Ik ben bezig om een raid 1 aan te leggen met de QNAP-259 Pro. Er zat een 1 TB disk in (WD) en ik heb er een 1.5 TB (WD) bij gestopt. Het (online) aanmaken van de raid 1 gaat erg langzaam. In totaal zo'n 2500 minuten, dus bijna 2 dagen? Is dat normaal of is er iets bijzonders aan de hand. De gemiddelde schrijfsnelheid lijkt maar 6 MB/s (kopieren van 915 GB in 2500 minuten). De 1 TB disk is overigens voor 1/3 in gebruik.
Tja, lijkt me "by design" als je Google eens uitspit met "QNAP-259 Pro slow rebuild" maar kan natuurlijk ook liggen aan het aantal/grootte bestanden op disk.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
mogen die schijven verschillend van grootte zijn voor een raid zonder problemen te ervaren?
Ja... Je houdt alleen op de grootste drive, in het geval van de topicstarter, 500GB ongebruikte ruimte over.Picaroon schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 10:05:
mogen die schijven verschillend van grootte zijn voor een raid zonder problemen te ervaren?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Mijn vraag is of dergelijke rebuild tijden voor raid 1 normaal zijn of niet. De QNAP haalt bij mij over het netwerk makkelijk 60+ MB/s. Het ding is intern dus snel genoeg. Is er een soort formule of vuistregel voor om de rebuild tijden te kunnen inschatten?
Hij is nu klaar, na 22 uur
Het laatste stuk is toch wat sneller gegaan als verwacht.
Verwijderd
Klopt, broerlief heeft een iets oudere qnap die er ook verschrikkelijk lang over doetRebuild raid 1 bij QNAP duurt lang
Is erg cpu afhankelijk hoe lang een rebuild duurt, laten al die RAID enclosures nou hetzelfde manco delen: een schijtcpu.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2010 21:25 ]
De CPU is hier niet de bottleneck. Deze QNAP heeft een snelle Atom processor (nou ja snel blijft relatief
). Het is in iedergeval genoeg om bij grote bestanden 60 MB/s te halen over een Gbit netwerk. Bij de migratie was de processorbelasting laag (<10%)
Ik heb er nog eens over nagedacht. De gemiddelde transfersnelheid was ongeveer 11,5 MB/s (lezen en tegelijkertijd weer wegschrijven) waarbij het systeem ook nog beschikbaar bleef (online raid migratie). De hoeveelheid data van 915 GB is gewoon heel erg veel.
Ik heb er nog eens over nagedacht. De gemiddelde transfersnelheid was ongeveer 11,5 MB/s (lezen en tegelijkertijd weer wegschrijven) waarbij het systeem ook nog beschikbaar bleef (online raid migratie). De hoeveelheid data van 915 GB is gewoon heel erg veel.
Pagina: 1