[2003] Geen remote desktop verbinding

Pagina: 1
Acties:

• lukjah
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:00
Ik krijg RD niet aan de praat op Server 2003 en W7.

De server is wel bereikbaar voor pings, shares en printers. Andersom pingen kan ook.

Als ik verbinding wil maken voer ik de server naam in en hij herkent hem wel gelijk, vervolgens klik ik op connect maar dan blijft mijn computer hangen op "Initiating remote connection"

Ik heb remote desktop aangezet onder "System properties > remote". Ook heb ik Dameware geprobeerd maar dat hielp ook niet. :(

Ik heb zelfs een oud schoolboek uit de kast getrokken en volg precies het boek, maar niks mag baten.

Iemand een idee of ervaring? Ik ben niet zo'n held op server gebied

UPDATE:
Ik wist niet dat je op W7 het ook aan moest zetten... (wat een belachelijke optie). Nu lukt het wel andersom, Server 2003 > W7. Maar daar heb ik natuurlijk niet zoveel aan.

[ Voor 12% gewijzigd door lukjah op 12-07-2010 19:52 ]

Verwijderd

Je moet in Win2k3 de gebruikers nog toevoegen aan de groep; "Externe bureaublad gebruikers".

• lukjah
Ik log in als administrator en er staat "Administrators already have access." Ook blijft hij hangen op "Inititing remote connection". Als ik foute username of password invul die geen recht heeft verwacht ik daar wel een melding van.

Nog een extra account aangemaakt en daarmee geprobeerd. Zelfde resultaat.

[ Voor 14% gewijzigd door lukjah op 12-07-2010 20:09 ]

Verwijderd

`heb je de poort wel in de firewall los staan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 20:01:
Je moet in Win2k3 de gebruikers nog toevoegen aan de groep; "Externe bureaublad gebruikers".
dit heeft er niks mee te maken, krijg je een andere melding bij

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:48
kun je op de server zelf vanuit commandline naar poortje 3389 telnetten? Dus:
telnet localhost 3389
?

ach...in een volgend leven lach je er om!

• lukjah
Poort 3389 opengezet. Het werkt op een LAN dus maakt volgens mij niet zoveel uit. Maar doet het nog steeds niet.
0siris schreef op maandag 12 juli 2010 @ 20:10:
kun je op de server zelf vanuit commandline naar poortje 3389 telnetten? Dus:
telnet localhost 3389
?
Werkt.

[ Voor 50% gewijzigd door lukjah op 12-07-2010 20:14 ]

• lukjah
Weet iemand een goed programma die RDP vervangt? Kijken of het daarmee lukt

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-01 16:23
lukjah schreef op maandag 12 juli 2010 @ 19:37:

UPDATE:
Ik wist niet dat je op W7 het ook aan moest zetten... (wat een belachelijke optie). Nu lukt het wel andersom, Server 2003 > W7. Maar daar heb ik natuurlijk niet zoveel aan.
Opzich logisch dat dit er in zit zodat je kunt tegengaan dat gebruikers remote desktop gebruiken als het neit mag.

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-01 16:56
Heb je de default instellingen van rdp?
Werken andere windows RDP clients wel?

Anders dit proberen:
http://terminals.codeplex.com/releases/view/45145

[ Voor 32% gewijzigd door Erwinvz1 op 12-07-2010 21:02 ]

• Yarno
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-12-2025
Je zegt servernaam. Wat als je het ip adres gebruikt? Kan je dan wel aanmelden? Heb je dan wel een interne dns server? (Bijvoorbeeld de 2003 als dns server.) Shares gebruiken namelijk ook broadcasting...
Je moet dan wel op de client instellen dat de server jouw dns 1 is en bijv. de router dns server 2.
Anders gaat hij op het 'internet' zoeken en niet je intranet...

• lukjah
Yarno schreef op maandag 12 juli 2010 @ 21:01:
Je zegt servernaam. Wat als je het ip adres gebruikt? Kan je dan wel aanmelden? Heb je dan wel een interne dns server? (Bijvoorbeeld de 2003 als dns server.) Shares gebruiken namelijk ook broadcasting...
Je moet dan wel op de client instellen dat de server jouw dns 1 is en bijv. de router dns server 2.
Anders gaat hij op het 'internet' zoeken en niet je intranet...
Op ip adres werkt het ook niet. DNS is de router en werkt correct, \\server als share aanmaken werkt wel namelijk.
Voor de rest heb ik alles default.

• Erwinvz1
lukjah schreef op maandag 12 juli 2010 @ 21:04:
[...]

Op ip adres werkt het ook niet. DNS is de router en werkt correct, \\server als share aanmaken werkt wel namelijk.
Voor de rest heb ik alles default.
Heb je server al reboot?
En werken andere windows versies wel?

• lukjah
Erwinvz1 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 21:07:
[...]

