BsoD bij opstarten computer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airbornefreak
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-02-2013
Beste allen,

Hopelijk weten jullie raad met mijn probleem, want ik heb bijna alles uitgeprobeerd wat er te proberen viel. Ik zal proberen zo beknopt mogelijk mijn probleem uit te leggen. Aangezien het nogal een complex probleem is zal dit echter geen kort verhaal worden. Hier komt ie:

Sinds een paar dagen heb ik last van een BSoD met mijn Windows 7 (64-bit) als mijn computer enige tijd aan is. In eerste instantie gebeurde dit een paar minuten nadat de computer was opgestart en gebeurde dit terwijl ik bijv. een spel aan het spelen was of een filmpje aan het kijken was. Dit is echter binnen twee dagen zó erg geworden, dat dit nu gelijk gebeurt zodra de computer is opgestart en soms zelfs tijdens het opstarten zelf. N.B.: het bureaublad en het menu Start is dan wel gewoon zichtbaar. Na het opstarten krijg ik het beruchte blue screen te zien met de error-code: Stop: 0x00000124 (0x0000000000000000,0xFFFFFA8002768038, 0X00000000B6000000, 0X0000000000000181)

Hieronder een foto van de melding.
Afbeeldingslocatie: http://i170.photobucket.com/albums/u264/airbornefreak/BSoDerror.jpg

Hieronder nog de extra foutmelding die ik kreeg:

Probleemhandtekening:
Gebeurtenismaan van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.1.7600.2.0.0.256.1
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 124
BCP1: 0000000000000000
BCP2: FFFFFA8002768038
BCP3: 00000000B6000000
BCP4: 0000000000000181
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 256_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\071110-26192-01.dmp
C:\Users\(mijn gebruikersnaam)\AppData\Local\Temp\WER-61854-0.sysdata.xml

Heb de BIOS geraadpleegd en daar staat bij beide harde schijven de 32Bit Data Transfer gewoon op enabled. Dus daar ligt het niet aan. Aangezien de BosD aangeeft dat het om een hardwarefout gaat, heb ik vervolgens al mijn hardwarecomponenten één voor één losgekoppelt om te kijken of het probleem verholpen was als een bepaald onderdeel losgekoppelt was. Hieronder een kort overzicht van mijn systeem:

Moederbord: Asus M2N-MX SE (Socket AM2, NVIDIA nForce 430 MCP, HT2000 MT/s Dual-Ch.
DDR2 800, PCI-E x16 slot, 6-CH HD Audio 10/100 LAN, SATA 3 Gb/s, RAID, Vista
Premium Ready, Q-FAN, Green ASUS <RoHS Compliant>
Processor: AMD Athlon 64 X2 5600+
Intern Geheugen: Corsair DDR2 XMS 2
2 GB DDR2 Twin2X
Videokaart: ASUS AH3650 SILENT/HTDI/512M Radeon HD3650 512MB AGP8
2 harde schijven: 1x 1TB (merk Western Digital) en 1x 500 GB (merk Samsung)

Bij het apart loskoppelen van de hardwarecomponenten merkte ik niks van een verbetering van mijn probleem. Wel kreeg ik een nieuwe melding bij de BSoD toen ik één strip van mijn interne geheugen verwijderde.

Hieronder de melding toen ik één strip had verwijderd:
Afbeeldingslocatie: http://i170.photobucket.com/albums/u264/airbornefreak/Bluescreenerror2.jpg

Nadat het interne geheugen weer volledig in mijn systeem zat bleven de BSoD maar komen. Deze keer weer met de eerste foutcode. Zelfs in de veilige modus vond dit enkele keren plaats. Wat mij overigens opviel was dat toen ik mijn GPU loskoppelde en gebruik maakte van mijn onboard GPU, er geen BSoD kwam. Wél viel mijn computer weer spontaan uit nadat hij helemaal was opgestart (met bureaublad en menu start in beeld) en startte hij weer opnieuw op. Op een moment dat de BSoD niet in de veilige modus kwam heb ik nog het foutenrapport kunnen raadplegen.

