• petertee
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 27-11 10:42
Ik zoek een ADSL2+ router (Annex A) die de onderstaande zaken support
- IPv6
- Gigabit Ethernet
- Wireless N
Dit mag met Openwrt of dd-wrt, maar deze combinatie lijkt erg moeilijk iemand ideeen?
Onder de 100 euro lijkt me toch meer dan genoeg?

• Dutchy007
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 19:05
petertee schreef op maandag 12 juli 2010 @ 23:48:
Ik zoek een ADSL2+ router (Annex A) die de onderstaande zaken support
- IPv6
- Gigabit Ethernet
- Wireless N
Dit mag met Openwrt of dd-wrt, maar deze combinatie lijkt erg moeilijk iemand ideeen?
Onder de 100 euro lijkt me toch meer dan genoeg?
Zover ik weet zijn er vrijwel geen ADSL gigabit routers (of ze zijn exorbitant duur). Je kunt natuurlijk een routertje kopen voor €60-70 met Gigabit en Wireless-N en die aan je ADSL router koppelt.

• Psyveira
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 19:25
Een router heeft niets met het soort internet te maken. Een modem wel.
Het klopt dat onder andere het het merk Speedtouch modems levert met ingebouwde router functies en dat daardoor de verwarring ontstaat.

Wat ik je dus aanraad is het standaard modem te gebruiken en er een Wireless N Gigabit router van bijvoorbeeld Linksys (aangezien je met DD-Wrt wilt gaan werken) bij te kopen.

En ik wil het toch even vragen: Waarom met IPv6? Heb je het nodig? Of wil je het omdat het nieuw is?

Get Schwifty

• petertee
Een router is iets dat verkeer routeert, dus een bepaalt subnet achter mijn 'router' kan routeren. Aangezien ik het over een ADSL2+ router heb gaat het dus om een router met een ingebouwde ADSL modem, of een modem met een ingebouwde router functie. Ik zie niet waarom dat niets met Internet te maken heeft. Misschien wil je dat ik het ADSL2+ modem router noem?

IPv6 omdat het er toch van moet komen. Ik ben al jaren met een tunnel bezig vanaf een server. Ik wil daar gewoon vanaf, mijn gateway moet toch gewoon simpelweg wat IPv6 pakketjes kunnen schuiven. Het is ook helemaal niet nieuw meer, het komt uit het jaar 1998. Door verschillende redenen is het tot op heden dual-stack krijgen van het 'Internet' niet echt een succes. Dit komt naar mijn mening o.a. door het gebrek aan IPv6 in de software voor thuisgebruikers modem/router.

Maar ja, in feite gaat het niet om waarom IPv6 of niet, maar wil ik graag een systeem met al deze eigenschappen. 1 systeem, omdat het meet meerdere systemen al inderdaad prima werkt. Maar dat is dus niet mijn doel.
Bedankt voor de reacties zover!

Zelf kwam ik zojuist de AVM FRITZ!Box Fon WLAN 7390 tegen, deze is nog niet in Nederland te krijgen en de prijs is helaas ook boven de 200 euro.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 04:09

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Afgezien van het gezeur over terminologie sluit ik me aan bij mijn voorgangers, als je vandaag de dag IPv6 wil gebruiken kun je beter een los routertje kopen en dat je op je huidge ADSL modem aansluiten.

Er zijn nog maar een paar ADSL modems die IPv6 ondersteunen en het is nog maar de vraag of die dingen ook compatibel gaan zijn met je ISP (wanneer die eindelijk native IPv6 gaan leveren, over een jaar of 3 ofzo).

Ik heb zelf een Linksys W320N . Dat ding heeft 5 gigabit poorten, WIFI-N, kost ongeveer 75 euro en werkt prima dd-wrt .Dd-wrt kun je je IPv6 tunnels laten beheren.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• petertee
Dank jullie voor de antwoorden. Ik had gehoopt dat ik er ergens overheen gekeken had, maar blijkbaar is het er inderdaad nog niet.

• Psyveira
petertee schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 17:13:
Een router is iets dat verkeer routeert, dus een bepaalt subnet achter mijn 'router' kan routeren. Aangezien ik het over een ADSL2+ router heb gaat het dus om een router met een ingebouwde ADSL modem, of een modem met een ingebouwde router functie. Ik zie niet waarom dat niets met Internet te maken heeft. Misschien wil je dat ik het ADSL2+ modem router noem?
Ik had het over het "soort internet" en niet over alleen internet.

Een router zal het een worst zijn wat voor internet/verkeer hij moet routeren. Of dat nou ADSL, ADSL2(+), Kabel, Glasvezel of welke vorm dan ook is.

Jij zoekt in dit geval dus een ADSL2+ modem (Annex A) met ingebouwde router. Maar zoals de anderen hierboven ook al zeggen ben ik bang dat je geen/moeilijk een ADSL2+ modem met Gigabit poorten, Wireless N en IPv6 gaat vinden.

Ik snap ook niet waarom je alles in één zou willen hebben. Als je eenmaal een goede router hebt met al jou wensen dan ben je klaar. En kun je zonder problemen van internet aansluiting wisselen. Stel je switched over een paar maand over op kabel of glasvezel. Dan kun je opnieuw beginnen aan je zoektocht.

Als je zoals ik voorstelde een losse router koopt hoef je alleen het nieuwe modem in de WAN poort te pluggen en blijft je eigen netwerk precies zoals het was.
Ik denk dat je om bovenstaande redenen je doel moet vergeten, en naar een geschikte router van bijvoorbeeld Linksys (kijk naar CAPSLOCK2000 hierboven) moet gaan zoeken.

