Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3rNsT
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-08 16:11
Goedeavond medetweakers,

Ik ben sinds een paar weken in het bezit van een nieuw systeem, en heb er nog nooit problemen meegehad, tot vandaag.

Vanwege het slechte weer heb ik op zaterdagavond even de voeding uitgezet, en vanavond wilde ik mijn PC weer opstarten. Maar kreeg ik geen beeld.

Het viel me op dat het blauwe ledje onder de geheugenbanken niet brande, dus ik het geheugen eruit gehaald, en ze 1 voor 1 er weer in gestopt (bij 1 latje ging het lampje aan, bij 2 ook, en bij de 3de ook) dus mijn PC starte weer gewoon op.

Ik denk probleem opgelost, ik moest alleen alles in de bios goedzetten. Voordat ik daarmee begon ging ik nog even wat anders doen (liet de PC gewoon even aanstaan) en toen ik terug kwam was mijn PC uit.
Probeer hem aan te doen, geen reactie van de aan/uit-knop, stroom eraf, stroom er weer op, en mijn PC ging weer aan, alleen nu met een iets extra's.

Onder de southbrigde van de P6T deluxe zitten een aantal ledjes, welke normaal gewoon aan staan, nu knipperen ze de hele tijd en gaan de fans van mijn VGA's steeds harder/zachter draaien.
Verder brand het ledje bij de geheugenbanken ook niet meer.

Google heeft mij nog geen oplossing gegeven, zelfde geld voor de handleiding, dus misschien dat jullie een idee hebben?

Verder info over mijn pc

- Asus P6T Deluxe
- 3x2gb OCZ 1600mhz
- 2x SSD, 2xHDD
- 2x Asus HD5770
- Asus Xonar XD

Alvast bedankt voor de moeite!, mocht ik nog wat vergeten zijn qua info, let me know.

MvG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Wat zijn de spec's van de voeding?

De problemen die je nu ondervind wijzen overigens sterk op een slechte/defecte voeding.

Overigens dien je het geheugen in het BIOS handmatig in te stellen op de juiste waarden volgens opgave OCZ.
Dit betreft dan de latency's (cas 8-8-8-24 bvb.) & het geheugen-voltage (1,65 volt bvb.).

[ Voor 44% gewijzigd door bitshape op 12-07-2010 20:10 . Reden: aanvulling... ]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3rNsT
Oh, dat is ook wel handig ja =)

Het betreft een Nexus RX-7000

http://www.nexustek.nl/Ne...iet_Power_Supply_700W.htm

Verder knippert nu niet alleen de witte ledjes onder southbrigde, maar ook het blauwe ledje onder de geheugenbanken.

In ieder geval al bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:51
Ik heb sterk het vermoeden dat er iets aan je voeding niet helemaal lekker is.
Wat zegt het mobo boekje trouwens over die ledjes? Vaak kan je daar de betekenis vinden.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3rNsT
Ik heb daarover in het boekje niks kunnen vinden, en volgens google zijn die witte ledjes puur voor de show, dus het mobo gebruikt ze niet zoals gebruikelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3rNsT
Nieuwe voeding erin gezet, en alles werkt weer naar behoren!, bedankt voor de reacties en de hulp!

Op naar het volgende probleem -_-
Pagina: 1