Hieronder is het rapport te lezen:

Afbeeldingslocatie: http://i170.photobucket.com/albums/u264/airbornefreak/Systeemlogboek1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i170.photobucket.com/albums/u264/airbornefreak/Systeemlogboek2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i170.photobucket.com/albums/u264/airbornefreak/Computerprobleem/Systeemlogboek3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i170.photobucket.com/albums/u264/airbornefreak/Systeemlogboek4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i170.photobucket.com/albums/u264/airbornefreak/Systeemlogboek5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i170.photobucket.com/albums/u264/airbornefreak/Systeemlogboek6.jpg

Ik zit nu echt met mijn handen in het haar. Heb bijna alles geprobeerd, maar het wil maar niet lukken. Het is erg raar om dit mee te maken omdat mijn systeem het op dit moment bijna 3 jaar vlekkeloos doet en ruim 6 maanden vlekkeloos met Windows 7.

Wie o wie kan mij met dit grote probleem helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
Staat je onboard GPU uit als je de andere gebruikt? Gaf bij mijn oude pc nog weleens problemen.
Heb je je geheugen al getest met Memtest of zo?

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:49
Het lijkt te gaan om een probleem met je netwerkservice. Probeer zo veel mogelijk meuk uit te zetten. Printerport, Com port en je netwerkkaart (die op het moederbord, niet je wireless). Heb zelf ook vrij veel problemen met dat mobo gehad icm X2 4800+. Bedoel je trouwens bij je grafische kaart niet PCIe? Kijk ook even bij je update geschiedenis, misschien dat je Nvidia Network Management tool voor conflict zorgt.
Anders zul je ieder stukje hardware los moeten testen.
*Ik vrees voor je moederbord*

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om Biersteker aantevullen:
LAN: Bios/Advanced/Chipset/Southbridge configuration/
Serial/Parallel Port: Bios/Advanced/Onboard device configuration/

Ik heb even gegooled en het lijkt een netwerkkaart probleem te zijn. Maar de info is schaars.
Even proberen je onboard LAN uit te zetten en kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airbornefreak
Heb mijn gewone GPU uit het PCIe slot gehaald en geprobeerd zo te starten. Helaas verscheen ook daarbij dezelfde error. Alle stukjes hardware zijn (apart van elkaar) los getest. Heb zojuist geprobeerd om in de veilige modus op te starten met mijn onboard GPU, maar daar krijg ik niet eens het inlogscherm van Windows te zien, maar reboot het systeem automatisch weer. Memtest is er al helemaal niet bij omdat mijn computer mij dat niet toelaat met al die reboots. Heb overigens ook elk memory stripje apart getest.

Ok, was zojuist ook bezig met mijn tweede poging met Windows Startup repair in de veilige modus, maar zelfs tijdens deze Startup repair krijg ik dezelfde error. Mijn computer krijgt niet eens de kans voor de Startup repair. Dit is serious shit. :(

Ik zal proberen de onboard LAN uit te schakelen en breng jullie daarna weer op de hoogte.

AAARRGGGHHHHH!!! Was net bezig met de Windows Startup Repair waarbij de onboard LAN uitgeschakeld is, maar hier loopt mijn Startup Repair op een gegeven moment vast. Dus deze keer geen BSoD, maar een beeld waarbij niks beweegt (muiscursor ook niet) terwijl de computer wel gewoon duidelijk aan het draaien is.

[ Voor 15% gewijzigd door airbornefreak op 13-07-2010 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:37
memtest al gedraaid? Welke memtest heb je gedraaid? En was dat vanuit windows?
edit: en check je mem timings en speeds
edit2: dat je het ook krijgt in Safe mode wil dus zeggen dat het waarschijnlijk geen software/Driver/OS probleem is.

