Een router is iets dat verkeer routeert, dus een bepaalt subnet achter mijn 'router' kan routeren. Aangezien ik het over een ADSL2+ router heb gaat het dus om een router met een ingebouwde ADSL modem, of een modem met een ingebouwde router functie. Ik zie niet waarom dat niets met Internet te maken heeft. Misschien wil je dat ik het ADSL2+ modem router noem?
IPv6 omdat het er toch van moet komen. Ik ben al jaren met een tunnel bezig vanaf een server. Ik wil daar gewoon vanaf, mijn gateway moet toch gewoon simpelweg wat IPv6 pakketjes kunnen schuiven. Het is ook helemaal niet nieuw meer, het komt uit het jaar 1998. Door verschillende redenen is het tot op heden dual-stack krijgen van het 'Internet' niet echt een succes. Dit komt naar mijn mening o.a. door het gebrek aan IPv6 in de software voor thuisgebruikers modem/router.
Maar ja, in feite gaat het niet om waarom IPv6 of niet, maar wil ik graag een systeem met al deze eigenschappen. 1 systeem, omdat het meet meerdere systemen al inderdaad prima werkt. Maar dat is dus niet mijn doel.
Bedankt voor de reacties zover!
Zelf kwam ik zojuist de
AVM FRITZ!Box Fon WLAN 7390 tegen, deze is nog niet in Nederland te krijgen en de prijs is helaas ook boven de 200 euro.