Toon posts:

Firmware (re)version on NIC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Ik ben opzoek naar de firmware version van mijn netwerkkaart. Ik heb enige tijd gegoogled, maar kom niet verder dan bij de HP Insight Diagnostics > Survey te kijken, maar daar komt bij mij op de server geen informatie voor over mijn firmware. Op een windows 2003 enterprise server.

Zijn hier toevallig aparte tooltjes of is dit misschien in het command scherm op te vragen?

Het gaat hier om de HP NC7782 Gigabit

Alvast bedankt,

Knowing :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2010 09:49 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Euh?

Service-tag van je server/machine invullen bij HP, alle Management Software downloaden en klaar? En anders heb je altijd nog de automatische SoftPaq-downloader van HP?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 09:51:
Euh?

Service-tag van je server/machine invullen bij HP, alle Management Software downloaden en klaar? En anders heb je altijd nog de automatische SoftPaq-downloader van HP?
Het updaten kan ik wel ja, maar het betreft hier om een exchange server waar we het niet te veroorloven is om problemen mee te krijgen. Daarom vergelijk ik liever eerst of de firmware versie gelijk is aan een van onze andere servers, ivm met een powerchute communicatie probleem

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:35
..oeps, verkeerd begrepen..

Wat dacht je van de Broadcom Utility installeren? Die laat dat wel zien.

[ Voor 82% gewijzigd door FatalError op 13-07-2010 09:54 ]

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• didi79
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-01 20:11
Je vertelt niet dat er issues zijn met de NIC. En aangezien het een kritische server is, waarom dan de moeite doen / risico nemen om de firmware te upgraden ?

Verwijderd

Topicstarter
ivm met een powerchute communicatie probleem
Zoals hierboven vermeld. Die broadcom utility is deze gewoon van HP site te downloaden? En dit heeft verder geen gevolgen? Aangezien me er iets van bij staat dat hier instellingen door gewist gaan worden?

• ThomVis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-01 21:48

ThomVis

Detected rambling:

Staat er in de Control Panel geen HP Network Config Utility? Die krijg je er gratis bij als je de ProLiant Support Pack installeerd (wat je eigenlijk wel wilt op een HP server).
Download op de HP site voor deze kaart. Voor de PSP moet je even op modelnaam zoeken en OS selecteren.

You don't have to know how the computer works, just how to work the computer.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ja, wel er even bij vermelden dat als je dat installeert alle drivers worden geupdate! Heb je dan bijvoorbeeld een oude firmware op je storage controller staan krijg je weer andere problemen. Aangezien het een gevoelige server betreft zou ik eerst eens de laatste firmware CD draaien, die verteld je als het goed is wel welke versie er op dit moment op staat. Vergeet dan daarna niet ook de driver gelijk te trekken.

• ThomVis

ThomVis

Detected rambling:

We zitten hier in Professional Networking & Servers, ik mag aannemen dat ie eerst leest/test wat er bij een installatie van een PSP gebeurt, en het niet klakkeloos van een forum aanneemt en uitvoert.
De HP Network Config Utility is ook los te installeren, en daarvoor hoef je niet te rebooten. Alleen luistert de versie van de NIC drivers en de versie van NCU redelijk nauw. En de drivers wil je niet tijdens productie updaten.

Verwijderd

Topicstarter
ThomVis schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 13:27:
Staat er in de Control Panel geen HP Network Config Utility? Die krijg je er gratis bij als je de ProLiant Support Pack installeerd (wat je eigenlijk wel wilt op een HP server).
Download op de HP site voor deze kaart. Voor de PSP moet je even op modelnaam zoeken en OS selecteren.
Al geprobeerd, de firmware versie staat hier helaas niet bij vermeld op de server.

• ThomVis

ThomVis

Detected rambling:

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 15:25:
[...]

Al geprobeerd, de firmware versie staat hier helaas niet bij vermeld op de server.
Wat heb je geprobeerd? Firmware vinden op de HP site of firmware versie vinden op jouw server via NCU? En welke versie van NCU gebruik je (kijk eventueel in de c:\cpqsystem\logs\cpqsetup.log)?
Plus dat ik helemaal aansluit bij wagenveld, download de laatste firmware CD voor jouw server en boot hem eens daarmee. Als je voor firmware updates kiest krijg je ook de huidige versies te zien, en kan je bij twijfel nog stoppen.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:52
ThomVis schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 17:30:
[...]

Wat heb je geprobeerd? Firmware vinden op de HP site of firmware versie vinden op jouw server via NCU? En welke versie van NCU gebruik je (kijk eventueel in de c:\cpqsystem\logs\cpqsetup.log)?
Plus dat ik helemaal aansluit bij wagenveld, download de laatste firmware CD voor jouw server en boot hem eens daarmee. Als je voor firmware updates kiest krijg je ook de huidige versies te zien, en kan je bij twijfel nog stoppen.
Je kan ook de Windows Firmware gewoon gebruiken, Zit de kaart er niet in, geeft die dit aan. Zit de kaart er wel in, en krijg je eerst nog de huidige firmware te zien, met de vraag of je ze wilt upgraden.

• Scraper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-01 13:00

Scraper

ErikJ

Even snel gekeken hier op een HP server. De Firmware versie van de netwerkkaarten kun je uitlezen via de management agents (te bereiken via de HP system management homepage - inderdaad alleen als je deze erop geinstalleerd hebt).

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-01 13:28
En als je de SoftPaq voor je NIC download en uitvoert, dan geeft ie eerst nog aan welke versie er nu op staat en of je wilt upgraden. Dan kun je altijd nog afbreken.
Maar zou het idd wel buiten kantoortijd doen

hmm nu snap ik pas wat Rolfie bedoelde met Windows Firmware, ......; dus: wat hij zegt.

[ Voor 18% gewijzigd door mbaltus op 16-07-2010 14:08 ]

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
mbaltus schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 14:07:
En als je de SoftPaq voor je NIC download en uitvoert, dan geeft ie eerst nog aan welke versie er nu op staat en of je wilt upgraden. Dan kun je altijd nog afbreken.
Maar zou het idd wel buiten kantoortijd doen

hmm nu snap ik pas wat Rolfie bedoelde met Windows Firmware, ......; dus: wat hij zegt.
Het kan opzich ook binnen kantoortijd, een Softpaq voor een NIC in een HP server zorgt er over het algemeen voor dat de netwerkconnectivity er voor hooguit 2 seconden uit ligt. Waarschijnlijk merken de gebruikers er nieteens wat van.

Beetje offtopic, maar als de Exchange server echt kritisch is, is het wellicht het overwegen waard om een Exchange cluster/DAG aan te maken.

Xbox360 gamerprofile

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:52
gnimmeL_kraD schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 14:17:
[...]

Het kan opzich ook binnen kantoortijd, een Softpaq voor een NIC in een HP server zorgt er over het algemeen voor dat de netwerkconnectivity er voor hooguit 2 seconden uit ligt. Waarschijnlijk merken de gebruikers er nieteens wat van.
Een firmware upgrade duurt een stuk langer. Een driver update is zo gedaan, maar firmware duurt iets van een paar minuten....
Pagina: 1