[ Voor 114% gewijzigd door Meekoh op 13-07-2010 09:27 ]

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airbornefreak
Kan iemand wellicht ook verklaren hoe het komt dat dit probleem eerst geleidelijk aan is opgekomen? Namelijk: in het begin kwam de BSoD pas na een kwartier nadat mijn computer volledig was opgestart. Ik kon dan gewoon een filmpje kijken of een spel spelen. Na verloop van tijd werd de tijd dat ik probleemloos op mijn desktop kon werken steeds korter, tot aan het moment van nu, dat ik niet eens op kan starten voordat ik een BSoD krijg.

Ok, heb er weer een probleempje bij. Nu is de Startup Repair niet vastgelopen, maar krijg ik wel een berichtje met "Startup Repair cannot repair this computer automatically". Zie hieronder.
Afbeeldingslocatie: http://i170.photobucket.com/albums/u264/airbornefreak/Computerprobleem/WindowsStartupRepair.jpg

Blijkbaar kan het nog erger. Heb nu de computer weer opnieuw opgestart met de onboard LAN uit en nádat ik bovenstaand bericht binnenkreeg van de Startup Repair. Na het opstarten kreeg ik weer een BSoD, maar deze keer met een andere foutcode. Zie hieronder:
Afbeeldingslocatie: http://i170.photobucket.com/albums/u264/airbornefreak/Computerprobleem/BSoDerror2.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door airbornefreak op 13-07-2010 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-07 21:40
Kijk eens of je met de debugger iets kunt achterhalen:
http://www.microsoft.com/...bugging/install64bit.mspx

Voor de eerste BSoD lijkt dit een mogelijk te volgen scenario aan te geven:
http://www.sevenforums.co...-what-means-what-try.html

De 2e is een probleem met een ATI-apparaat/driver: ATIKMDAG
Misschien dat een driver-update uitkomst bied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Kosh66 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 10:01:
Kijk eens of je met de debugger iets kunt achterhalen:
http://www.microsoft.com/...bugging/install64bit.mspx

Voor de eerste BSoD lijkt dit een mogelijk te volgen scenario aan te geven:
http://www.sevenforums.co...-what-means-what-try.html

De 2e is een probleem met een ATI-apparaat/driver: ATIKMDAG
Misschien dat een driver-update uitkomst bied.
Die driver is het probleem niet, want dan zou hij het probleem in Safe mode niet moeten hebben.(die driver loopt gewoon tegen een memory error aan)
Zoals ik al eerder zei hoe heb je memtest gedraaid en welke versie?
Check trouwens ook de temps eens in de BIOS.

[ Voor 3% gewijzigd door Meekoh op 13-07-2010 10:40 ]

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airbornefreak
Het vervelende aan mijn moederbord is dat het sinds eind 2008 geen nieuwe drivers meer kent. Het heeft dus ook geen drivers voor Windows 7.

Wat betreft de debugger zit ik weer met het probleem dat ik mijn computer nu niet eens meer kan opstarten. Het scenario van sevenforum.com blijkt ook niet te werken helaas. :(

Wat nu? Nieuw moederbord kopen die compatible met Windows 7 is? Het probleem is dat de moederborden met een X2 socket al redelijk gedateerd zijn terwijl mijn processor nog steeds goed draait. Dan maar nieuwe moederbord én processor kopen? Zal iig wel een duur grapje voor me worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 08:24
Biedt dit topic enige hulp?
http://forum.soft32.com/w...000124-ftopict367875.html

Bij die gozer stond een setting van zn HDD verkeerd in zn bios, waardoor hij ermee kapte na wat zwaarde HDD load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airbornefreak
Ik betwijfel het. Het probleem dat in dat topic wordt besproken lijkt nauwelijks op de problemen die ik op dit moment ondervind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R15
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-08 16:43

R15

Misschien kun je Windows 7 opnieuw installeren, of even nog een versie op een andere partitie, daar een spel op en dan kijken of je het probleem ook krijgt. Je zegt dat het probleem optreed bij een spel spelen of een film kijken. Dat vraagt vaak ook wat meer van de componenten. Dus die worden dan ook warmer, misschien dus wel te warm, waardoor je het probleem krijgt. Check je temperaturen dus eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airbornefreak
Aan het spel of de film ligt het niet. Ik gaf gewoon een voorbeeld van een gewone activiteit op mijn computer. Ook met simpelweg tekstverwerken en surfen op het internet kreeg ik de error. Ik zal proberen Windows 7 opnieuw te installeren op een andere partitie. Weet iemand toevallig ook hoe ik die dan weer deïnstalleer van die partitie als ik het probleem verholpen heb?

