Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zit met een proleempje, op mijn werk gebruiken wij Acronis Snap Deploy maar ik ben nu bezig met Fujisu siemens laptops echter willen de niet via PXE booten. Om nu elke laptop met de hand te doen gaat ook een beetje ver.

Ik krijg de volgende melding:
Acronis Loader: Unabe to run Boot menu Pres <ENTER> te continue........."

Dan druk ik op enter en vervolgens krijg ik de melding: "Unable to load initial ramdisk. Press <ENTER> to proceed..."

Ik druk wederom op Enter en dan komt er te staan:
"Unable to load Linux kernel. Press <ENTER> to reboot...

Ik kom gewoon helemaal niet in acronis terwijl het normaal altijd goed gaat!

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-01 08:54
Dit is een veel voorkomend probleem met (linux)-PXE en nieuwe hardware. De linux kernel kent het PCI-device niet en kan er dus geen driver bij vinden.
Ik weet niet hoe Acronis dit oplost, maar meestal moet er een update worden geinstalleerd waarin het device-id gemapped word naar een driver en eventueel moet de nieuwe driver worden toegevoegd.

Zover ik kan zien is dit het leidende draadje bij Acronis.

[ Voor 13% gewijzigd door Rieverst op 12-07-2010 11:49 ]

• deadlock2k
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
-

[ Voor 99% gewijzigd door deadlock2k op 06-08-2021 16:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tnx voor de reacties. Het probleem is opgelost. Ik zag op het forum van Acronis (De link van Rieverst) dat het te maken had met een PXE update in Acronis. Update gedaan en het werkt weer :D

Deadlock2k,

Nee het is geen Cisco, maar de gegevens die hij moet doorgeven lijkt wel een beetje te veel voor hem af en toe! 1 image draaien voor 15 laptops duurt ongeveer een kwartier. Behoorlijk lang dus.