[CentOS/Apache/PHP] 500 Internal Server Error

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-10 15:10
Vandaag tijdens het maken van een webshop liep ik tegen een raar probleem aan.

Op alle product-pagina's krijg ik een HTTP 500 error header, maar de pagina zelf is gewoon te bekijken in de browser. Ook de pagina's shop_category, shop_subcategory en shop_settle bevatten dit probleem...

Als je de pagina http://v3.progenion.nl/sh...et-dubbele-UV-filter.html bekijkt met Firebug ingeschakeld (of gewoon de headers bekijkt) zie je dat je een HTTP 500 header krijgt.

Wat ik toen als eerste gedaan heb is .htaccess leeg gemaakt omdat ik dacht dat het probleem zich bevond in de URL rewriting. Na het leegmaken van de .htaccess heb ik http://v3.progenion.nl/shop_product.php opgevraagd en kreeg ik alsnog een HTTP 500 error code.

In het CMS gedeelte van de site doet het probleem zich niet voor, terwijl deze ook gebruik maakt van URL rewriting!

Mijn .htaccess code is als volgt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
Options Indexes FollowSymLinks MultiViews All

RewriteEngine On
RewriteBase /

# remove .php; use THE_REQUEST to prevent infinite loops
RewriteCond %{THE_REQUEST} ^GET\ (.*)\.php\ HTTP
RewriteRule (.*)\.php$ $1 [R=301]

RewriteRule ^aanbiedingen/?$ shop_subcategory/4 [QSA,L,NC]
RewriteRule ^angebote/?$ shop_subcategory/4 [QSA,L,NC]

# remove index
RewriteRule (.*)/index$ $1/ [R=301]

# remove slash if not directory
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteCond %{REQUEST_URI} /$
RewriteRule (.*)/ $1 [R=301]

# add .php to access file, but don't redirect
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME}.php -f
RewriteCond %{REQUEST_URI} !/$
RewriteRule (.*) $1\.php [L]

ErrorDocument 404 /index.php

In Apache log-level op "debug" gezet maar er wordt over dit probleem niks gelogd 8)7

Ik ben echt ten einde raad, heb al sinds vanochtend 11 uur lopen googlen en proberen maar ik kom er niet meer uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ik krijg gewoon een productpagina via de gegeven link? Zie geen 500 error iig.

Heb je geen cache probleem op je eigen pc?

[ Voor 22% gewijzigd door Bastien op 12-07-2010 21:37 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
Bastien schreef op maandag 12 juli 2010 @ 21:35:
Ik krijg gewoon een productpagina via de gegeven link? Zie geen 500 error iig.

Heb je geen cache probleem op je eigen pc?
Zoals gepost, dat is het rare probleem. De product pagina's werken gewoon, maar als je de headers bekijkt staat er een 500 code ;) Gebruik http://web-sniffer.net/ maar eens, Status: HTTP/1.0 500 Internal Server Error krijg je dan (en met Firebug ook)

Nee, het probleem doet zich voor op alle PC's op het werk, bij mij thuis, bij mede-tweakers thuis, servers van anderen...erg raar.

[ Voor 16% gewijzigd door WoBBeL op 12-07-2010 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Krijg inderdaad een Internal Server Error terug, ook al is de productpagina gewoon zichtbaar:
HTTP/1.0 500 Internal Server Error
Date: Mon, 12 Jul 2010 19:37:29 GMT
Server: Apache/2.2.3 (CentOS)
X-Powered-By: PHP/5.2.13
Expires: Thu, 19 Nov 1981 08:52:00 GMT
Cache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate, post-check=0, pre-check=0
Pragma: no-cache
Connection: close
Content-Type: text/html
Lijkt me sterk dat het veroorzaakt wordt door de URL rewrite, lijkt me eerder een probleem in het CMS zelf die waarschijnlijk per ongeluk die melding stuurt als URL rewriting wordt aangezet of zoiets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
EDIT schreef op maandag 12 juli 2010 @ 21:39:
Krijg inderdaad een Internal Server Error terug, ook al is de productpagina gewoon zichtbaar:

[...]

Lijkt me sterk dat het veroorzaakt wordt door de URL rewrite, lijkt me eerder een probleem in het CMS zelf die waarschijnlijk per ongeluk die melding stuurt als URL rewriting wordt aangezet of zoiets dergelijks.
In de (zelfgebouwde) CMS heb ik er geen problemen mee. Alle URL's die opgevraagd worden die niet bestaan (http://v3.progenion.nl/pagina_titel) worden dmv een 404 in de htaccess doorgestuurd naar index.php. Deze pagina controleert vervolgens in de database op pagina_titel in de database bestaat. Indien het bestaat krijg je de pagina en met PHP geef ik header 200 mee zodat het goed gaat.
Met dit hele systeem is niks mis en alles werkt.

Alleen met shop_product pagina's gaat het fout! En ik kan met PHP allerlei headers forceren, behalve een 200 OK :'( De oplossing die ik had gevonden was de "Not modified" header mee te geven met PHP, dan verdwijnt de 500 melding maar de zoekmachine's zullen het niet zo leuk vinden als ze altijd een "Not modified" header krijgen. Als ik de 200 OK header probeer mee te geven met PHP krijg ik alsnog de 500 in de headers.

[ Voor 13% gewijzigd door WoBBeL op 12-07-2010 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
Opgelost!!

Als de php functie eval(); misgaat en notice staat uit dan krijg je geen error te zien, maar geeft de server een 500 terug... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

xost schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 17:57:
Opgelost!!

Als de php functie eval(); misgaat en notice staat uit dan krijg je geen error te zien, maar geeft de server een 500 terug... :)
Over je eval, ga eens [google=eval = evil]. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
CptChaos schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 18:01:
[...]
Over je eval, ga eens [google=eval = evil]. ;)
Ik vind het zelf ook een rare functie ;) maar hij zit eenmaal in de gebruikte template-parser
Pagina: 1