[WIN7]Systeemklok enorm snel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 08:05

vleesjus

echte vleesjus!

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Ik heb een heel vreemd probleem met mijn pc. Ik stop namelijk net de stekker van mijn pc in het stopcontact(er uit vanwege onweer) en start mijn pc als normaal op. Vervolgens kom ik in Windows en valt mij op dat alles sneller gaat, netmeter update veel sneller, de klok loopt veel sneller, alles lijkt op fast forward te staan. Als ik een toets indruk krijg ik de letter tussen de 4 en 8x op mijn scherm te zien. Vervolgens zijn ze met één druk op backspace ook weer allemaal weg. De klok van Windows is dus behoorlijk op hol geslagen. Een minuut in Windows duurt zon 5 a 6 seconden.

Pc opnieuw opgestart en in de bios gekeken, hier loopt de tijd gewoon goed, vervolgens naar veilige modus van Windows loopt het ook weer veel en veel te snel.

Verder heb ik heb de afgelopen 3 dagen geen nieuwe software geïnstalleerd, dus dat zou het ook haast niet kunnen zijn. Ik ben nu op virussen aan het scannen, maar het lijkt mij sterk dat die de systeemklok met een
tienvoud versnellen.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Ik heb al gezocht hier en op google, maar ik kom alleen onderwerpen tegen waarbij de klok een paar minuten per dag verschilt en dit vrijwel altijd ook in de bios voorkomt, bij mij dus niet :?

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:38

painkill

Pain(k)(ill)

Is de prestatie ook 4x zo goed, in dat geval er niks aan doen ;)

Maar de tijd word geregeld door het CMOS.
Misschien dat je daar wat mee kunt...

[ Voor 39% gewijzigd door painkill op 12-07-2010 21:14 ]

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleesjus

vleesjus

echte vleesjus!

Topicstarter
Nee, helaas niet, als ik bijvoorbeeld chrome opstart geeft ie eerst 2x een timeout omdat het programma niet snel genoeg reageert. Wel heel vervelend dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:38

painkill

Pain(k)(ill)

Kun je anders eens een video maken van hoe het er nu uitziet bij jou?
Of op zijn minst een screenshot van taakbeheer-->prestaties ?

Ps. Wat voor moederbord heb je?

Cmos batterij:

Afbeeldingslocatie: http://laptopsgate.com/wp-content/uploads/2010/04/cmos-battery-on-gateway-m-6823-laptop.gif

[ Voor 39% gewijzigd door painkill op 12-07-2010 21:20 ]

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-09 22:48
Haal eens een tijdje je CMOS batterij ui je moederbord (minuutje of 5).

Daarna terugplaatsen en de default settings inladen in je bios. (vergeet de klok en datum niet tegoei in te stellen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleesjus

vleesjus

echte vleesjus!

Topicstarter
Hmm, vreemd genoeg bleek het inderdaad in de bios te zitten, ondanks dat daar de tijd wel goed liep. Na het resetten van de bios loopt alles weer normaal.

Bedankt voor het meedenken :D

Pagina: 1