Toon posts:

Ben het wel eens met Ross...

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Yups, je maggum van mij sluiten (dit topic) maar ik wil het wel kwijt:

Die sig van Tom kan niet!

Nope, ik ben geen anti-racist (vind zelfs dat ons eigen volk maar eens wat meer geld moest krijgen > Die honderden miljoenen die ze naar landen als Erithrea sturen moeten ze imho gewoon in ONS land besteden aan de zorg, onderwijs etc...) maar ik vind wel dat je met de functie als Modje (zoals Tom) een voorbeeldfunctie hebt, en dat je dan niet zulke dingen kunt zeggen.

Tuurlijk, eiluks staat er helemaal iks verkeerds, maar IEDEREEN WEET dat het verkeerd bedoeld is!
het is net zo iets als in je sig zetten:

"Ik haat twee dingen: racisme en negers"

En dat vind ik dus niet kunnen...
laatst btw had je ook een nogal storende sig:

iets van "Geen newbies in webdesign& graphics" , en dat vind ik gewoon HELEMAAAAAAAL niet kunnen! Ik heb wel gezien datje hem snel weer weg heb t gehaald, maar toch...

No offence btw jegens jou, Tom, je weet dat ik je wel mag of niet dan? Dit gaat me puur om het feit dat je Modje bent en je daarmee een voorbeeldfunctie hebt...

Verwijderd

Topicstarter
Owjah, dit lijkt me iets om over te kunnen discussieren, laat je dus niet kennen door hem meteen maar weer op slot te rammen...

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:06

The Legend

*Plop*

Hij heeft z'n sig toch al verandert, waar praten we dan nog over :?

Ik ben toch malle pietje niet!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:39

Wokschotel

Op 6 wielen

Wat een gewauwel om niks. Je schijnt in dit land niks meer te mogen zeggen, wan het is al meteen racisme, ook al is het een humoristisch bedoelde uitspraak van een caberetier. Kijk uit voor de antidiscriminatie-politie!

Een niet nader te noemen Abrahamitische religie kan uw vrijheid schade

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Lekker krom, als ze het op TV uitzenden met weet ik het hoeveel duizend kijkers dan is het allemaal niet erg, maar als ik een geinige uitspraak in m'n signature zet dan gaat men moeilijk doen.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Idd, dan zou mijn sig ook discriminerend bedoeld moeten zijn voor dikke mensen en als je de desbetreffende aflevering van Friends (waar de sign dus vandaan komt) kijkt, kun je er alleen maar om lachen...

paniek om niks, en 't is niet Tom die 't zegt maar Theo Maassen...

Verwijderd

Tom jij hebt een 'racistisch verleden' volgens de search...je hebt zelfs een keer excuses moeten aanbieden in LA....

even voor de duidelijkheid: dit is de tweede versie van een "hoog" niveau sig. Eerst had hij een andere sig ook van Theo Maassen..
Hij blijft een ware gentleman. Zeer wijs ook!

Verwijderd

Ik ben het toch wel eens met ross.
Er wordt gezegd dat het 100% humor is. Kan best, maar ten eerste worden rascistische moppen op het forum ook weggehaald en krijgt diegene een waarschuwing ook al is het misschien 100% humor. Klopt dus niet.:)

De eerste regel in het wetboek is dat discriminatie en rascisme verboden is. Verboden = verboden dus maakt het geen zak uit of 't wel of geen humor is.:) Je moet niet kijken naar mensen als Teo Maassen. Zij zijn ook fout bezig en zouden ook aangepakt moeten worden

Ben zelf niet antirascistisch hoor. Vind veel moppen best wel leuk.:)

Waarschuwing voor Ross vind ik dus onterecht...
Heb natuurlijk niks tegen Tom maar dat weet ie neem ik aan.:) Als een andere moderator die sig had was deze discussie er ook.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Maar Marius, jij kunt mij niet wijsmaken dat als jij zo'n show van Theo Maasen voor 't eerst ziet met een ijskoude blik nergens om lacht als hij zo'n grap maakt, terwijl de rest vh publiek wel in een scheur ligt :)

Tuurlijk, ik gee je gelijk, tis behoorlijk grof zo'n "grap", maar neem zoiets ALSJEBLIEFT NIET serieus !

