Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekooktEi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-05 11:33
Hallo,

Ik heb in Windows Vista mijn bureaublad ingedeeld op Naam, ofwel op alfabetische volgorde. Dan zou ik gewoon willen dat links bovenin A staat en rechtsonder Z, want dat lijkt me wat Sorteren op Naam inhoudt.

Maar vreemd genoeg heb ik gewoon twee keer een alfabetische volgorde op mijn bureaublad -- het begint bij dingen als Computer en Prullenbak, logisch want die staan standaard vooraan, dan komt A, op het midden is er dan Z en begint er een nieuw alfabet tot het einde zeg maar. Als het een beetje vaag klinkt, hier een screen van mijn desktop:

Afbeeldingslocatie: http://img801.imageshack.us/img801/3209/screendesktopsorterenop.th.jpg

Het gaat er dus om dat hij op het midden, bij Adobe Photoshop CS4, weer bij de A begint.

[ Voor 10% gewijzigd door GekooktEi op 12-07-2010 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:26
Dat heeft te maken met dat je snelkoppelingen in de All User\Desktop map te voorschijn komen voor de Gebruikersnaam\Desktop items.

Je kan dit aanpassen door de snelkoppelingen uit C:\Users\*Gebruikersnaam*\Desktop naar C:\Users\Public\Desktop map te verplaatsen. *Gebruikersnaam* is in jouw geval waarschijnlijk Thomas.

Het kan zijn dat de naamgeving in de Nederlandse versie van Vista iets anders is dan dit.

Het is wel zo dat de Computer, Netwerk, Documenten (Thomas) en Prullenbak en Control Panel items altijd als eerste staan.

[ Voor 20% gewijzigd door Starke op 12-07-2010 16:26 . Reden: meer info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekooktEi
Ah, op die manier; je bedoelt dat waarschijnlijk eerst de Public map opgesomd wordt op het bureaublad en daarna pas "Thomas"? Dat zou inderdaad best kunnen. Ik zal er zo even naar kijken, dank je.

EDIT: Ja, het werkt, heel erg bedankt. Wel vervelend dat ik nu steeds nieuwe programma's van Public naar mijn bureaublad en die van mijn ouders en broertje moet verplaatsen, maar stukken beter zo, bedankt.

Case closed.

[ Voor 36% gewijzigd door GekooktEi op 12-07-2010 17:34 . Reden: Oplossing uitgetest, het werkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:26
Je kan natuurlijk ook zorgen dat alleen de programma's die jij zelf gebruikt naar je eigen user\desktop gaan het ligt er een beetje aan of al je familie ook alle programma's gebruikt die jij gebruikt. Ik had er een beetje op gerekend dat het een computer is die jij alleen gebruikt.

Anders is het zorgen dat public leeg blijft en alleen de desktop onder de gebruiker(s) gevult blijft als jij bijvoorbeeld programma's op je bureaublad hebt die anderen niet hoeven te weten.

De manier die ik nu geef is namelijk wat ik een beetje als eigen computer gewend ben maar op deze manier komen de icoontjes ook bij iedereen op het bureaublad.

Helaas is de genoemde manier (in deze post) wel meer werk maar is in mijn mening wel netter.

[ Voor 6% gewijzigd door Starke op 12-07-2010 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekooktEi
Starke schreef op maandag 12 juli 2010 @ 20:40:
Anders is het zorgen dat public leeg blijft en alleen de desktop onder de gebruiker(s) gevult blijft als jij bijvoorbeeld programma's op je bureaublad hebt die anderen niet hoeven te weten.
Dat wordt hem dan maar, dat is beter dan niets. Nou ja, het is meer dat mijn ouders zouden klagen dat hun bureaublad alleen maar vol staat met dingen als Xfire, Steam en allemaal games en applicaties van mij ;) Dus ik hou het wel bij die oplossing, in ieder geval bedankt. Zo'n obvious oplossing haha, maar ik kon er echt niet op komen wat het nou was. Ik blijf het vreemd vinden hoe Windows dat dan aanpakt, maar ik ben blij dat ik er nu een oplossing voor heb want het is wat overzichtelijker zo.

Dankjewel.

[ Voor 4% gewijzigd door GekooktEi op 13-07-2010 00:59 ]