Majordomo digests uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:42
Voor een vereniging heb ik een aantal e-mail lijsten aangemaakt zodat makkelijk mailtjes kunnen worden verstuurd naar een groep mensen in een keer. Dit alles is via Directadmin geconfigureerd.

Wat wil nu echter, de schijfruimte loopt vol met de digest bestanden welke automatisch worden aangemaakt. Van de 400MB hosting space is nu 130MB in gebruik door de digest bestanden. Het enige wat ik veranderd heb aan de mailing list settings is de MaxLength, anders komen grote e-mails niet aan. Hieronder is de configuratie van een van de lijsten te vinden.

Afbeeldingslocatie: http://www.hteeuwen.nl/digest.png

Wat al de specifieke instellingen betekenen durf ik haast niet te vragen, ik ben al enkele uren aan het zoeken en kan er nergens echt een eenduidig antwoord op vinden.

Ook op http://www.greatcircle.com/majordomo/ heb ik al een aantal readme's en faq's gelezen, maar ik kom er domweg niet uit. Wat wil ik bereiken in volgorde van meest gewenst tot minst gewenst:

Optie A: De hele digests uitschakelen, ik wil alleen mailing lists voor de distrubutie van mailtjes via de hosting provider.

Optie B: Automatische clean-up van de digest files volgens een schedule (bijvoorbeeld dagelijks)

Optie C: Handmatig de digest files verwijderen.

Kan ik dit voor elkaar krijgen via de bovenstaande Directadmin instellingen? De config files kan ik niet veranderen, maar ik heb begrepen dat Majordomo via e-mails te configureren is.

Helaas heb ik geen toegang tot de folder waar de digest files worden opgeslagen, anders was ik zo klaar. Als ik een back-up maak krijg ik deze echter wel mee. De files daar verwijderen en de back-up terugzetten werkt niet.

Bij voorbaat dank voor de hulp!

Edit:
In de back-up files zie ik ook de Majordomo config file. Deze kan ik dus wel aanpassen en weer uploaden.

[ Voor 3% gewijzigd door GH45T op 12-07-2010 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:42
Voor het archief hier, ik ben tot de volgende oplossing gekomen:

Medewerker van het hostingbedrijf heeft de digest files voor me weggegooid.

In de Majordomo config file (majordomo.cf) de digest work dir veranderd in /dev/null:
code:
1
2
3
4
5
6
7
# $digest_work_dir -- the parent directory for digest's queue area
# Each list must have a subdirectory under this directory in order for
# digest to work. E.G. The bblisa list would use:
#   /usr/local/mail/digest/bblisa
# as its directory.
#
$digest_work_dir = "/dev/null";

Nu worden de digest files in /dev/null weggeschreven. Helaas probeert majordomo naar subdirs van /dev/null te schrijven welke logischerwijze niet bestaan. Daarom komt er een abort mailtje binnen van majordomo@domein op het beheeraccount. Hiervoor een rule aangemaakt in spamassasin welke berichten met de inhoud "mj_digest" automatisch dropt.

Het is geen nette oplossing, maar het werkt en dat is voor mij nu even het belangrijkste :)