• Tom
  • Niet online

Tom

<font size=6>hahahahhaha</font>

Jullie zitten hier te zeuren omdat ik een uitspraak van een cabaratier (die al verschillende keren op TV is geweest en volgens mij nog nooit een advocaat achter zich aan heeft gehad) in mijn signature heb staan, die volgens jullie racistisch (= rassenhaat) is, maar zodra je een belgenmop post dan is er niets fout mee. Nee sterker nog, volgens mij vertellen ze zelfs op de basisschool belgenmoppen.
Op zondag 11 maart 2001 17:10 schreef Ross het volgende:
Tom jij hebt een 'racistisch verleden' volgens de search...je hebt zelfs een keer excuses moeten aanbieden in LA....
kuch nou nou wat een beschuldigingen.
Ik zeg gewoon wat ik denk, ook al fout zeker, haast niemand die het nog durft volgens mij.

Verwijderd

ik probeer je dus duidelijk te maken. Het heeft niets met durven te maken van andere mensen. Meer met hun wijsheid en inzicht. Dat jij zegt wat je denkt ...is niet per definitie erg nobel van je! Datgene wat jij denkt en ook zegt is vaak racistisch gebleken!!

Verwijderd

Op zondag 11 maart 2001 17:20 schreef kazuka het volgende:
Maar Marius, jij kunt mij niet wijsmaken dat als jij zo'n show van Theo Maasen voor 't eerst ziet met een ijskoude blik nergens om lacht als hij zo'n grap maakt, terwijl de rest vh publiek wel in een scheur ligt :)

Tuurlijk, ik gee je gelijk, tis behoorlijk grof zo'n "grap", maar neem zoiets ALSJEBLIEFT NIET serieus !
Tuurlijk kan ik erom lachen.
In m'n post stond ook dat ik dat soort moppen wel leuk vind.:) Neem het ook absoluut niet serieus, maar op dit forum is alles zo superstreng dat dit gewoon als *humor* wordt gezien wat het niet is.:)

Verwijderd

hmm, ik moet eerlijk toegeven dat ik het ook wel met Ross eens ben. Zeker gezien de eerdere topics hierover. Je kunt wel zeggen dat het feit dat je admin bent hier los van staat, maar dat is onzin. Juist omdat je admin bent moet je je bewust zijn van de invloed die je hebt op de andere gebruikers.

Verwijderd

Maar goed, ik vind het prima: Het is dus prima dat we rascistische humor moppen plaatsen die waarvoor werden weggehaald + waarschuwing voor de poster?:)

• Tom
  • Niet online

Tom

Op zondag 11 maart 2001 17:25 schreef Ross het volgende:
ik probeer je dus duidelijk te maken. Het heeft niets met durven te maken van andere mensen. Meer met hun wijsheid en inzicht. Dat jij zegt wat je denkt ...is niet per definitie erg nobel van je! Datgene wat jij denkt en ook zegt is vaak racistisch gebleken!!
Wat wijsheid en inzicht ermee te maken heeft weet ik niet, jullie zitten je hier druk te maken om één of andere uitspraak van een cabaratier.

Verwijderd

Lieve Tom, zou je mij dan eens kunnen vertellen WAAROM je deze sig gekozen hebt?

Verwijderd

Wijsheid en inzicht: ik had dus gehoopt dat je zou begrijpen. Dat ik me druk maak om 1 om de uitspraak van de cabaratier. Maar 2 MEER om het feit dat jij als Admin deze ook plaatst. Tevens heb je in het verleden ook racistische uitspraken gedaan in eerdere topics....

Verwijderd

Jezus, wat een gezeur! :r En das mijn bijdrage.

• Tom
  • Niet online

Tom

Op zondag 11 maart 2001 17:30 schreef Paz het volgende:
Lieve Tom, zou je mij dan eens kunnen vertellen WAAROM je deze sig gekozen hebt?
Ik zie de humor er wel van in.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:39

Wokschotel

Op 6 wielen

Op zondag 11 maart 2001 17:31 schreef Ross het volgende:
Wijsheid en inzicht: ik had dus gehoopt dat je zou begrijpen. Dat ik me druk maak om 1 om de uitspraak van de cabaratier. Maar 2 MEER om het feit dat jij als Admin deze ook plaatst. Tevens heb je in het verleden ook racistische uitspraken gedaan in eerdere topics....
Welke? Ben wel benieuwd naar die postings.

