Modem krijg geen verbinding meer, meetapparaat wel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
Sinds ruim een week (1 juli) heb ik problemen met mijn ADSL verbinding. Xs4all en de KPN komen er niet uit.

Wat is er aan de hand:

Mijn modem wat al 4 jaar zonder problemen werkt wil geen verbinding meer maken met ADSL. Hij komt niet door de handshake fase. De KPN monteur heeft met zijn meetapparaat gemeten en krijgt daarmee wel verbinding. Koppel ik daarna het modem aan dezelfde lijn dan werkt het niet.

We hebben met 3 verschillende modems getest, geen enkel modem krijgt het voor elkaar om verbinding te maken.
  • Splitter is er tussenuit
  • Modem zit 20 cm van KPN aansluitpunt af
  • kabel is doorgemeten en werkt goed
  • 3 verschillende kabels getest, werken allemaal niet
  • modems zijn geen ISDN modems
We dachten dat het wellicht met de verhoging van de snelheid te maken had, dat er teveel fouten op de lijn zaten. Ik heb de snelheid laten verlagen maar dat hielp niets.

Iemand een idee waarom 3 modems geen verbinding kunnen maken en de meetapparatuur wel? Misschien dat ik de monteur een handje op weg kan helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:13

lier

MikroTik nerd

Om welke modems gaat het ?
Iets te maken met ADSL2 ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:13

lier

MikroTik nerd

Ik neem aan dat je contact hebt met de helpdesk, kunnen zij zien of je modem een connectie probeert te maken ?
Staan je instellingen in het modem goed ?
Hij komt niet door de handshake fase
Waarom niet ?

[ Voor 18% gewijzigd door lier op 12-07-2010 13:35 . Reden: Aanvuling ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:00

RammY

Dát!

(jarig!)
Het is even interessant of je een stabiele line sync krijgt. Zowiezo vraag ik me af of die monteur met zn meetapparaatje jou inloggegevens in heeft gevoerd zodat hij internet had.

Een KPN monteur (correct me if i'm wrong) zal alleen kijken of de lijn van a naar b aankomt en of hij fouten kan zien op die verbinding.
Mogelijk dat hij ook linesync meet maar verbinding maken lijkt me erg stug.

Zowiezo lijkt dit een probleem op de dsl kaart op de dslam.

Laten ze je es op een ander punt zetten in de centrale.

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:14
Meetapparatuur is niet veel anders dan een apparaat die een linesync kan opzetten naar de DSLAM en waar de lijnwaardes op zijn af te lezen (max haalbare bitrate e.d.) Heb je zelf wel linesync met je router? En met welke snelheid traint deze in? Hoe probeer je zelf een verbinding op te zetten qua instellingen?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Pagina: 1