[Windows7] 802.11n inschakelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbcn
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Ik heb hier een Sony Vaio VPCCW13 FX laptop met Windows 7 (+ up-to-date drivers) liggen. Deze wil ik via een draadloze (802.11n protocol) router op het LAN aansluiten. Mijn probleem is dat ik het juiste protocol niet ingeschakeld krijg. Ik had namelijk verwacht dat ik 802.11n wel kon inschakelen via: Netwerkadapter properties -> configure -> advanced. Dit wil helaas niet lukken aangezien de 802.11n standaard niet in het lijstje is terug te vinden.

Is er misschien nog een andere mogelijkheid om het protocol ingeschakeld te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 23:11
Schakelt een NIC die 802.11n aankan (en waarbij een router ook 802.11n broadcast) niet automatisch over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
adyta schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 02:16:
Schakelt een NIC die 802.11n aankan (en waarbij een router ook 802.11n broadcast) niet automatisch over?
Inderdaad dat zou gewoon zo moeten werken. Als Jbcn nou meteen ook even aangeeft welke wireless NIC (AR9285?) en router hij heeft, dat zou wel handig zijn? Welke verbindingssnelheid (punt 2) heb je nu dan en hoe zijn je overige wireless instellingen ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbcn
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Bedankt voor jullie reacties. Het gaat inderdaad om een Atheros AR9285. De router is een netgear DGN3500. Deze doet het in ieder geval helemaal prima. De router zendt twee SSIDs uit: g-randomnaam en n-randomnaam. Mijn laptop (met linux) heeft geen problemen met het ontvangen van beide signalen. Een connectie aangaan is ook geen probleem. De sony laptop vindt enkel het g-netwerk. Een connectie hiermee maken is ook geen probleem. Maar het n-netwerk wordt niet eens in de lijst met beschikbare netwerken getoond.