Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-04 20:11
Waarschuwing: fotonoob
Probleem: De Canon powershot A610 waarover ik beschikking heb trekt heel traag fotos. Dat wil zeggen dat als ik op de knop duw het een seconde duurt voordat hij een foto maakt. Dit lijkt mij veel te lang.
In reviews vond ik de "shutter lag" specificaties. Ik dacht dat dit de juiste term is om mijn pijnpunt aan te duiden. Echter reviews houden die lag gemiddeld 3 tienden van een seconde, in tegenstelling tot mijn toestel.

Vraag: hoe kan ik ervoor zorgen dat de tijd tussen drukken op de knop en het einde van het nemen van de foto zo klein mogelijk wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Eerst de knop half indrukken om te focussen. Daarna doordrukken om de foto te maken.

De shutterlag is de tijd vanaf het volledig indrukken tot het maken van de foto. Alle tijd daarvoor is afhankelijk van hoe snel je toestel focust. Maar dat kun je dus beperken door van te voren al te focussen.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Shutter lag is waarschijnlijk enkel de tijd die nodig is na scherpstellen. Wat jij ervaart is waarschijnlijk gewoon de tijd die je camera nodig heeft om scherp te stellen.

Dat is te "omzeilen" door de knop eerst half in te drukken zodat hij vast scherpstelt en dan op het moment suprême de knop doordrukken.

Edit: met Gizz dus :)

[ Voor 3% gewijzigd door Orion84 op 12-07-2010 14:06 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-04 20:11
Waarvoor dank.

Nog wat uitgeprobeerd en halfslachtige metingen gedaan. Indien reeds gefocust is de tijd <0.2sec. Indien de focustijd erbij komt zit ik aan 0.8 -1 sec. Wat toch wat anders is als deze specs. http://www.imaging-resource.com/PRODS/A610/A610DATA.HTM

Zijn er instellingen die snellere focus toestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Je linkje doet het niet, maar je had het eerder over .3 seconden shutter lag, dat klopt dan toch wel met je eigen bevindingen?

Meten van focustijd is nogal lastig, aangezien dat sterk afhangt van de situatie.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:55

Sjaak_Afhaak

Bleh!

in contrastvolle situaties met goed licht zal het in ieder geval sneller gaan. Een seconde klinkt me in de oren als een schemerige omgeving, waarbij het hulplicht van van de camera ook in actie komt. Is een seconde dan normaal? Gezien mijn ervaringen met powershot toestellen zou ik ja zeggen.

Hier staat tekst

Pagina: 1