Toon posts:

Samsung F3 1tb op xp, verschil retail+oem

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb ooit ergens gelezen dat nieuwe harde schijven alleen maar op vista/7 kunnen. Dus ik vroeg me af of dit problemen gaat opleveren op windows xp MCE SP3, kan iemand hier iets over zeggen? Verder vroeg ik me af wat het verschil is tussen de OEM en retail versie, dit staat er niet aangegeven. Ik heb wel eens gehoord dat het enige verschil de verpakking is, maar ik wil me niet miskopen dat er geen brackets en aansluitkabels bij zitten. Wat kunnen jullie hierover zeggen?

• Timv37
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-02 21:48
Afbeeldingslocatie: http://www.cyberciti.biz/tips/wp-content/uploads/2006/11/i-will-use-google-b4-dump-question-bart.png

Zonder dolle heb je hier uberhaupt zelf al naar gezocht? :O

[ Voor 21% gewijzigd door Timv37 op 12-07-2010 18:51 ]

• Voxyn
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-02 23:38
Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 18:49:
Hoi,
Ik heb ooit ergens gelezen dat nieuwe harde schijven alleen maar op vista/7 kunnen. Dus ik vroeg me af of dit problemen gaat opleveren op windows xp MCE SP3, kan iemand hier iets over zeggen? Verder vroeg ik me af wat het verschil is tussen de OEM en retail versie, dit staat er niet aangegeven. Ik heb wel eens gehoord dat het enige verschil de verpakking is, maar ik wil me niet miskopen dat er geen brackets en aansluitkabels bij zitten. Wat kunnen jullie hierover zeggen?
Op nieuwe hardeschijven kan je gewoon alle besturingsystemen installeren hoor heb geen idee waar je dat vandaan haalt :p.
En volgens mij is het verschil tussen retail en oem schijven alleen dat er bij retail een doos en vaak boekjes en een s-ata kabel maar qua perforamce zit er geen verschil tussen ;).

Je kan dus Windows MCE SP3 met 100% zekerheid op je harde schijf installeren mits de rest van je systeem het aankant natuurlijk :> .

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Waarschijnlijk heb je gehoord dat je van harde schijven groter dan 2 TB alleen kunt booten middels UEFI en GPT.

Verwijderd

Topicstarter
Timv37 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 18:51:
[afbeelding]

Zonder dolle heb je hier uberhaupt zelf al naar gezocht? :O
niet huilen over google ajb.
ik wil het met zekerheid weten dus geen standaard verhaal ja bij oem zit er vaak minder toebehoren bij, aldi verpakking etc.

Ik wil graag precies weten wat er in die hardeschijf bij de oem versie zit.

en dat van windows7 compatibility heb ik gelezen geloof ik in een artikel hier ergens. Zou waarschijnlijk kunnen zijn wat jij zegt, Trommelrem!

nog een vraagje, ik heb nu een 5 jaar oude 250 gb schijf, in 3 delen gepartitioneerd, en dan als ik deze van 1tb er bij neem, kan ik dan nog nuttig gebruik maken van de 250 maken?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2010 19:02 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 18:18
Vaak heb je ook minder garantie op oem schijven. Echter wordt oem en bulk ook nog wel eens door elkaar gebruikt, en denk dat die laatste bedoeld wordt. Bij Samsung krijg je dan gewoon de schijf in een plastic clamshell met alleen een paar schroefjes.

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01-2025
Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 18:59:
[...]

ik wil het met zekerheid weten dus geen standaard verhaal ja bij oem zit er vaak minder toebehoren bij, aldi verpakking etc.

Ik wil graag precies weten wat er in die hardeschijf bij de oem versie zit.

en dat van windows7 heb ik gelezen geloof ik in een artikel hier ergens.
bij de oem versie zit hetzelfde in de schijf als een retail, het is dezelfde schijf waarom zou er aan de binnenkant verschill zitten.

Verwijderd

Topicstarter
revertive schreef op maandag 12 juli 2010 @ 19:03:
bij de oem versie zit hetzelfde in de schijf als een retail
nee dat snap ik ook wel ;)

Wat is dan de meerwaarde om de retail versie te nemen? op zich kun je met oem toch uit de voeten?

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2010 19:06 ]

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01-2025
Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 19:04:
^^ nee dat snap ik ook wel ;)

Wat is dan de meerwaarde om de retail versie te nemen? op zich kun je daarmee toch uit de voeten?
Vaak langer garantie, en meer accessoires.

Verwijderd

Topicstarter
'De Samsung wordt geleverd in een soort plastic bakje, vier schroefjes erbij, en een beknopte handleiding/achtergrond informatie'
dit staat bij een review van de RETAIL versie, ik ben benieuwd hoe soberder de OEM kan zijn :p

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 19:09:
...ik ben benieuwd hoe soberder de OEM kan zijn :p
Losse schijf in een anti-statisch zakje...

Heb je nou serieus een topic geopend voor dit soort vragen? Elke PC-zaak die OEM en Retail spullen verkoopt, had je ter plekke (dus bij aankoop) kunnen laten zien wat er per merk/type extra/anders wordt geleverd...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-02 18:03
Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 19:09:
'De Samsung wordt geleverd in een soort plastic bakje, vier schroefjes erbij, en een beknopte handleiding/achtergrond informatie'
dit staat bij een review van de RETAIL versie, ik ben benieuwd hoe soberder de OEM kan zijn :p
Dat klopt niet want dat is duidelijk OEM.

Verwijderd

Topicstarter
@ max
Dat is het meest belachelijke wat ik ooit heb gehoord..
Je verwacht serieus dat ik naar een computerzaak ga voor zo'n vraag terwijl er een forum is met mensen met dezelfde kennis....
laat ik eens naar de bibliotheek gaan om te leren om een boek te zoeken hoe ik een koppakking moet vervangen.. daarvoor heb je internet, om dingen op te zoeken en vragen te stellen aan mensen met ervaring ;)

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-02 13:58

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 18:59:
[...]

Boehoe...

Jouw inzet krijgt als beloning een slotje. Lees je maar eens goed in als je niet begrijpt waarom.
Het algemeen beleid
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.