Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarZ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-06 11:05
Beste mensen.

Ik heb sinds 3-4 weken een supervette laptop in mijn bezit ik ben er heel erg blij mee (Sony Vaio VPCF12S1E)
Maar dan heb ik echter een probleem...
De adapter (tussen de stekker en de laptop) maakt een heel irritant geluid (hoog en krakend) nou vroeg ik me af of dit normaal was of dat ik me zorgen moet maken?
En als er iets aan de hand is wat moet ik dan doen?

Mvg Harm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 09:13
StarZ schreef op maandag 12 juli 2010 @ 16:18:
Beste mensen.

Ik heb sinds 3-4 weken een supervette laptop in mijn bezit ik ben er heel erg blij mee (Sony Vaio VPCF12S1E)
Maar dan heb ik echter een probleem...
De adapter (tussen de stekker en de laptop) maakt een heel irritant geluid (hoog en krakend) nou vroeg ik me af of dit normaal was of dat ik me zorgen moet maken?
En als er iets aan de hand is wat moet ik dan doen?

Mvg Harm.
Volgens mij is het wel normaal dat een adapter geluid maakt. Die van mijn dell-laptop maakt ook een irritant geluid, maar dit is alleen hoorbaar wanneer de adapter dicht bij mn oren ligt(bijv. wanneer ik op de bank zit, en de adapter op de rugleuning ligt), tijdens normaal gebruik is het niet hoorbaar.

[ Voor 7% gewijzigd door hellboy123 op 12-07-2010 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarZ
hellboy123 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 16:47:
[...]

Volgens mij is het wel normaal dat een adapter geluid maakt. Die van mijn dell-laptop maakt ook een irritant geluid, maar dit is alleen hoorbaar wanneer de adapter dicht bij mn oren ligt(bijv. wanneer ik op de bank zit, en de adapter op de rugleuning ligt), tijdens normaal gebruik is het niet hoorbaar.
Ik hoor het op 2 meter afstand nog erg goed het is zon geluid die je niet kan localiseren maar die je moet opzoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonwel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:17
Mijn adapter maakt ook erg veel geluid. Maar als ik die dan in mijn laptop doe is het opeens voorbij.
Wel goed voor het milieu zo nu haal ik die tenminste uit het stopcontact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarZ
Bij mij is het andersom als hij in de laptop zit maakt hij super veel herrie maar als ik alleen de plug uit de laptop haal dan houd hij al op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-05 16:49
Volgens mij bedoelde hij dat ook, alleen tijdens opladen geeft het een piep. Hebben 2 laptops hier ook, niet echt last van, pas als je erop gaat letten hoor je het. 't kan in ieder geval geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chestertjuh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:46
Bel even met Sony zelf zodat zij jouw verhaal kunnen bevestigen. Het kan dat een adapter geluid maakt maar meestal is dit niet tot nauwelijks hoorbaar.

Het kan ook zijn dat de adapter een klap of iets dergelijks heeft gehad en niet goed meer werkt.

Of het geluid normaal is kun je het beste bij Sony navragen. Zij leveren immers deze adapters en zullen ook weten of dit normaal is. De adapter is iets waar je niet te lang zonder kan, dus het is wel prettig als je weet dat het bijna end of life is of dat het normaal is.

[ Voor 9% gewijzigd door chestertjuh op 14-07-2010 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-05 15:29
Het lijkt me niet dat het normaal is, veel mensen posten hier wel maar ik zou toch klagen bij Sony; het zit toch onder de garantie.

Het enige wat ik van piepende adapters weet is dat veel adapters (niet zozeer laptop, maar generieker) zo'n geluid maken als je kortsluiting maakt, dus ik associeer het niet bepaald met normaal en goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chestertjuh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:46
dtech schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 08:11:
Het lijkt me niet dat het normaal is, veel mensen posten hier wel maar ik zou toch klagen bij Sony; het zit toch onder de garantie.

Het enige wat ik van piepende adapters weet is dat veel adapters (niet zozeer laptop, maar generieker) zo'n geluid maken als je kortsluiting maakt, dus ik associeer het niet bepaald met normaal en goed...
Dit kan ik alleen maar bevestigen. Wanneer een adapter een hoorbaar geluid maakt is dit niet echt een goed teken. De Adapter's die ik gehad heb waren een tijdje daarna stuk. Wat precies het geluid maakt zou ik niet weten maar zoals ik eerder zei neem contact op dan weet de TS het tenminste zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:45

lier

MikroTik nerd

dtech schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 08:11:

Bij een bevestiging hoort (altijd ?) een ontkenning.

Dit heeft gelukkig niets met kortsluiting te maken. Wat het kan zijn is dat een spoel aan het resoneren is. Dit zag je bijvoorbeeld ook bij de oude Speedtouch modems (geen idee of ze het nog steeds doen). Overigens is het "niet normaal".

Neem even contact op met je leverancier om te controleren of dit hoort.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1