Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[C#] een call maken naar een public void

Pagina: 1
Acties:
  • 325 views

• laserfreak
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-11 06:21
Hallo,

Ik ben hier nu al een tijdje aan het prutsen, maar het werkt niet. Ik wil vanuit een public void een call maken naar een andere public void.

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
 public void verzend()
        {
         sent();
        }

private void sent (object sender, EventArgs e)
        {
            verzendenBytes = Encoding.Default.GetBytes(verzenden + "\r");

if (tnSocket.Connected)
            {
                tnSocket.Send(verzendenBytes, verzendenBytes.Length, SocketFlags.None);
            }
        }

de 'public void verzend()' wordt aangeroepen als ik op een button click uit een andere Form. de fout die ik krijg is
Error 1 No overload for method 'sent' takes '0' arguments

Ik ben een totale beginner, en ik zie waarschijnlijk iets simpels over het hoofd.

Alvast bedankt

Liefhebber van embedded hardware en software

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik zou de code om te verzenden juist apart nemen, en die methode aanroepen vanuit het event :)

Sent is voltooid verleden tijd trouwens, bedoel je niet "send"? ;)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 11:15

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Ook al ben je een totale beginner, dan nog kun je zelf op zoek gaan. Je krijgt een foutmelding dat je teveel argumenten meegeeft. Je roept 'sent' zonder arguments, terwijl die wel arguments moet hebben.

En je foutmelding in google zou ook al genoeg op moeten leveren: klik

=Edit= gezien je postgeschiedenis kun je wellicht beter eens een c# en/of .net framework tutorial volgen.

[ Voor 27% gewijzigd door sopsop op 12-07-2010 17:15 ]

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 12:59
Zoek eens op wat parameters (ook wel argumenten) van methoden zijn in C# en wat overloading van methoden inhoudt en je komt al een heel eind. :)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als je jouw foutmelding in Google stopt maak je mij niet wijs dat je niet binnen twee minuutjes uitgedokterd hebt dat jouw functie "sent", die twee parameters (of arguments) heeft, niet aangeroepen kan worden met 0 parameters. Als je vervolgens niet weet wat een parameter is dan heb je dat met een extra minuutje ook nog wel gevonden. De foutmelding geeft er in elk geval genoeg sleutelwoorden voor.

Hier had je dus prima zelf uit kunnen komen zonder hier een topic te openen. We verwachten niet van onze gebruikers dat ze alles weten of alles zelf kunnen uitvinden, maar deze absolute basiskennis zou geen enkel probleem moeten zijn. Volgende keer dus iets meer moeite doen asjeblieft. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.