Speedtouch internet verbinding herstellen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowChef
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:11
Ik heb vaker domme dingen gedaan, en ik heb wel eens internet eruit gehad door eigen fouten, maar normaal gesproken heb je dat in een paar tellen gefixt. Nu heb ik 24 uur geen internet gehad. Ik zit nu achter mijn laptop via een onbeveiligd netwerk te internetten wat overigens niet altijd werkt.

Wat heb ik gedaan:
Met tibia ( een spel ) wilde ik een server hosten, maar om mensen op mijn server te laten spelen moest ik portforwarden e.d. dat is makkelijk en was ook niet het probleem. Ik moest ook ( werd mij aangeraden zelfs ) om mijn router in Bridge mode te zetten. Na lang lang zoeken kwam ik op een manier om mijn router in bridge mode te zetten. Mijn router ( een Speedtouch 510 v4.0 ) had een easy setup of iets dergelijks. Via 10.0.0.138 kwam ik op die website van mijn router, ging ik naar easy setup en klikte vervolgens op Bridge ethernet of iets dergelijks. Ik moest gebruikersnaam en wachtwoord invoeren ( ik deed die van mijn router maar ) en alles lukte. Helaas had alleen de pc die in bridge mode was nog internet en de rest van mijn computers/laptop geen internet. Dus ik dacht, dit is niet handig dus ik wilde hem weer in de normale mode zetten. Toen zette ik hem op PPPoE mode of PPPoA weet ik niet meer zeker maar doet er ook niet toe. TOen ik hem weer normaal zette ging mijn internet van alles eraf! Ik raakte niet in paniek want ik dacht die heb je er zo weer op.
Na een restart van mijn pc, een andere easysetup voor PPPoE en daarna nog weer eens in PPPoA had ik nog steeds geen internet. Ik probeerde verbinding te maken maar niets lukte. Heb mijn modem uitgezet half uur gewacht en hem toen weer aan gedaan, lukte ook niet.

Wat moet ik doen?

Gegevens:
internet: ADSL van kpn
Router: speedtouch 510 v4.0

als je meer gegevens nodig hebt dan hoor ik het wel!

ps: ik heb KPN willen bellen maar die hadden telkens ingesprek vanwege het noodweer :S.
Na deze post ga ik op de website van KPN kijken.

mvg johan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Router resetten en ovenieuw instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowChef
Ik heb hem al eens gereset, dat is toch gewoon hem uit doen en na een tijdje weer aan doen? dan reset hij als goed is toch normaal? Bovendien heb ik ook zo'n rond knopje ingedrukt waardoor hij uit gaat en als je het nog eens doet gaat hij weer aan.

Nog even erbij, mijn pc herkent wel de 10.0.0.138 dus wel verbinding met de router maar ik heb geen IP meer ik heb nu bij IP staan 10.0.0.1

deze heb ik: Afbeeldingslocatie: http://www.thinkbroadband.com/images/reviews/st510v4/st510v4-front.jpg

Ik kan wel een verbinding proberen te maken met een WAN mini port ( breedbandverbinding? ) ik krijg daar trouwens ook geen verbinding mee hoor

[ Voor 24% gewijzigd door FlowChef op 12-07-2010 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, resetten is niet het uit en weer aanzetten van de modem.

http://www.speedtouch.net...T510v4_UserGuide_R4.3.pdf

Pagina 85
Proceed as follows:
1 Make sure the SpeedTouch™ is powered on.
2 Power off the SpeedTouch™ by pressing the power button until all LEDs turn
off.
3 Press the power button once again (shortly).
4 As soon as the Power/System LED is flashing green, press the power button
once more (shortly).
5 The Power/System LED stops flashing to become solid green. After six
seconds, it starts flashing green again. Press the power button once more
(shortly).
6 All LEDs flash green once.
7 The SpeedTouch™ reboots and will come online with factory default settings.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2010 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Nee je moet in de webinterface even reset to factory defaults doen of het reset knopje een halve minuut (of 10 seconden ofzo, de LEDs gaan HEEL anders knipperen bij een reset) indrukken.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-05 15:39
Ik bedoel met een reset, een herstel van de fabrieks instellingen.