Een niet nader te noemen Abrahamitische religie kan uw vrijheid schade

Verwijderd

Op zondag 11 maart 2001 17:46 schreef Tom het volgende:

[..]

Ik zie de humor er wel van in.
persoonlijk zie ik er ook de humor wel van in, maar feit blijft dat er mensen zijn die zich er aan storen. Dat niet iedereen dezelfde mening heeft en kan hebben vind ik prima. Als moderator heb je alleen een voorbeeldfunctie die bepaalde verantwoordelijkheden, extra mogelijkheden, maar ook beperkingen met zich meebrengt. Zo'n beperking kan zijn het niet gebruiken van een sig waar anderen zich aan storen omdat het discriminerende trekjes heeft. Jij hebt een voorbeeldfunctie en als discrimninatie hier niet gewenst is zijn het de moderators die er zeker niet aan bij moeten dragen dat er wel dergelijke posts geplaatst worden.

• Tom
  • Niet online

Tom

Nederland 1/2/3 zijn ook altijd heel netjes/heilig, die zenden hem ook uit voor tienduizenden kijkers. Waarom zou ik hem weg moeten halen uit m'n signature? Omdat jullie geen gevoel voor humor hebben? Ik zal er even bijzetten dat Theo Maassen een cabaratier is, dan is het duidelijk hé dat het hier om een grapje gaat.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Deze discussie gaat werkelijk nergens over. Schijnheiligheid is wel het juiste woord hiervoor. Wie durft er hier glashard te beweren dat je geen negatieve dingen over 'vermeende buitenlanders' mag zeggen? Mag je je alleen positief uitlaten over 'buitenlanders' maar in buitenlander mag je niet met 'negatieve' dingen ascosieren?

Ik laat me nergens over uit, maar mensen die met democratie, verdraagzaamheid en tolerantie/meningsuiting slingeren moeten zich realiseren dat je daarmee juist andere meningen de kop inslaan.

Die Sig van Tom is dan echt totale peanuts. Ga maar klagen over Alex die brieven van massamoordenaars loopt te citeren.

* Delerium wilt een discussie alleen binnen proporties voeren.

Verwijderd

Als Tom z'n sig al niet meer kan waar gaat het dan heen met die land?

Verwijderd

Op zondag 11 maart 2001 18:50 schreef ecteinascidin het volgende:
Deze discussie gaat werkelijk nergens over. Schijnheiligheid is wel het juiste woord hiervoor. Wie durft er hier glashard te beweren dat je geen negatieve dingen over 'vermeende buitnelanders' mag zeggen? Mag je je alleen positief uitlaten over 'buitenlanders' maar in buitenlander mag je niet met 'negatieve' dingen ascosieren?

[knip]
Die Sig van Tom is dan echt totale peanuts. Ga maar klagen over Alex die brieven van massamoordenaars loopt te citeren.

/me wilt een discussie alleen binnen proporties voeren.
jezus, scheer jij even alle buitenlanders over een kam.... Los van het feit of het al dan niet racistisch bedoeld is is wel duidelijk dat er mensen zijn die hier moeite mee hebben. Als moderator is het toch niet zo erg om eens iets toe te geven en die sig dan maar te veranderen?

Daarnaast: Tom; die zin is nogal uit zijn context gerukt door jou. In het verhaal van Theo maassen past hij, maar als jij hem los onder je posting zet raakt die opmerking kant noch wal. (het is nu een discriminerend overkomende zin als mensen die context niet weten. Daar komt bij; gezien jouw ervaringen met 'buitenlanders' kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat dat er iets mee te maken heeft...)

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op zondag 11 maart 2001 18:59 schreef Paz het volgende:

[..]

jezus, scheer jij even alle buitenlanders over een kam....
Ik generaliseer alleen de mensen die zich met dit soort discussies bezighouden.

Paz, hoelang denk je die sig te houden?

Verwijderd

Op zondag 11 maart 2001 19:04 schreef ecteinascidin het volgende:

[..]

Paz, hoelang denk je die sig te houden?
Geen idee. wou je hem weghalen omdat je topmodje hem niet zo leuk vind? ik vind er niets raars aan eigenlijk.