Get Schwifty

• petertee
Werner schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 00:29:
Als je eenmaal een goede router hebt met al jou wensen dan ben je klaar. En kun je zonder problemen van internet aansluiting wisselen. Stel je switched over een paar maand over op kabel of glasvezel. Dan kun je opnieuw beginnen aan je zoektocht.
Momenteel zit ik aangesloten met een wat andere dan denk algemene ADSL connectie, ik zit met een /30 via RFC1483 routed connectie en ik heb een /29 subnet thuis dat globaal gerouteerd wordt. Ik zal is uitzoeken hoe ik dit netjes kan doorzetten naar een bv linksys router met WAN interface.
Zal denk niet zo snel overstappen aangezien ik mijn /29 uiteraard niet kwijt wil ;)
Thanks so far...

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 21:11

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Het ADSL modem/router apparaat wat je nu hebt staan verzorgt dat RFC1483 gebeuren? En dat apparaat wil je dus nu gaan vervangen door een gbit, wireless-N, IPv6 capable unit? Is het dan niet belangrijker om eerst eens uit te zoeken welke apparaten RFC1483 ondersteunen?

Wat heb je nu precies voor apparatuur staan?

[Voor 14% gewijzigd door Orion84 op 14-07-2010 15:40]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• petertee
Volgens mij is RFC1483 redelijk standaard was voor ADSL modems..
Uiteraard is het wel belangrijk dat mijn nieuwe setup dit aan kan, daarom zeg ik ook in mijn voorgaande reactie dat ik dat even ga uitzoeken hoe en of dit mogelijk is.

Ik heb nu een Fritz!Box 7170 en een gigabit switch.

• BHQ
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 28-11 16:15
überhaupt, een DSL-apparaat wat ook OpenWRT / DD-WRT draait gaat simpelweg niet gebeuren. Providers die native IPv6 adressen uitdelen zijn op een enkele hand te tellen.

Je kan beter je DSL modem laten bridgen en een deugelijke router eraan hangen, zoals meermaals voorgesteld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• petertee
Jarpse schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 23:26:
überhaupt, een DSL-apparaat wat ook OpenWRT / DD-WRT draait gaat simpelweg niet gebeuren. Providers die native IPv6 adressen uitdelen zijn op een enkele hand te tellen.
Ok, supporten OpenWRT en DD-WRT dan geen DSL-apparaten?
Verder gaat het er niet om of de providers die native IPv6 ondersteunen op een hand te tellen zijn of niet. In mijn geval is dit namelijk wel zo en ik ben toevallig naar zo'n modem op zoek.

Thanks in ieder geval, ik vrees dat het 2 apparaten gaan worden...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 24-11 16:24
Jarpse schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 23:26:

Je kan beter je DSL modem laten bridgen en een deugelijke router eraan hangen, zoals meermaals voorgesteld.
Er zijn DSL modems waar open source linux drivers voor zijn, dus waarom niet? ;)

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Psyveira
petertee schreef op zondag 18 juli 2010 @ 11:05:
[...]
Thanks in ieder geval, ik vrees dat het 2 apparaten gaan worden...
Alleen om de reden die ik in mijn vorige post gaf is dat een positief iets.
Mocht je van internet aansluiting veranderen, dan veranderd alleen je modem en blijft de rest van je netwerk hetzelfde.

Ik had met mijn eerste internet aansluiting (ADSL) ook een alles in één apparaat. Klinkt heel handig, maar al snel kwam ik de nadelen tegen.

Daarna heb ik een losse router aangeschaft, en die heb ik nu nog steeds. Ik ben al een paar keer geswitched van internet aansluiting, maar het enige wat ik moest doen is het nieuwe modem aansluiten op de WAN poort en in sommige gevallen een MAC adres clonen. Ik heb dus al jaren hetzelfde stabiele netwerk. En dat is het grootste voordeel van het hebben van een losse router.

Get Schwifty

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 28-11 16:15
FatalError schreef op zondag 18 juli 2010 @ 11:41:
[...]

Er zijn DSL modems waar open source linux drivers voor zijn, dus waarom niet? ;)
Op zich, maar tot dusverre heb ik nog niet iemand gezien die het op die manier werkend heeft. Ben wel benieuwd natuurlijk naar een situatie waar het wel zo is :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 21-11 22:08
DD-WRT heeft en zal ook nooit ondersteuning bieden voor routers met ingebouwde modem functie. Althans volgens het volk op de DD-WRT wiki en het forum.

OpenWRT heb ik wel al ooit eens draaiend gekregen op een modem+router, maar dat werkte allesbehalve stabiel en veel functies ontbraken (WLAN werkte niet, bijvoorbeeld). Er zijn volgens mij wel ADSL2+ router met Wireless-N en Gigabit zoals de Linksys WAG320N, maar je bent vaak beter af met een simpel ADSL modempje (ik gebruik een SpeedTouch 516v6) in bridge en een fatsoenlijke router die aan je eisen voldoet.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• petertee
Onderstaande link geeft een leuk IPv6 CPE overzicht gemaakt door Marco Hogewoning van XS4ALL.
http://labs.ripe.net/Members/mirjam/ipv6-cpe-survey-updated
Mocht je een CPE hebben die er tussen staat is het wellicht leuk om wat info te updaten.

Daarnaast heeft ARIN ook een website opgezet, hieronder een overzicht van DSL modems/routers die IPv6 ondersteunen en op dezelfde pagina ook Routers/wireless access points:
http://www.getipv6.info/index.php/Broadband_CPE#DSL

[Voor 32% gewijzigd door petertee op 11-08-2010 14:29. Reden: nieuwe URL toegevoegd.]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee