Hoi,
Laat ik beginnen toe te geven dat ik een mierenneuker ben. Ik zit met een footer met daarin mijn contactgegevens. DIe probeer ik zo semantisch-correct mogelijk weer te geven.
Probleem is dat deze code niet valideert (XHTML 1.0 strict), omdat <address> geen blocklevel-elementen mag bevatten. Das irritant, want ik vond de <dl> juist zo geschikt.
Nou kan ik verschillende oplossingen bedenken die mij geen van allen aanstaan:
Laat ik beginnen toe te geven dat ik een mierenneuker ben. Ik zit met een footer met daarin mijn contactgegevens. DIe probeer ik zo semantisch-correct mogelijk weer te geven.
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <address class="footer-box vcard"> <p class="copyright">© 2010 <a href='/contact.vcard' class='fn'>Mijn naam</a></p> <dl> <dt>Telefoon:</dt> <dd class='tel'>061234567890</dd> <dt>E-Mail:</dt> <dd class='email'><a href="mailto:mijn@email.nl;">mijn@email.nl;</a></dd> </dl> </address> |
Probleem is dat deze code niet valideert (XHTML 1.0 strict), omdat <address> geen blocklevel-elementen mag bevatten. Das irritant, want ik vond de <dl> juist zo geschikt.
Nou kan ik verschillende oplossingen bedenken die mij geen van allen aanstaan:
- We gooien de contactgegevens (evt voorzien van wat spans voor de vcard) gewoon ongestructureerd in de <address>.
- Ik stap af van het gebruij van <address> en gebruik gewoon een <div>