KDE3 programma compilen voor KDE4, gezeur over te nieuwe QT

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:00
Hallo tweakerts,

Ik zit met een probleem. Een hele lange tijd geleden kwam ik met het 'briljante' idee pwmanager te gebruiken voor het beheer van mijn wachtwoorden. Ik wil die dingen nog wel eens vergeten. ;)

Nu wil het alleen niet zo goed lukken met het compilen van dit progamma. En gezien er ook geen recente RPM's beschikbaar zijn moet ik het wel zelf compilen. Deze applicatie is alleen al voor een behoorlijk lange tijd niet meer in ontwikkeling volgens mij. Gezien ik voor fedora alleen een RPM vind voor Fedora core 2 uit 2004.

Maargoed, ik heb de source dus gedownload en ik voer ./configure uit. Eerst begint hij te zeuren dat KDE-config niet gevonden kan worden. Opgelost door kde4-config dir te symlinken naar kde-config. :+ Maar nu verwacht hij een QT versie die tussen 3.3 en 4.0 ligt. De geinstalleerde versie is 4.6. Is het nog mogelijk deze applicatie nu alsnog te compilen? Want ik heb toevallig net nu een wachtwoord nodig. :-)

Alternatieven om het bestand wachtwoorden.pwm te openen vind ik ook prima. Het is blowfish-encryptie maar heb geen idee hoe deze applicatie mijn wachtwoorden precies opslaat en hoe ik het kan decrypten zonder deze applicatie. In de source kijken is geen optie nee, ik ben een echte C-n00b.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als het goed is, kan het programma KeePassX een .pwm bestand importeren. KeePassX is wel nog steeds in ontwikkeling en afgeleid van de originele KeePass die alleen draait op Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
Ik zie idd wel een optie staan met 'import from pwmanager file' maar als ik dat kies zegt hij 'could not open file'. In de terminal ook geen extra error informatie te zien helaas.

//edit
Ok alle dependencies opgelost maar compilen wil hij nog steeds niet.
Tijdens make krijg ik deze error:

base64.cpp:59: error: ‘exit’ was not declared in this scope

Na wat zoeken blijkt dat de laatste gcc compiler wat stricter is geworden blijkbaar. Nu is mijn C-kennis niet goed genoeg (en heb er ook geen zin in) om de code zelf te gaan fixendus wie weet hoe ik hem niet-zo-strict kan laten compilen? :-)

[ Voor 55% gewijzigd door WernerL op 13-07-2010 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-10 13:38

deadinspace

The what goes where now?

WernerL schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 00:42:
Gezien ik voor fedora alleen een RPM vind voor Fedora core 2 uit 2004.
Misschien is het dan makkelijk om Fedora core 2 in een VM te installeren (met virtualbox is dat een eitje), en daar pwmanager op te gebruiken om je pwm file te openen.
WernerL schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 11:35:
Tijdens make krijg ik deze error:
base64.cpp:59: error: 'exit' was not declared in this scope
Ik weet niet superveel van de scoping van C-functies in C++ code, maar een paar dingen die je kunt proberen:
  • Het kan zijn dat de include gewoon ontbreekt, in dat geval helpt het bovenaan die file
    code:
    1

#include <stdlib.h>
    toe te voegen.
  • Mogelijk helpt het om exit() te veranderen in std::exit()
  • Je zou die exit zelfs kunnen weghalen, dat speelt toch pas een rol als je het programma afsluit.
Oh, en maak een backup van je .pwm file voordat je ermee gaat klooien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:00
deadinspace schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 18:23:
[...]

Misschien is het dan makkelijk om Fedora core 2 in een VM te installeren (met virtualbox is dat een eitje), en daar pwmanager op te gebruiken om je pwm file te openen.
Ik denk dat het nog erg lastig wordt om Fedora Core 2 te vinden. Geen van de mirrors van toen hebben em nog. Enigste wat die mirrors soms nog hebben zijn updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05 20:45
Ik neem aan je QT3 moet installeren. QT4 is voorzover ik weet niet backwards compatible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Caelorum schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 20:08:
Ik denk dat het nog erg lastig wordt om Fedora Core 2 te vinden. Geen van de mirrors van toen hebben em nog. Enigste wat die mirrors soms nog hebben zijn updates.
http://archive.fedoraproj...ra/linux/core/2/i386/iso/ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
Fedora core 2 installeren zou een optie kunnen zijn ja, enkel ben ik zeer dichtbij een oplossing om hem gewoon in F13 te kunnen draaien.

Ik moet nog een paar fouten uit de code halen, hier heb ik een mooie oplossing voor gevonden op het internet.
http://blogosfera.md/view-post-v-109841-0-romana.html

Dit is helaas wel voor debian en als ik die code copieer naar een file en de patch uitvoer zoals beschreven zegt hij:
patch unexpectedly ends in middle of line
patch: **** Only garbage was found in the patch input.
Blijkbaar werkt hij toch niet zo goed in F13. :(

Nu is er toevallig niet iemand die zegt "dit moet je doen om hem in fedora te kunnen patchen" ? :-)

//edit
Vanuit de source de patch copieren heeft iets geholpen. Maar nu krijg ik een andere error:
Hmm...patch: **** malformed patch at line 15: diff -crB pwmanager-1.2.4/pwmanager/binentrygen.cpp pwmanager-1.2.4-patched/pwmanager/binentrygen.cpp
Ik zie alleen niet wat er fout is aan die regel.

[ Voor 18% gewijzigd door WernerL op 14-07-2010 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

WernerL schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 12:30:
Dit is helaas wel voor debian en als ik die code copieer naar een file en de patch uitvoer zoals beschreven zegt hij:

patch unexpectedly ends in middle of line
patch: **** Only garbage was found in the patch input.
Dat heeft niets te maken met Debian vs FC, maar met het feit dat je patchfile gaar is (zoals ook redelijk duidelijk in de foutmelding staat), omdat het zo in HTML gegooid is. Daar kwam je vervolgens zelf ook al achter:
Vanuit de source de patch copieren heeft iets geholpen.
De patch vanuit de source kopieren is op zich een heel goed idee, maar er zijn nog steeds dingen kapot aan. Die patch voegt bijvoorbeeld herhaaldelijk de volgende regel toe:
C:
1
#include

Wat geen geldige C of C++ is. De gebruikelijke syntax voor systeem-includes is
C:
1
#include <bla>

Dus ik vermoed dat server-side processing <bla> voor HTML-tags aanzag en dat eruit gesloopt heeft. En wie weet wat er nog meer aan vernaggeld is. Ik zou die patchfile links laten liggen als ik jou was.

Als je die patchfile leest, dan zie je dat hij eigenlijk alleen wat includes toevoegt. Als je compiler errors missende/ongedeclareerde functies zijn, dan kun je zelf uitvogelen in welke header die gedefinieerd worden, en daarvoor de juiste includes toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
Heb het nu handmatig allemaal maar gedaan. Het aantal includes viel gelukkig mee.
Nu aan het compilen en het lijkt erop dat hij nu lekker doorgaat zonder errors.

Bedankt voor de hulp.

//edit
En done, hij doet het \m/

//edit2
Daarom wilde keepassx hem niet openen, ik had hem gecopieerd vanuit mijn oude homedir dus had geen lees-rechten. pwmanager voor niets gecompiled. :D Ach...

[ Voor 35% gewijzigd door WernerL op 15-07-2010 02:06 ]

Pagina: 1