Ik kan btw de temperaturen niet bekijken omdat ik überhaupt niet meer op kan starten met deze computer.

[ Voor 12% gewijzigd door airbornefreak op 13-07-2010 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NATStudent
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08 13:46
Van memtest is ook een versie die je vanaf een cd opstart (dan heb je dus geen windows nodig). Kapot geheugen kan voor allemaal schijnbaar willekeurige foutmeldingen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:41
Je zal toch een keer memtest moeten draaien. Daarvoor heb je je Windows 7 niet nodig. Er zijn verschillende bootCDs/diskettes met memtest.

Verder kan je nog een ubuntu live CD testen.

De temperaturen staan toch in je BIOS? Of kom je daar zelfs niet meer in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfranken
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-06 20:00
Of download een Ubuntu liveCD om daar de memtest86 van uit te voeren. En misschien nog een tip: kijk eens of Ubuntu vanaf de CD behoorlijk draait.

Is dat niet het geval ligt het aan je hardware, anders aan je software. En ja ik weet dat ik het nu heel zwart-wit bekijk.

Edit: jammer, net te laat.

[ Voor 6% gewijzigd door sfranken op 13-07-2010 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Of probeer het eens met de kast open en eventueel een fan erop gericht. Kan best dat er tijdens de hete dagen iets (RAM ?) overleden is, of bezig is met overlijden ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airbornefreak
Had stiekem ook een vermoeden dat het iets met de warmte kan hebben. Ik zal ff kijken hoe ik in de BIOS de temperatuur kan checken. Is het ook mogelijk om een memtest vanaf een USB-stick te draaien? Heb nu alleen maar een netbook tot mijn beschikking die geen cd's kan branden en van diskettes ben ik al jaren geleden afgestapt.

Ik heb zojuist de temperatuur van mijn CPU en moederbord gecheckt via BIOS. Voordat ik daarmee begon heb ik de computer wel een paar minuten laten draaien zodat ik de temperatuur te zien krijg zodra die goed op gang is gekomen. Ik ben hierbij op de waarden gekomen:

CPU temperatuur: 52 graden Celsius
MB temperatuur: 36 graden Celsius.

Dit alles na de computer 10 minuten te hebben laten draaien.

[ Voor 38% gewijzigd door airbornefreak op 13-07-2010 17:38 . Reden: Nieuwe actie ondergaan ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-09 17:09

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Lijkt mij dat je mobo aan het sterven is.
Kijk even alles na op bolle/roestige condensators, die dingen kunnen snel kapot gaan met dit warme weer, als ze al "versleten" zijn (lang meegaan).

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
airbornefreak schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 14:40:
Had stiekem ook een vermoeden dat het iets met de warmte kan hebben. Ik zal ff kijken hoe ik in de BIOS de temperatuur kan checken. Is het ook mogelijk om een memtest vanaf een USB-stick te draaien? Heb nu alleen maar een netbook tot mijn beschikking die geen cd's kan branden en van diskettes ben ik al jaren geleden afgestapt.

Ik heb zojuist de temperatuur van mijn CPU en moederbord gecheckt via BIOS. Voordat ik daarmee begon heb ik de computer wel een paar minuten laten draaien zodat ik de temperatuur te zien krijg zodra die goed op gang is gekomen. Ik ben hierbij op de waarden gekomen:

CPU temperatuur: 52 graden Celsius
MB temperatuur: 36 graden Celsius.