Vrij makkelijk om een server te hosten is door je pc een vast ip te geven en dan in je router dit ip als DMZ zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweakerharrie schreef op maandag 12 juli 2010 @ 15:39:

Vrij makkelijk om een server te hosten is door je pc een vast ip te geven en dan in je router dit ip als DMZ zetten.
Makkelijk maar je zet wel meteen alle poorten open naar je PC. Hierdoor moet je opletten dat je firewall werkt en goed is ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowChef
ik zal het proberen bedankt! blijf aub zoeken want ondertussen proberen wij een vakantie te plannen voor volgende week en willen wij nog een klein aanhangertje erbij kopen op marktplaats haha :P. Nu wil dat wel weer nu ik op mijn laptop zit maar ideaal is het natuurlijk niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowChef
tweakerharrie schreef op maandag 12 juli 2010 @ 15:39:

Hoe zet ik hem in fabrieks instellingen? Dat hosten zal mij nu een biet zijn eerst internet erop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:31

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd in "big internet problem" ;)

Niet panikeren, gewoon lezen wat er voor suggesties gedaan worden :)

[ Voor 35% gewijzigd door Orion84 op 12-07-2010 15:48 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johanteunis schreef op maandag 12 juli 2010 @ 15:47:
[...]

Hoe zet ik hem in fabrieks instellingen? Dat hosten zal mij nu een biet zijn eerst internet erop :P
Wat dacht je er van om de handleiding te lezen die ik hierboven heb gequote :?

Zorg wel dat je de instellingen van je provider bij de hand hebt (oa. gebruikersnaam/ww & adsl config of CD)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2010 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 07:53
johanteunis schreef op maandag 12 juli 2010 @ 15:44:
ik zal het proberen bedankt! blijf aub zoeken want ondertussen proberen wij een vakantie te plannen voor volgende week en willen wij nog een klein aanhangertje erbij kopen op marktplaats haha :P. Nu wil dat wel weer nu ik op mijn laptop zit maar ideaal is het natuurlijk niet
uh?!

Volgens mij heeft Blackspot je de oplossing toch al gegeven of niet?
Verwijderd in "big internet problem"

spuit 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Zit er achterop het modem een verzonken knop met reset erbij? deze voor ~10 sec inhouden, iig als de lampen op de voorkant uitgaan weer loslaten, en dan 30minuten ~ 2 uur wachten (hangt van type speedtouch af).

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 20:28
johanteunis schreef op maandag 12 juli 2010 @ 15:47:
[...]

meestal zit er naast je internetport een dun rondje die je in kan drukken met reset erboven die druk je in met naald of pen hou 10 seconde(vaak) ingedrukt w8en en klaar.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 14:06
kijk eens naar deze link: http://kpn-customer.custh...p_sid=MHCp3HSj&p_lva=8528

staat alles in uitgelegd

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

En natuurlijk even je gegevens van KPN bij de hand hebben. Die ben je kwijt en je zal je modem opnieuw moeten instellen. Die speedtouch 510 is namelijk je modem/router ipv alleen je router. Je bent dus al je modem settings kwijt en je zal dus even moeten zoeken naar wat de juiste instellingen zijn. (vrij gemakkelijk via google te vinden).

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowChef
Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 15:37:
Nee, resetten is niet het uit en weer aanzetten van de modem.

http://www.speedtouch.net...T510v4_UserGuide_R4.3.pdf

Pagina 85

[...]
dit heb ik nu gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Dan maar verder met DaRk PoIsOn in "big internet problem":P

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowChef
sorry mijn laptop is wat traag geworden en ik zag die uitleg later pas!
Bedankt voor deze informatie ik zal hem gelijk gaan toepassen en dan maar duimen!

Ehm ik heb geen CD meer die ben ik al kwijt ( deze router is al redelijk oud en dus helaas is dat deel verloren gegaan ) verder weet ik niet of ik ook nog maar enig andere informatie heb van ADSL e.d.!! laat staan de gebruikersnaam van die profider enz. Ik kan wel inloggen op mijn 10.0.0.138 website maar daar heb ik zelf een acc voor gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
De cd heb je niet nodig, met die paginalink die ik gaf zou het moeten lukken met de easysetup.

Heb je geen factuurmail van kpn meer?
Daar zou een gebruikersnaam in moeten staan.