Heb je server al reboot?
En werken andere windows versies wel?
Al heel vaak.
Ik heb op een pc met XP ook getest. Zelfde probleem.

• Yarno
Wat geeft eventvwr aan op de server?

• Erwinvz1
lukjah schreef op maandag 12 juli 2010 @ 21:10:
[...]

Al heel vaak.
Ik heb op een pc met XP ook getest. Zelfde probleem.
mstsc op de server.

en dan localhost?? (moet volgens mij ook werken)
Krijg je dan wel wat??

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-01 16:03

E-Vix

Nu met sneeuw!

Kijk eens in je event logs of daar wellicht een melding staat. Zowel op je win2k3 als win7 machine.
Verder, probeer in je rdp client op je win7 machine alles eens zo laag mogelijk in te stellen. Dus zo min mogelijk kleuren, lage resolutie, geen geluid, geen wallpapers, geen inhoud tijdens slepen, geen printers, geen lokale drives, etc. Hoe minder hij hoeft te laden, hoe sneller hij verbinding zou moeten maken. Als het dan wel lukt, stuk voor stuk weer wat aan zetten totdat je de 'dader' te pakken hebt.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• lukjah
Yarno schreef op maandag 12 juli 2010 @ 21:12:
Wat geeft eventvwr aan op de server?
Eventviewer geeft helemaal niks aan :'(
Erwinvz1 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 21:12:
[...]

mstsc op de server.

en dan localhost?? (moet volgens mij ook werken)
Krijg je dan wel wat??
localhost RD werkt wel

• lukjah
E-Vix schreef op maandag 12 juli 2010 @ 21:15:
Kijk eens in je event logs of daar wellicht een melding staat. Zowel op je win2k3 als win7 machine.
Verder, probeer in je rdp client op je win7 machine alles eens zo laag mogelijk in te stellen. Dus zo min mogelijk kleuren, lage resolutie, geen geluid, geen wallpapers, geen inhoud tijdens slepen, geen printers, geen lokale drives, etc. Hoe minder hij hoeft te laden, hoe sneller hij verbinding zou moeten maken. Als het dan wel lukt, stuk voor stuk weer wat aan zetten totdat je de 'dader' te pakken hebt.
Geen effect met alles uit of laag

• Yarno
Heb je niet toevallig een andere poort ingesteld voor RDP? Dit kan je vinden in je register. Weet eff niet waar maar misschien is dat het probleem.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Heb je toevallig meerdere netwerkkaarten erin zitten, of iets als VMWare Server geinstalleerd staan?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verse machines? Even checken of de default firewall-rules niet aanstaan op de betreffende NIC's?

Kan me ook nog iets herinneren onder My Computer -> Properties -> Advanced -> Allow Remote Connections -> Vinkje zetten etc.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Erwinvz1
Kunnen ook policies zijn. (RRAS? daar kan je toch bepaalde ip's instellen voor remote desktop)

• lukjah
Yarno schreef op maandag 12 juli 2010 @ 21:26:
Heb je niet toevallig een andere poort ingesteld voor RDP? Dit kan je vinden in je register. Weet eff niet waar maar misschien is dat het probleem.
Ik heb er niks aan veranderd.
alt-92 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 21:28:
Heb je toevallig meerdere netwerkkaarten erin zitten, of iets als VMWare Server geinstalleerd staan?
Ik heb geen virtuele machines, wel 2 netwerkkaarten. Maar 1 is kapot en die is onboard.. kan ik er dus niet uithalen. Ligt denk ik ook niet hier aan omdat de rest het wel doet. Hij had btw wel internet problemen op linux, daarom heb ik er windows 2003 opgezet om van dat gezeik af te zijn. Geen verbetering dus.
MAX3400 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 21:28:
Verse machines? Even checken of de default firewall-rules niet aanstaan op de betreffende NIC's?

Kan me ook nog iets herinneren onder My Computer -> Properties -> Advanced -> Allow Remote Connections -> Vinkje zetten etc.
Vinkje staat aan en als je bedoeld dat er een uitzondering is gemaakt in de firewall, ja.
Erwinvz1 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 22:21:
Kunnen ook policies zijn. (RRAS? daar kan je toch bepaalde ip's instellen voor remote desktop)
Heb niet veel verstand van RRAS. Ik ben maar een doodgewone programmeur en geen netwerkbeheerder :P Maar ik neem aan dat als ik er niks aan verander elk ip is toegestaan, het is trouwens gewoon een wlan. Waarom zou hij dat weigeren.

[ Voor 15% gewijzigd door lukjah op 13-07-2010 20:42 ]

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-01 12:14
Anderom lukt de connectie wel zeg je.
Betekent dit dat je de laatste RDP client hebt voor Windows 2003 server?

Kan je met een tool zoals VNC wel verbinding maken? Hiermee sluit je eventuele verbindings issue's mee uit.

Een laatste optie zou zijn de Remote Administration Tools voor Windows 7.
Pagina: 1