer.
Na eindeloos proberen is zelfs het opstart logo niet meer te verkrijgen.Al direkt een melding dat er geen verbinding is met de monitor.
wat heb ik al geprobeert:
ander graka,s in de verschillende pci-e sloten, ander ram, andere voeding, andere, (ide) harde schijf.
Alle kabels zijn correct aangesloten. mobo uit de kast, op karton, met minimale componenten opgebouwd. noppes.
op het web al bekeken dat dit mobo wel lastig is. Mijn probleem wordt echter nergens beschreven.
bios al gereset, via de pinnetjes.
Qvl stelt dat het mobo vanaf een bep. bios de E8400 ondersteunt. Maar ik kom nu al niet eens meer in de bios.
vraag: Is het bios kapot? hoe kan ik dit testen ( naders dan in het mobo?)
bioschip te vervangen? hoe betrouwbaar is dit?