Anders even bellen naar KPN, ze mogen je het password niet geven maar ze kunnen daar wel een password reset doen en het w8woord per post opsturen.

[ Voor 17% gewijzigd door DaRk PoIsOn op 12-07-2010 16:03 . Reden: extra vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowChef
goed nieuws en slecht nieuws. Mijn modem/router is gefixt het knopje van @ ( internet neem ik aan ) staat nu op groen blijvend! echter heeft mijn pc nog geen internet waarschijnlijk doordat ik hem nog moet intstellen zoals jullie al zeiden. Nu heb ik een klein vraagje tussendoor, ik heb hem nu op PPPOE staan is dat goed? Ik weet echter niet of ik die PPPOE goed heb ingesteld toen ze een gebruikersnaam/wachtwoord/ naam van de PPPOE ofzo vroegen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowChef
DaRk PoIsOn schreef op maandag 12 juli 2010 @ 16:01:
Heb je geen factuurmail van kpn meer?
Daar zou een gebruikersnaam in moeten staan.

Anders even bellen naar KPN, ze mogen je het password niet geven maar ze kunnen daar wel een password reset doen en het w8woord per post opsturen.
ok! Als dat nodig is zal ik dat doen alleen is KPN laatste tijd telkens onbereikbaar vanwege de storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

In die uitleg staat toch echt dat je "Routed PPPoA-DHCP-NAPT" moet hebben :?

Verder staat er dat er geen gebruikersnaam en zo hoeven te worden ingevuld, dus in feite zijn alleen die PPPoA modus en de VPI/VCI van 8.48 belangrijk.

Modem al opnieuw opgestart? PC zou ik ook eens opnieuw opstarten, dat wil soms ook niet zomaar automagisch ineens werken.

[ Voor 79% gewijzigd door Orion84 op 12-07-2010 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
johanteunis schreef op maandag 12 juli 2010 @ 16:03:
[...]

ok! Als dat nodig is zal ik dat doen alleen is KPN laatste tijd telkens onbereikbaar vanwege de storing.
Ik zie net dat hij op PPoA moet staan.
Als je altijd al KPN hebt gehad, geen username / password.
Zat je vroeger bij Planet dan moet dit wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johanteunis schreef op maandag 12 juli 2010 @ 16:03:
[...]

Ik heb de KPN vandaag al drie keer aan de lijn gehad binnen 10 minuten... gewoon even wachten (wel de zakelijke helpdesk).

Verder: Orion84 in "big internet problem"

De PC hoef je verder niet aan te passen als het voorheen heeft gewerkt en jij hieraan niets hebt gedaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2010 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
Ik denk dat het zo verder wel moet lukken, lees het vanavond nog wel terug.

Ik ga nog ff heerlijk bbq-en want er is nog teveel over van onze geslaagde wk-zege van gisteren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nevermind...

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2010 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowChef
Het is gelukt mensen! We hebben weer internet! Ik wil iedereen bedanken voor de snelle reacties echt top!
Kun je nog respect weggeven of iets dergelijks? :P want dan doe ik het meteen!

mvg johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
johanteunis schreef op maandag 12 juli 2010 @ 16:13:
Het is gelukt mensen! We hebben weer internet! Ik wil iedereen bedanken voor de snelle reacties echt top!
Kun je nog respect weggeven of iets dergelijks? :P want dan doe ik het meteen!

mvg johan
20 euro op m'n paypall account mag ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowChef
haha tuurlijk :), alleen is mijn voorkeur ip4v nog steeds 10.0.0.1? Is dat normaal?
Mijn gewone IP van internet is wel weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
Dat klopt, als het goed is, is die range van 10.0.0.1 t/m 37

En dan 38 als speedtouch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

kleine topictitle verandering, deze zegt iets meer over de inhoud van het topic. Dan hebben anderen er later ook nog wat aan ;)

Fijn dat je probleem is verholpen, maar ik raad je aan om voortaan toch iets voorzichtiger te zijn ;)

En als laatste toevoeging zou je in het vervolg iets beter moeten lezen, want binnen 3 posts stond je antwoord er al, maar daar las je blijkbaar overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowChef
mijn laptop was traag en lade sommige berichten erg traag :P, en er kwamen zo snel zoveel reacties dat ik daar niet de tijd voor had haha, maar goed bedankt.
Pagina: 1