Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 08:09
Hallo,

Het probleem is dat ik via mijn laptop (en ook met die van m'n moeder) geen draadloze verbinding kan maken met ons modem (KPN Experia Box, Siemens Gigaset SX551). Met mijn game-pc kan ik wel verbinding maken, alleen is deze wel bedraad.

Via het netwerkcentrum op de laptop geeft hij aan dat hij het modem wel kan vinden, alleen er staat een rood kruisje ipv statusbars. Ook geeft hij de volgende melding: 'De instellingen die op deze computer zijn opgeslagen komen niet overeen met de vereisten van het netwerk'. En daar snap ik dus helemaal niks van 8)7

Zou iemand mij kunnen helpen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Wellicht kun je vermelden wat je al hebt geprobeerd? Heb je de netwerkinstellingen bijvoorbeeld al opnieuw toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:10
Waarschijnlijk heb je de instellingen van je router gewijzigd nadat je laptop er al mee verbonden is geweest.
Ergens in het configuratiescherm kun je deze instellingen er weer uit gooien. Daarna kun je als het goed is
weer verbinding maken. Weet zo even niet waar die optie precies zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
Oh ik voeg nog even wat toe.

In verband met de storm en bliksem die hier vanmiddag was (Emmen) heeft mijn vader een groot deel van de elektrische apparaten van het net gehaald. Voor het geval dat. Daarvoor deed de verbinding het nog, maar daarna niet meer.

@Trommelrem: Hoe kan ik de netwerkinstellingen opnieuw toevoegen? Ook heb ik de verbinding al verbroken en opnieuw opgezet en het wachtwoord ingevoerd, maar het hielp niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:10
Heb je het al op de volgende manier geprobeerd te verwijderen?
http://technet.microsoft....rary/cc778180(WS.10).aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolukan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-08 23:43
Domme vraag; zit de router weer op de stroom en op het internet (kabel tussen WAN naar modem)?
Controleer met een vaste verbinding de instellingen van de router en met name de draadloze instellingen (eventueel wachtwoord opnieuw intikken). Klinkt namelijk als verkeerd wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
Bolukan schreef op maandag 12 juli 2010 @ 20:56:
Controleer met een vaste verbinding de instellingen van de router en met name de draadloze instellingen (eventueel wachtwoord opnieuw intikken). Klinkt namelijk als verkeerd wachtwoord.
HAHA, dat was het. Hij had het standaard wachtwoord gereset. Dank je >:)
Pagina: 1