Dit alles na de computer 10 minuten te hebben laten draaien.
Je kan ook Ultimate Boot CD vanaf USB sticks booten. Instructies hier. Hier staat ook memtest al op.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airbornefreak
ARRGGHHH!!! Heb weer een nieuwe foutmelding erbij gekregen. Wellicht dat deze wat meer licht kan werpen op het daadwerkelijke probleem? Ik vermoed nu dat het wellicht aan de processor kan liggen. Hieronder de foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://i170.photobucket.com/albums/u264/airbornefreak/Computerprobleem/BSoDerror3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Juist als je verschillende BSoDs krijgt, is het verstandig om toch die memtest te draaien. Zowat alles is afhankelijk van het geheugen. Zo'n timeout (101) bijvoorbeeld kan goed veroorzaakt zijn doordat het geheugen niet op tijd reageert.

Als je toch denkt dat het aan de processor ligt. Bovenstaande Ultimate Boot CD heeft daar ook testjes voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airbornefreak
Ik ben nu wel zover dat ik UBCD heb gedownload, alleen krijg ik het maar niet voor elkaar om een bootable USB-stick te maken via Commandprompt. Kan iemand mij misschien uitleggen (evt. met foto's) hoe dat precies moet? Als ik het volgens de beschrijving van de site van UBCD doe, werkt het niet of snap ik het gewoon niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:21

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Brakke videokaart/voeding? !

ben ik nou echte de enigste die atikmdag.sys ziet ? :+

Afbeeldingslocatie: http://i170.photobucket.com/albums/u264/airbornefreak/Bluescreenerror2.jpg

sterker nog, brakke voeding zou het meeste eigenlijk verklaren :)

[ Voor 51% gewijzigd door CrankyGamerOG op 15-07-2010 15:17 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
airbornefreak schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 15:05:
Kan iemand mij misschien uitleggen (evt. met foto's) hoe dat precies moet? Als ik het volgens de beschrijving van de site van UBCD doe, werkt het niet of snap ik het gewoon niet goed.
Er staan toch al foto's bij?
http://wiki.ultimatebootc...utorials:USB_Installation
of
YouTube: Boot the Ultimate Boot CD as an ISO file from a USB flash pen drive
CrankyGamerOG schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 15:08:
..
Videokaart had ie al verwijderd. En voeding? Ik krijg bij brakke voedingen eerder freezes dan BSoDs, maar da's mijn gelimiteerde ervaring.

[ Voor 25% gewijzigd door _H_G_ op 15-07-2010 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airbornefreak
CrankyGamerOG schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 15:08:
Brakke videokaart/voeding? !

[afbeelding]

De gewone videokaart heb ik er al uitgehaald en de onboard videokaart gebruikt. Wat is er dan mis met mijn voeding? Te weinig watts, kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:21

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

airbornefreak schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 18:16:
[...]

De gewone videokaart heb ik er al uitgehaald en de onboard videokaart gebruikt. Wat is er dan mis met mijn voeding? Te weinig watts, kapot?
Meten is weten, meet dat ding eens door.....

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airbornefreak
Ok, ik heb dus zojuist alles uit het Youtubefilmpje gedaan, alleen had ik dan een nieuwere versie van UBCD. Namelijk versie 502 en niet de 50rc2 die je in het filmpje zag. Bij het booten vanaf de USB-stick krijg ik nu onderstaand beeld. Niet zoals ik had gezien in het filmpje. Wat doe ik fout?

EDIT: probleem is verholpen, had ontdekt dat het benodigde menu.lst bestand was opgeslagen als menu.lst.txt. Erg dom :$

Heb nu de test gedraaid en dit is eruit gekomen:
Afbeeldingslocatie: http://i170.photobucket.com/albums/u264/airbornefreak/Computerprobleem/Memtest.jpg

Geen problemen in het intern geheugen gevonden dus. Wat zou het anders kunnen zijn?

