elke keer 3 min wachten bij opstarten pc...zucht

Pagina: 1
Acties:

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-04 20:40
hallo,
ik heb een zeer irritant probleem
elke keer als ik mijn pc aanzet gaat hij 2 minuten lang mijn hdd's detecteren en 1 min lang doet hij "verifying DMA pool data"
daar wordt je niet echt vrolijk van.
mijn beide schijven zitten in de hpt370 controller
ene schijf is een
udma100 seagate barracuda 2 30 gig
andere is
western digital caviar 8,4 gig

het ligt volgens mij niet aan het gewone bios, want daar kan hij de schijven niet vinden, want ze zitten in de hightpoint controller...
als ik in het bios van de hpt controller ga, kan ik heel weinig kiezen...alleen detect hdd's en save, maar dat maakt ook geen kont uit.....
Dit is geen leuk probleempje.....dus wie helpt mij!?

....ik ben als de dood voor een bios upgrade, want als die fout gaat...het valt niet onder de garantie.....

• Yepaap
  • Laatst online: 04-09-2025
Hmmm leuk is dat,heb ie een snelle pc, krijg ie dat weer. Wat in de normale bios kan is geen autodetect doen van je harddisken, maar gewoon handmatig inkloppen. Hij laat die gegevens zien wanneer hij de harddisk eenmaal gezien heeft.Dit kan soms schelen, hij weet dan wat erin zit. Of dit bij de highpointcontoller ook kan weet ik niet, maar is het proberen waard denk ik.

Verwijderd

probeer in je bios eens 1x de optie "reset configuration data" op "enabled"

Bij een reboot van het systeem staat hij weer op disabled, maar is de biod config gereset.

werkte bij mij!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 15:57

Opa

Nu Multifocaal!

In BIOS "MAIN" page moet je de IDE controllers die je gebruikt voor CD/DVD/CDR aanzetten (meestal op AUTO maar soms kan je CD kiezen) en de lege op NONE.
In je Highpoint BIOS stel je de bootvolgorde van je Harde Schijven in.
Verder stel je de Bootvolgorde in je BIOS in op RAID/CD-ROM/Floppy en je hebt weer een paar seconden gewonnen.
Verder bij Init Video natuurlijk AGP first.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• mad_dog
jaja....zou je die laatste maybe iets beter kunnen uitleggen.zou erg fijn zijn!
(sorry dat ik pas zo laat reageer...want had beetje druk) :r

• mad_dog
iemand die nog wat wil toevoegen?
plz....
anders lukt het denk ik niet..... :'(

• EelCapone
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-04 07:47

EelCapone

Ik kom je halen!

Probeer eens alles uit je computer te halen, en 1 voor 1 dr weer inzetten. Zo kun je kijken aan welk onderdeel het ligt (of welke onderdelen niet met elkaar kunnen opschieten). Anders misschien een bios update?

Acorn BBC B [ 65C02@2MHz; 32k RAM; Solidisk Sideways 128k; Solidisk 1770 ADFS; Econet ]

Pagina: 1