Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimZzter
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-08 11:04
Wie oh wie kan me helpen?

Ik heb een tijd geleden een pc van iemand overgenomen, en deze heeft eigenlijk nooit echt stabiel gewerkt.
Vanaf het begin heb ik eigenlijk al het probleem dat eens in de zoveel tijd de pc niet meer opstart en alleen maar een zwart beeld geeft, hierbij gaan ook altijd alle fans, (CPU, GPU en PSU) op volle toeren draaien.

Het vreemde is dat ik dit altijd weer goed heb kunnen krijgen door de batterij uit het moederbord te halen.
Alleen helaas voor nu werkt dat dus ook niet meer.

Heb inmiddels van alles geprobeert, ander geheugen, andere GPU, alles ontkoppelen, andere PSU, maar niks helpt meer. zal nu serieus m,n moederbord het ineens hebben begeven?

Ik snap er zelf inmiddels helemaal niks meer van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens met het geven van specs van dat bakkie.

Verder, heb je Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al eens stap voor stap doorgenomen? Op die manier kun je hardware stuk voor stuk uitsluiten en achterhalen waar het probleem vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimZzter
Sorry, idd even de specs erbij..

Asus Striker extreme
Core 2 Duo E6750
Sapphire Ati 5850
2x1Gb PC6400
4 Hd,s (1 Raptor, 2 Samsung Spinpoints 500, 1TB, en een oudere WD sata 320Gb)
OCZ 550 Fatality PSU

Voor de rest heb ik eigenlijk die troubleshooter nooit doorlopen, echter heb ik wel stuk voor stuk alles geprobeert, denk dat het heel erg op hetzelfde neer komt? alle onderdelen vervangen, geprobeert etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je alles hebt vervangen (op mobo na) dan zal die wel defect zijn, want de rest van de onderdelen werken immers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimZzter
Ja in principe heb ik alles al geprobeert ja, echter vind ik zo maar even een nieuw MBtje kopen ook weer zoiets.. is het niet een bepaald probleem of iets dergelijks wat betreft dit type moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Basskicker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-06 18:43
Hey dat is grappig !

Heb hier een bak in repair staan met precies hetzelfde mobo en met hetzelfde probleem, daar de Nvidia chipsets standaard veel te heet werden dacht ik eerst gewoon dat hij de geest had gegeven en dus wilde ik nog ff een P45 bordje scoren maar na deze info ga ik toch nog eerst eens een nieuwe bios-battery erin stoppen....
Pagina: 1