Datalimiet van Telenet Fibernet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 21:27

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
Een tijd terug heeft Telenet 2 extra internetabonnementen ingevoerd: Fibernet 50 en 100. Hiermee kan je ongelimiteerd downloaden, maar ze vergelijken je gedrag met de andere gebruikers.

Wie heeft Fibernet en hoeveel Gb kan je downloaden zonder op smallband te vliegen?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterds
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-10-2024
Was het niet 10 keer het gemiddelde verbruik dat de maximum grens was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:34
Als het echt zo is dan zal het wel een paar honderd GB zijn.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 21:27

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
Paradoxj schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 12:31:
Was het niet 10 keer het gemiddelde verbruik dat de maximum grens was?
Neen, dat is het zeker niet. Jammer genoeg ;)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterds
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-10-2024
@Jim; dan zal dat idd wel tussen de 500 - 1TB liggen ja..

@ruckske; helaas dan, ik dacht dat ergens gehoord te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-08 15:53
op userbase.be had ik gelezen dat je al moet downgraden naar ExpressNet om minstens zeker te zijn van je 80GB :)

Thuis heb ik TurboNet dat ook met dezelfde FuP werkt en daar kan ik vandaag de dag maar 200GB meer mee downloaden voor ik al volledig in het rood sta. Puur bedrog dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telenet onbeperkt downloaden ..... echt lachen

Er spelen bepaalde factoren een rol. Vooral de tijd waarin je download is hier belangerijk. Download je tijdens de "drukke" periodes dan zal je redelijk snel op "smallband" terechtkomen vrees ik.
Ook word je op elk moment vergeleken met alle andere klanten. Daarmee bedoel ik dat bijvoorbeeld na de eerste week maar 10x het vebruik mag hebben van de gemiddelde gebruikers die week.

Klein voorbeelde als toelichting:
Ik was er vorige maand ingeslaagd om tijdens de eerste 48u een 60gb te downloaden. Dit lag blijkbaar veel hoger dan 10x het gemiddelde en toen kreeg ik een melding dat ik nog 10gb mocht verbruiken voor de rest van mijn aanrekeningsperiode voordat ik op smallband gezet werd. In het toaal dus 70gb verbruik voor een abonement dat mij 65 €/maand kost.

Je kunt dus niet meer, of veel minder, zelf beslissen wanneer tijdens je aanrekeningsperiode je download.
Ikzelf probeer +/- in schijven van 15gb per nacht te downloaden. Dit tussen 2u en 6u omdat dit de "minst drukke" periode is.
Op deze manier kan ik toch het maximum aan volume uit mijn abonement te halen.
Pagina: 1