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

wat zijn we weer lekker volwassen bezig.
Paz en Ross you made your point. Point taken and ignored.Als Tom daar niets mee doet is dat zijn goed recht. Het is _niet_ zijn mening maar een statement van een cabaretier die hij luek vind. So what? Ik vin Youppie leuk. Als ik nou "vuile vieze teringhoer" als quote van hem neem dan kan ik je gelijk geven. Maar dit is toch gewoon humor? Ik heb een hekel aan mensen die zeuren over discriminatie. Zo werk je het juist in de hand. Er zijn nu mensen die zich tegen jullie gaan verzetten.

Oplossing1: Jullie verlaten het forum.
Oplossing2: Jullie laten Tom in zijn waarde zoals hij dat ook doet.

just my 2 cents

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

*hele diepe zucht*

Als nu iedereen zijn sig eens aanpastte, was de helft van het probleem al verdwenen.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

"Slimme" D2k het gaat er dus om dat Tom mensen niet in hun waarde laat. dat heet racisme weet je wel....

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ik ga nu ook weer wat olie op het vuur gooien, sorry, maar ik kan het echt niet laten:

Ik vind racisten net zo erg als mensen die continu alles en iedereen van racisme beschuldigen. Je mag het woord "Turk" nog niet uitspreken of je bent al een NSB'er... Vlieg toch op man.

Dit soort geintjes moeten kunnen, anders wordt het straks helemaal een taboe.

Professioneel Hyves-weigeraar

Verwijderd

voor een ieder die dat niet weet: Tom is een of twee keer door Turken (zijn herinnering) in elkaar geslagen en daarom heeft hij een hekel aan ze. (zie eerdere posting over vermeende discriminatie). Tegen die achtergrond bekijk ik (en ook Ross) die signature. Misschien dat een ieder nu begrijpt in welke context je deze posting moet zien...

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Tom is een aantal keer door Turken in elkaar geslagen en daarom heeft hij een hekel aan ze
Dat verband zie ik niet zo. Dus omdat je door 2 of 3 van die gozers beetje geïntimideerd bent, projecteer je dat op een hele bevolkingsgroep?. Nogal krom, dunkt me.

Virussen? Scan ze hier!

• D2k

D2k

Op zondag 11 maart 2001 19:19 schreef Ross het volgende:
"Slimme" D2k het gaat er dus om dat Tom mensen niet in hun waarde laat. dat heet racisme weet je wel....
heb je mijn stukkie wel gelezen? |:(

Oplossing2: Jullie laten Tom in zijn waarde zoals hij dat ook doet.
en tnx voor dat slim :)

• D2k

D2k

Op zondag 11 maart 2001 19:23 schreef WouterTinus het volgende:
Ik ga nu ook weer wat olie op het vuur gooien, sorry, maar ik kan het echt niet laten:

Ik vind racisten net zo erg als mensen die continu alles en iedereen van racisme beschuldigen. Je mag het woord "Turk" nog niet uitspreken of je bent al een NSB'er... Vlieg toch op man.

absoluut eens

• Hyp Hyper
  • Laatst online: 13-08-2025
Pfff.. wat wordt er weer overdreven gereageerd. Je kunt wel merken dat het publiek hier grotendeels <20 jaar oud is. Het kan alleen maar zwart of wit zijn. Als het woord 'buitenlander' in een grappig bedoelde uitlating voorkomt, wordt er meteen moord en brand geschreeuwd.

Hoewel ik Tom niet zo mag vanwege zijn eerdere ongefundamenteerde racistische uitlatingen, zie ik in zijn huidige sig geen kwaad. Er wordt niet in opgeroepen tot discriminatie/racisme van buitenlanders. Het is slechts een oppervlakkige, grappig bedoelde uitlating.

Het is maar net wat je er zelf in ziet en van maakt...

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Blijkbaar zoeken mensen een stok om Tom te slaan.

Sorry, maar met zulke kleine twijgjes hoef je hiero niet aan te komen.

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op zondag 11 maart 2001 18:59 schreef Paz het volgende:
[..]
jezus, scheer jij even alle buitenlanders over een kam.... Los van het feit of het al dan niet racistisch bedoeld is is wel duidelijk dat er mensen zijn die hier moeite mee hebben. Als moderator is het toch niet zo erg om eens iets toe te geven en die sig dan maar te veranderen?
Weet je dat er in NL ook mensen zijn die zich storen aan uitlatingen als jezus, en godvordomme. En die daar moeite mee hebben? Trek je je niet echt iets van aan is het wel.

