[Win7] Vreemde tekens na nieuwe installatie

Pagina: 1
Acties:
  • 574 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zie ook bijgevoegde foto's voor visuele representatie.

Afgelopen Zaterdag heb ik mijn nieuwe i7 core systeempje in elkaar gezet. Alles verliep geheel vlekkeloos en s'avonds stond Windows 7 geïnstalleerd met tevens de nieuwste drivers.

Vervolgens was er gister natuurlijk voetbal dus heb ik de hele dag de pc niet aangeraakt (stond wel gewoon aan om zeker te zijn dat ie 24/7 kan draaien).

Vannochtend dacht ik even wat software te installeren. Na het installeren van Deamon Tools ging het vervolgens compleet mis. Bij het opnieuw opstarten geeft windows aan dat ie systeem herstel moet doen omdat er iets mis is. Na het syteem herstel start hij op in windows en zijn alle normale letters en cijfers veranderd in vreemde tekens. Zowel bij het inlog scherm als in windows zelf. Nog vreemder dan alleen deze rare tekens is dat wanneer ik explorer of een folder probeer te openen er een fout melding komt (in vreemde tekens dus geen idee wat voor foutmelding dit is).
Kort gezegd valt met deze windows installatie totaal niet meer te werken.

Geprobeerd om wederom een systeemherstel te doen maar windows geeft aan dat er geen eerder herstelpunt is.

Toen dus maar besloten om windows opnieuw te installeren. OEM dvd in de bluray speler gestopt (waar windows in eerste instantie ook via geinstalleerd was), in de bios de bluray speler bovenaan gezet in boot volgorde maar hij weigert om naar de windows setup te gaan.

Wel krijg ik een keuze scherm voor veilige modus of windows normaal opstarten alleen werkt het toetsenbord (wireless) daar niet en kan ik dus niet voor veilige modus kiezen en start hij na 30 seconden wachten gewoon weer windows op met alle vreemde tekens.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen is of hoe ik alsnog windows opnieuw kan installeren?

foto's van situatie:
Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/wsl4co.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/257zmlj.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/110c0sz.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brianbrug
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-02-2023
Ik zou even een ps/2 toetsenbordje aansluiten of USB en dan opnieuw installeren, desnoods andere dvd proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:08

Sebazzz

3dp

Is je systeem font niet gewoon op WingDings ingesteld?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sebazzz schreef op maandag 12 juli 2010 @ 14:15:
Is je systeem font niet gewoon op WingDings ingesteld?
Als dat zo is dan is dat automatisch gegaan en daarbij verklaard dat dan niet waarom ik geen explorer (dus ook geen control panel) kan openen (zie onderste foto met foutmelding). Het lijkt daardoor erop dat er meer aan de hand is.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2010 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost door idd nieuw usb toetsenbord te kopen en de complete installatie over te doen.

Nu loopt alles vooralsnog weer goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 676099

Heb zelfde probleem alleen kan ik mij ook niet meer aanmelden en bij veilige modus blijft het alleen maar zwart scherm :-( kan iemand mij helpen?

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 676099 op 29-05-2015 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:42
eh...misschien dat je een 5 jaar oud topic even kunt laten voor wat het is. Maak maar even een nieuw topic aan.... :+
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.