• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:57
Vandaag heb ik een scythe mugen 2 geinstalleerd in mijn kast (Arctic Cooling Silentium T3 Eco 80). Deze kast is vrij rank, maar het zou net moeten passen. Nu paste het uiteraard net niet ;) De topjes van de mugen (soort boutachtige dingen) raken het side panel. Nu vroeg ik mij af of dit nadelig is, en wat de beste optie is.

Ik kan het side panel er gewoon op rammen, dat past, het is maar erg weinig verschil. Ik kan de toppen eraf schuren, of ik kan wat met het side panel doen. Of ik laat het zoals het is, maar in dat geval vraag ik mij af of het schadelijk is (ivm gesloten circuit die je nu hebt gemaakt).

Ik hoop dat iemand het even voor mij kan ophelderen ;) Alvast bedankt!

• altaria1993
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-01 11:46
Als het goed is staat er geen stroom op je koeler, en als het net past dan past het, en ik denk ook niet dat die er slechter van gaat koelen.

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-01 01:46

Rye

Ik zou niet de mugen gaan schuren als ik jou was. Dit toppen zijn de bovenkanten van de heatpipes. Ik heb geen flauw idee hoe dik het metaal van die dingen is, maar het zou niet slim zijn om het erop te wagen. Grote kans namelijk dat je de heatpipes sloopt.

Het gesloten circuit zou geen probleem moeten zijn tijdens normale operatie, alleen als er spanning op je behuizing staat dan zou het mss je cpu kunnen bereiken.
Mss isolatie tape er tussen doen als dat nog net past? Anders je zijpaneel gaan schuren en dan de tape er op?

www.ping-win.nl

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-01 00:00

M2M

medicijnman

altaria1993 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 18:43:
Als het goed is staat er geen stroom op je koeler, en als het net past dan past het, en ik denk ook niet dat die er slechter van gaat koelen.
het enige nadeel wat je dan nog hebt, is dat je deukjes kunt krijgen in je sidepannel als je er eens hard tegenaan schopt :)

Maar volgens mij is het ook geen goed idee om de dopjes van de heatpipes af te draaien of af te vijlen :o

-_-

• Cyleo
Nee, dat leek mij ook niet ;) Ik wou er idd nog isolatie op plakken, maar dan word die weer dikker :P Denk dat ik inderdaad ga proberen het side panel iets te verbuigen.

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Meestal zitten die dopjes gewoon gelijmd op het uiteinde van de heatpipe. Je kan ze er dus wel afhalen het is alleen niet zo mooi.

Maar waarom zou je er wat aan doen als de kast net dicht kan. Als het koelblok tegen de kast aanzit heeft hij nog meer oppervlak om zijn temperatuur kwijt te kunnen :P

• R15
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-01 23:49

R15

Mij lijkt een dun laagje isolatietape of iets dergelijks het beste, maar opzich mag het niet uitmaken als die heatpipes de behuizing raken. Ga echt niet zitten te schuren aan de heatpipes, dat moet je echt niet doen!

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De Mugen zit natuurlijk wel direct op je CPU. Schop je nu tegen je kast aan, dan schop je direct tegen je CPU.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-01 19:03

D4NG3R

kiwi

:)

Lijkt mij geen goed idee aangezien hij nu echt op het socket "duwt" constant..

Is de Ninja 2 rev B geen optie? is 6mm lager maar presteerd ook zeer goed! (~zelfde prijs).

pricewatch: Scythe NINJA 2 Rev.B

[ Voor 25% gewijzigd door D4NG3R op 12-07-2010 19:29 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05-2025
feep schreef op maandag 12 juli 2010 @ 19:20:
[..]

Maar waarom zou je er wat aan doen als de kast net dicht kan. Als het koelblok tegen de kast aanzit heeft hij nog meer oppervlak om zijn temperatuur kwijt te kunnen :P
Met kaal metaal wel, maar een sidepanel die geverfd/ gelakt is krijg je die warmte niet weg dat werkt namelijk isolerend.

Ik had de koeler teruggebracht en er een gekocht niet nèt iets kleiner is, zoals b.v. een Ninja zoals D4NG3R NL al aangeeft. Persoonlijk zou ik niet aan de sidepanel gaan lopen klooien, ik vind het zonde van je case om de panel te verbuigen.

Of je gaat je panel echt modden, dat is wel mooi.
Afbeeldingslocatie: http://img155.imageshack.us/img155/5127/cosmos1010mlo.jpg
als je dit doet op de plek van de koeler en dan aan de binnenkant slijpen/schuren tot het metaal flinterdun is dat je heat pipes net passen.
Nog een voordeel is dat je CPU direct koele lucht van buiten pakt die niet eerst langs de HD's of videokaart is geweest. in theorie zou je nog koeler moeten zijn.

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

• Cyleo
Ik heb nu de perfecte (tijdelijke) oplossing: vastgeplakt met ducttape :D Hoe mij kast eruit ziet intresseert mij verder niet zoveel (studentenkamer). En hij was toch al zilver. Studentkamer zegt het al: niet zo 1-2-3 geld voor een andere koeling, ik kon deze goedkoop 2e hands overnemen :).

Wel erg tevreden meden, idle temps zijn 15C gedropt, zelfs in die sauna van mijn kamer.
Pagina: 1