Verder kan ik niets fouts ontdekken in de sig van Tom. Er staat nergens iets over dat hij ze idioot, lui of stom zou vinden. Het is gewoon een grappig bedoelde opmerking. En als je daar de lol niet van in kan zien, so be it.

cabaratier zijn er imo om de maatschappij wakker te schudden. En buitenlanders zijn in NL nog steeds een beetje taboe. Door een opmerking op deze manier worden mensen aan het denken gezet. Tenminste dat is de bedoeling: er zijn er namelijk ook veel die meteen gaan schreeuwen dat het racisme is in plaats van even na te denken.

Opmerkingen zijn niet gevaarlijk, het zijn de gedachten die er achter zitten. En ik denk dat die gedachten bij tom wel meevallen.

Weet je wat eng is? En waarvan ik moet :r die mensen die racisme echt menen.

Verwijderd

MENSEN LET EVEN OP!!! De oorspronkelijke sig heeft ie veranderd!! die was iets groffer! Dit is een tweede 'als een reactie op de geclosede" topic gekozen sig. Zo gentleman als hij is heeft hij hem veranderd in een ander van Theo Maassen

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op zondag 11 maart 2001 19:23 schreef WouterTinus het volgende:

He wouter,

Ik kan me nog wel een aantal discussie's herinneren uit vwo5, waar het het op zijn zachts gezegt nogal oneens waren. Maar hier sluit ik me bij aan!

• D2k

D2k

Op zondag 11 maart 2001 19:38 schreef Ross het volgende:
Racism Beat it!! Nederland is vol alle racisten eruit!!
en wat krijg je nu?? je discrimineerd de racisten.
(wat jij kan kan ik ook)
zie je wel hoe erg je moet uitkijken met wat je zelf zegt??

Verwijderd

D2k laat je intellect niet te hard werken :r

Verwijderd

Wasigh: als jij naar mij toe zou komen en zou zeggen/icq'en/mailen met de vraag om wat minder te vloeken, dan zou ik daar gehoor aan geven. Ik zou in ieder geval in plaatsen waar jij ook komt minder vloeken. Als ik dat ergens op mijn werk doe (waar jij zeker niet komt), dan zal ik me er wat minder van aan trekken, maar dat terzijde...

daarnaast: als je mij een gefundeerde reden kunt geven waarom ik mijn sig zou moeten veranderen, dan zou ik daar ook wel naar luisteren. Maar goed, het schijnt niet door te dringen hier...

• D2k

D2k

Op zondag 11 maart 2001 19:45 schreef Ross het volgende:
D2k laat je intellect niet te hard werken :r
tja ben wel scherp voor de zondag... :-þ

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op zondag 11 maart 2001 19:46 schreef Paz het volgende:
Wasigh: als jij naar mij toe zou komen en zou zeggen/icq'en/mailen met de vraag om wat minder te vloeken, dan zou ik daar gehoor aan geven.

daarnaast: als je mij een gefundeerde reden kunt geven waarom ik mijn sig zou moeten veranderen, dan zou ik daar ook wel naar luisteren. Maar goed, het schijnt niet door te dringen hier...
Ik ben niet tegen vloeken. ik wilde je alleen op iets wijzen. En over dat doordringen waarom zou iemand zijn sig aan moeten passen omdat anderen dat willen. Ik ga toch ook geen andere kleren aan trekken omdat andere dat willen. We leven in een vrij land. Je mag doen en laten wat je wilt Zolang het binnen de wet blijft

En als je je ergens aan stoort kun je vragen of hij/zij daar mee op wil houden. Maar het blijft een vraag en de andere heeft het volste recht om nee te zeggen.

Ik ben blij dat we in NL die vrijheid hebben. Anders zou het best wel saai worden. Verder ben ik ook blij dat we mensen als Ross hebben. Alleen heeft ie in dit geval niet de goede te pakken naar mijn mening.