[ Voor 31% gewijzigd door airbornefreak op 15-07-2010 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airbornefreak
CrankyGamerOG schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 18:43:
[...]

Meten is weten, meet dat ding eens door.....
Hoe meet ik mijn voeding door dan? Via de BIOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaLoona schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 23:02:
Lijkt mij dat je mobo aan het sterven is.
Kijk even alles na op bolle/roestige condensators, die dingen kunnen snel kapot gaan met dit warme weer, als ze al "versleten" zijn (lang meegaan).
Heb je je moederbord al eens van dichtbij bekeken? De relatie met het warme weer lijkt wel erg voor de hand liggend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_camel
  • Laatst online: 13:29

dutch_camel

It's Orange!

Zie ik op je screen dat je een (1) uur getest hebt? Is dat niet wat aan de korte kant?

~... this doesn't look like Kansas to me, Toto... ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airbornefreak
Zojuist heb ik foto's gemaakt van enkele verdachte condensatoren op mijn moederbord. Ze liggen vlak naast het koelblok van de processor, dus het zou nog eens heel goed kunnen dat het probleem daadwerkelijk door de hitte komt. Iets wat ik overigens wel slecht vind, maar dat terzijde.
Hieronder staan de foto's van de condensatoren waarvan ik denk dat ze bol staan en zelfs eentje waarvan ik vermoed dat die lekt. Wat denken jullie?
Afbeeldingslocatie: http://i170.photobucket.com/albums/u264/airbornefreak/Computerprobleem/Condensator1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i170.photobucket.com/albums/u264/airbornefreak/Computerprobleem/Condensator2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i170.photobucket.com/albums/u264/airbornefreak/Computerprobleem/Condensator3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i170.photobucket.com/albums/u264/airbornefreak/Computerprobleem/Condensator4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airbornefreak
Kan iemand nou voor mij bevestigen dat de condensatoren idd kapot zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kort maar krachtig: yup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korgakos
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-06 19:59
Staan bol en sommige beginnen te lekken, yup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:42
Yup. Condesatoren overleden of ze zijn daar al druk mee bezig. Ik heb pas ook mijn moederbord uit de m2n serie afgeschreven. M2N32-SLI. De condensatoren die overleden waren zaten op dezelfde plek en de opgekomen errors komen mij ook heel bekend voor :( Misschien een handige tip, er zijn tegenwoordig moederborden met solid caps. Ik zelf ben gegaan voor de Formula II van asus. (NVM had over het AGP gedeelte heengelezen) Leuk bordje met solid caps. Kan de PC er weer even tegenaan. Let er bij het vervangen van je mobo ook op dat je gelijk pasta meebesteld voor op je proc. Die zul je ook moeten vervangen ;)

[ Voor 15% gewijzigd door muppet99 op 16-07-2010 12:32 ]

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airbornefreak
Weet ik eindelijk waar het probleem aan ligt. Bedankt voor de tips allemaal! Zal ze goed gebruiken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-09 17:09

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Voor de volgende keer weet je het.
Als je al die random BSOD's krijgt, is het of je geheugen, of een stervend mobo, is mijn ervaring en dan moet je de boel even goed nakijken.
Leuk is het niet, maar die dingen gaan nu eenmaal kapot bij langdurige hitte/hoge belasting, of je moet solidcaps hebben, die gaan een stuk langer mee.
Wellicht nog wat meer casefans voor als het zo heet is??

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

airbornefreak schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 23:16:
Zojuist heb ik foto's gemaakt van enkele verdachte condensatoren op mijn moederbord. Ze liggen vlak naast het koelblok van de processor, dus het zou nog eens heel goed kunnen dat het probleem daadwerkelijk door de hitte komt. Iets wat ik overigens wel slecht vind, maar dat terzijde.
Hieronder staan de foto's van de condensatoren waarvan ik denk dat ze bol staan en zelfs eentje waarvan ik vermoed dat die lekt. Wat denken jullie?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Je kan er bijna in kijken zo bol staan ze. >:)
Pagina: 1