Desktop steamen over uPnP

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-10 21:31
Ik draai Ubuntu op de sheevaplug. Normaal draai je een vnc servertje hierop, maar wat als je dit meteen kon streamen naar buiten?

Theoretisch zou dit mogelijk moeten zijn ... toch? Linux kan de desktop recorden. Als ik nu mijn desktop via uPnP kon streamen, kan ik op mijn TV wat browsen of andere dingen doen.

Ik wil mijn Android telefoon gebruiken als afstandsbediening. Remotedroid draait met een java-applicatie als servertje en werkt perfect op mijn telefoon.

Iemand een idee hoe dit aan te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onox
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-05 22:02
Volgens mij kan dit als je remote desktop server en je TV de juiste UPnP Remote UI specs implementeren (zie http://upnp.org/specs/rui/remoteui/). Als dat niet gaat, dan zou je media server nog kunen werken als een remote desktop client en de frames beschikbaar maken als een video die je TV dan kan afspelen. In dat geval heb je ook nog 1 of ander progsel nodig dat je in staat stelt om je muis en keyboard te besturen. Weet niet of er uberhaupt software is dat dit kan, 't klinkt allemaal veel te hip :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-10 21:31
Dat muis en keyboard besturen is allang gecovered.

Ik moet echt de screen:x output meteen streamen.

Je kunt op een console ook een x-server meteen als VNC doorsturen. Dan moet dit ook naar uPnP o.i.d. mogelijk zijn.

Ik kan de desktop al streamen naar een HTTP of UDP client (wel eerg processorintensief) met VLC.