BTW: De strijd tegen racisme heeft nu iets zeikerigs gekregen, Kun je het beter positief proberen of met humor zoals bv loesje:
Geef Nazi's de ruimte
Hebben wij de aarde;)

• Tom
  • Niet online

Tom

Toen ik deze signature erin ging zetten wist ik trouwens al dat zoiets ging komen hoor, en ik lach me eigenlijk rot om zoiets omdat het volgens een aantal mensen absoluut niet kan. Vind deze discussie om eerlijk te zijn gewoon grappig, dat veel mensen zoiets serieus nemen en gaan klagen over mijn signature :)

Ongeveer hetzelfde als met Enschede hé, als je een mop verteld over Enschede dan ben je echt helemaal fout bezig volgens sommige mensen. Maar wat ik belachelijk vind is dat ze wel zodra er iets in het nieuws is over Enschede (en dat is erg vaak, er zijn in ieder geval tientallen items over langsgeweest) ze weer die beelden uitzenden van die ramp.

Nu kun je mij alles wijsmaken, maar ik weet haast wel zeker dat het voor die mensen erger is om die beelden te zien (waar ze zelfs mensen zien lopen die nu lichamelijke klachten eraan hebben overgehouden en waar heel de wijk nog te zien is!) dan één of andere mop.

Mijn signature zal ik er binnenkort in ieder geval uithalen, ik zat hier gewoon op te wachten eigenlijk :)

Verwijderd

Persoonlijk stoor ik me niet aan de sig. van Tom. Ik kan er om eerlijk te zijn wel om lachen, temeer omdat je weet dat het van een cabaretier afkomstig is en met een flinke korrel zout genomen moet worden.

Begrijp me niet verkeerd, ikzelf heb een grote hekel aan racisten, net zoals ik een hekel heb aan mensen die bij het minste of geringste "RACISME" schreeuwen.

Storender vind ik het echter dat het steeds moeilijker wordt om hier op GoT een fatsoenlijke discussie te voeren. Als modjes (al dan niet terecht) op fouten worden gewezen wordt er naar mijn mening te snel met waarschuwingen rondgestrooid (zie de gesloten thread). Als je als mod weet dat je gelijk hebt dan is er geen waarschuwing nodig, dan haal je je gelijk gewoon in de discussie.

/me merkt dat er een soort van "kloof" aan het onstaan is tussen moderators en sommige users...

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 15:57
Ik lig in een deuk bij het horen van bosbomen van Hans Teeuwen. en heb tegelijkertijd een aantal vrienden die zo zwart als de nacht zijn. boeie. ik zeg tegen een klasgenoot van me: "hee lelijke zwarte wannabee nigger" En hij zegt tegen mij: "Hij achterlijke blanke boer" omdat nu gelijk als discriminatie te gaan benoemen!!

Rasisme is niet altijd okee. maar een beetje humor moet kunnen. die sig van tom mag van mij blijven!

Advanced sheep-counting strategies

• The Legend
  • Laatst online: 13:06

The Legend

*Plop*

Op zondag 11 maart 2001 19:35 schreef Hyp Hyper het volgende:
Pfff.. wat wordt er weer overdreven gereageerd. Je kunt wel merken dat het publiek hier grotendeels <20 jaar oud is. Het kan alleen maar zwart of wit zijn. Als het woord 'buitenlander' in een grappig bedoelde uitlating voorkomt, wordt er meteen moord en brand geschreeuwd.

Hoewel ik Tom niet zo mag vanwege zijn eerdere ongefundamenteerde racistische uitlatingen, zie ik in zijn huidige sig geen kwaad. Er wordt niet in opgeroepen tot discriminatie/racisme van buitenlanders. Het is slechts een oppervlakkige, grappig bedoelde uitlating.

Het is maar net wat je er zelf in ziet en van maakt...
Hey! Wil jij je niet zo discriminerend uitlaten over mensen jonger dan 20! :P ;)

Wat een gezeik hier zeg, heeft iemand Theo Maassen al opgebeld om te vertellen dat 'ie wel op z'n woorden moet letten omdat hij als beroemd persoon wel een soort voorbeeld functie heeft :? |:(|:(|:(

Ik ben toch malle pietje niet!

• Tom
  • Niet online

Tom

Op zondag 11 maart 2001 20:55 schreef BrammeS het volgende:
Ik lig in een deuk bij het horen van bosbomen van Hans Teeuwen. en heb tegelijkertijd een aantal vrienden die zo zwart als de nacht zijn. boeie. ik zeg tegen een klasgenoot van me: "hee lelijke zwarte wannabee nigger" En hij zegt tegen mij: "Hij achterlijke blanke boer" omdat nu gelijk als discriminatie te gaan benoemen!!
Ik ken ook iemand die donker is, komt die iemand anders die ook donker is tegen, roept ie hard: 'hee kut zwarte rot es op hier!' :D naja die gast spoort niet helemaal trouwens :P

Verwijderd

Op zondag 11 maart 2001 21:37 schreef Tom het volgende:

[..]

