Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-08 17:58
het volgende probleem heb ik nu dus al een tijdje.
als de pc reboot om wat voor een reden dan ook dan "ziet" de pc niet meer dat er nog een microfoon is ingestoken waardoor de microfoon niet meer werkt.
om de microfoon weer werkent te krijgen moet ik de stekker van de microfoon er uit trekken en weer insteken waardoor de pc de microfoon weer ziet.
het gaat om een onboard geluids kaart.
ik heb al de drivers opnieuw geinstalleert maar dit hielp niet, ook een andere microfoon insteken hielp niet.
via google heb ik al gezocht maar nog niks gevonden wat op het probleem lijkt wat ik nu heb.

systeem:

windows 7 ultimate
GigaByte GA-MA770-DS3 Ver.1 !
AMD Athlon 64 X2 5200+ am2
Creative Fatal1ty Pro Series headset

Edit: die creative is een headset :X

[ Voor 8% gewijzigd door dragon9114 op 12-07-2010 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01:50
Ik had dezelfde kaart, ik weet nog dat ik altijd mijn microfoon er aan de achterkant in had en daarnaast mijn speakers gebruikte. Nooit problemen gehad als ik opnieuw opstart. Doet hij het ook niet als je in creative opstart console de line-in of microfoon selecteert uit het drop-down menu onder rec? En welk besturingssysteem heb je? Het zou ook nog kunnen dat je na een reboot het juiste recording device nog moet selecteren maar volgens mij is dat alleen in vista en windows 7. Dat doe je door met je rechtermuisknop op het speaker icoon rechtsonderin te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-08 17:58
Bazvv schreef op maandag 12 juli 2010 @ 17:56:
Ik had dezelfde kaart, ik weet nog dat ik altijd mijn microfoon er aan de achterkant in had en daarnaast mijn speakers gebruikte. Nooit problemen gehad als ik opnieuw opstart. Doet hij het ook niet als je in creative opstart console de line-in of microfoon selecteert uit het drop-down menu onder rec? En welk besturingssysteem heb je? Het zou ook nog kunnen dat je na een reboot het juiste recording device nog moet selecteren maar volgens mij is dat alleen in vista en windows 7. Dat doe je door met je rechtermuisknop op het speaker icoon rechtsonderin te klikken.
het gaat hier om een geluids kaart wat op het moederbord zit, en niet om een losse kaart (stond niet echt duidelijk in de startpost)