Ik ken ook iemand die donker is, komt die iemand anders die ook donker is tegen, roept ie hard: 'hee kut zwarte rot es op hier!' :D naja die gast spoort niet helemaal trouwens :P
Heb een boomlange pikzwarte neger als vriend. Als we dan 's nachts over straat lopen vragen we altijd of hij wil blijven lachen... anders zien we hem niet meer >:). Zoals bij alle opmerkingen, het gaat om de context die erbij hoort....

• Raymond v/d H
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-01 16:54
mensen... get REAL... alsjeblieft zeg... modje een voorbeeldfunctie voor wat???

Normaal krijg je dat gezeur over een Wim Kok die iets zegt wat niet kan...

Kom op.. ga een anti-racisme site opzetten met alle foute quote's erin....

Oh ja.. vergeet ook niet meteen 't hele verhaal mee te nemen waarin staat dat zwarte pieten niet meer mogen...

|:(

Verwijderd

als iedereen nou blij is als Tom zijn sig weghaalt. waarom doet ie (jij voor als je dit leest) niet gewoon. en plant er een andere quote van theo maassen neer.

Ik snap best dat mensen als Ross dit niet zien als onschuldige opmerking.. en zich daar erg aan kunnen storen. . Uit respect voor mensen als Ross vind ik dat die sig best veranderd kan worden in een andere.
(p.s. dat disclaimer: dit is humor geldt dus niet omdat sommigen duidelijk denken dat dit geen humor maar rascisme is)
(8>

verder moet je het zelf maar uitzoeken trouwens.

Verwijderd

Op zondag 11 maart 2001 17:31 schreef Ross het volgende:
Ik erger me aan jouw sig Ross.... je impliceert dat racisten minderwaardig zouden zijn aan andere mensen, en dus het land uit moeten. Ik vind dat racisme, immers, ieder mens is gelijk toch? Ongeacht zijn geloof, ras of LEVENSOVERTUIGING. Jij bent dus geen haar beter dan de mensen die jij beschuldigt.
Verder stel je dat Nederland vol is. Waar baseer je dat op? Jij racist! Facist!

PS. Jij werkt bij het anti-racisme bureau he? Mooi, dan wil ik graag een klacht indienen tegen mijn collegas. Het zijn een stel mannen van Afrikaanse afkomst die de hele tijd tegen mij zeggen dat hun piemels veel groter zijn dan die van mij (terwijl ze die nog noooooit gezien hebben) en dat ik niet kan dansen omdat ik blank ben. Dus...
kan jij die aanklacht tegen hun regelen? En die aanklacht tegen jezelf ook? Mooi!

Verwijderd

Beetje laat, maar toch:

Paz zegt:
jezus, scheer jij even alle buitenlanders over een kam.... Los van het feit of het al dan niet racistisch bedoeld is is wel duidelijk dat er mensen zijn die hier moeite mee hebben
En jij denkt dat "jezus" in dit verband niet als kwetsend kan worden ervaren door sommige lezers hier?

Later zeg je nota bene zelf:
als jij naar mij toe zou komen en zou zeggen/icq'en/mailen met de vraag om wat minder te vloeken, dan zou ik daar gehoor aan geven. Ik zou in ieder geval in plaatsen waar jij ook komt minder vloeken
Daar heb ik dus moeite mee, kritiek hebben is niks mis mee, maar kijk dan ook kritisch naar jezelf :)
...

In algemene zin: schijnbaar mag je niet de tekst van iemand quoten, simpelweg omdat je een Modje bent?

Zeg dan gewoon dat je een hekel hebt aan dat Modje en ga niet zoeken naar dingen die er niet zijn...

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Persoonlijk vindt ik dat tegenwoordig echt alles onder racisme valt.

De hele zooi loopt zo over van "positieve discriminatie" dat je niks meer kunt zeggen zonder dat datgene wat je zegt potentieel als discriminerend wordt uitgelegd.

Zie ook deze hele discussie.

Er wordt hier iemand gekwoot, en die persoon die het doet wordt weer verteld dat hij dus een racist is.

Ik ben het gedeeltelijk wel eens met de stelling dat je als modje wel degelijk een "voorbeeldrol" hebt, dat is gewoon een feit.

Mensen denken gewoon heel snel "Als een mod dat mag, mag ik dat ook!"

In dit geval vindt ik de reden echter nogal onzinnig, als je het wil zien zie je hier discriminatie/racisme in ja. Als je dit als humor wilt bekijken, kan dat ook.

Het is maar net hoe je voor jezelf de boodschap wilt vertalen.

Persoonlijk vindt ik de reden voor deze discussie zwaar vergezocht.

Aannames zijn fataal.

• Agent-X
  • Niet online
Enige wat mij opvalt: van de ene kant worden dingen heel erg kort gehouden onder het motto dat `ze`, eventueel, anders, misschien, lastig komen doen terwijl als mensen aangeven iets vervelend te vinden er op een behoorlijk kinderachtige manier mee omgegaan wordt. Of je dan mod bent of niet doet er niet toe.
Zoals eerder vermeld..je kunt wel een beetje inschatten wat de boodschap van een uitspraak is..zolang dat niet kwetsend is bedoeld heb ik er geen moeite mee.
Wat ik van Tom jammer vind is dat hij een sterk vermoeden had dat mensen hierop zouden `happen` om dan daarna op een in mijn ogen afstandelijke en onvriendelijke manier duidelijk te maken dat zijn mening hiervover anders is.

• Tom
  • Niet online

Tom

Op maandag 12 maart 2001 12:01 schreef Maiar het volgende:
Wat ik van Tom jammer vind is dat hij een sterk vermoeden had dat mensen hierop zouden `happen` om dan daarna op een in mijn ogen afstandelijke en onvriendelijke manier duidelijk te maken dat zijn mening hiervover anders is.
Ik vind het leuk om te zien dat er mensen zijn die zich er druk over maken, maar ook grappig dat sommige (eindelijk) ook eens durven te zeggen dat veel mensen te ver gaan met het roepen van 'hij is een racist'.

En dat vind ik goed van Theo Maassen, dat hij zulke dingen wel gewoon roept en dat je dan heel zo'n zaal aan het lachen ziet, terwijl er hier werkelijk mensen zijn die zich er druk over maken en het een schande vinden dat ik zoiets in mijn signature zet.

• Agent-X
  • Niet online
Daar heb je wel gelijk in ja..ik vind alleen de manier om dat duidelijk te maken wat minder, maar om maar iets anders te noemen, dat overdreven `deze mag dicht,..slotje !` gezever kan mij storen.

Overdreven correct is erg vermoeiend en sfeer verpestend imho

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:15
'k Heb de sig niet gezien, maar wil toch even opmerken dat er een verschil is tussen een cabaretier die een uitspraak doet in een show en jij hier Tom.
als die cabaratier zulk een uitspraak buiten zijn 'spel' zou doen.. wat denk je dat de reactie zou zijn?
Bij hem in de show weten mensen dat het een afspiegeling hoort te zijn, bij jouw kan men het serieus opvatten (zie topicstarter)
Al lijkt mij die uitspraak van 2 dingen haten: racisme en negers wel best duidelijk een klucht.. aanslag op dubbele tongen en die dingen..

• Helsie
  • Niet online
Hoe stond het er dan?
"ik haat racisten en ik haat negers" - Theo Maassen
of stond het niet in quote vorm?

Dat maakt nogal veel verschil!

Verwijderd

Jeetje wat een gelul om niks zeg..... aansteller Ross

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:34

Destruction

(ex-)Automonteur

Op maandag 12 maart 2001 15:16 schreef Shady het volgende:
Jeetje wat een gelul om niks zeg..... aansteller Ross
'k weet ook niet waar ze zich druk om maken , maar ik ga niet zeggen dat iemand zich aansteld (8>

Er zijn nou eenmaal mensen hier in NL , die er anders over denken dan ik/jij/ who ever.

Daar doe je verder niks aan.

Kortom : Tom , Ik heb er geen problemen mee , maar zet er iig duidelijk bij daat het om een grap gaat , want hier zitten echt niet alleen nederlanders ( <---- Niet rasistisch bedoelt )

Ik ga mij er verder ook niet mee bemoeien (8>

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Pagina: 1