Megatraag Athlon systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -=Indigo=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:23
Ik heb zelf een Athon systeempje gebouwd, bestaande uit:

Asus K7m rev.1.04(originele bios)
Athlon600Mhz(nietOC) week6 uit dresden,
Voodoo3 2000(nietOC),
64MB 100Mhz,
Quantum 15.2GB 5400rpm,
Soundblaste live 1024,
300W ElanVital voeding,
Toschiba 48* CD-rom,
Philips 105B 15" Monitor

Toen ik het systeem intalleerde ging alles goed, ik haalde ongeveer 2700 3Dmarks in 3dmark 2000.
Maar toen heb ik; een netwerkkaart geinstaleerd(Realtek 8029 10mbit utp), 1.03.05 voodoo3 drivers geinstaleerd, overclock progje voor mijn voodoo3 geinstaleerd.
En nu haal ik nog maar 500(!) 3dmarks, en in UT in 512 nauwelijks 10 frames(..zat ik daar op Ambience).
Ik ga nu eens proberen om de bios te flashen, en als dat niet werkt ga ik de hele zooi maar opniew instaleren.
Ook heb ik soms(random?) dat de monitor niet aangaat als ik de comp aanzet en dat dan het mobo begint te piepen.

Weet iemand een oplossing om mijn systeem weer goed te laten lopen?

Bij voorbaat dank,

-=Indigo=-

• Daan
  • Laatst online: 08-09 22:52
Hehe.. das nie zo mooi..
Ik weet er geen oplossing voor, helaas sorry..

• Mastermind
  • Laatst online: 02-08 20:09
Zet de SDRAM delay eens op 3.

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je zou een wat nieuwere bios kunnen proberen.
Dat gepiep is de hardware monitoring. Zet de cpu-fan monitoring eens uit ( in de bios ).
Ben voorzichtig met flashen natuurlijk. Het best kun je een kale opstartschijf gebruiken.
Succes.

Verwijderd

Ik heb een paar dagen geleden in een andere thread (ik weet niet meer welke, volgens mij ergens in hardware) gelezen dat die Realtek kaartjes je cpu behoorlijk zwaar belasten. Zeker in vergelijking met 3com ethernet kaartjes.

Misschien kun je ff je netwerkkaart deinstalleren (en eruit slopen) en dan opnieuw testen.

Verwijderd

Een realtek kaart, gebruikt inderdaad meer van je CPU dan een 3Com oid, maar zelfs op een p200MMX bakje die ik hier nog heb staan, merk ik dat amper.

Een Athlon wordt dus zeer zeker niet (meer dan) 4 keer zo traag :)

Verwijderd

Bios 1008 er in gooien

• -=Indigo=-
  • Laatst online: 23:23
Ik heb die nieuwe 1008 Bios erin geflashed en hij doet het weer perfect, alleen heeft ie nu een soort van identiteits crisis en denkt ie dat hij een politie auto is want de pc speaker loopt de hele tijd te loeien.
In de bios wordt de cpu nu ook als amd athlon herkent en niet meer als amd(unkown).

Thanx voor de tips!!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-09 15:13
Dat loeien van die speakers heeft te maken met de Fans geloof ik. Zoiets heb ik tenminste eens gehoord. Door iets in te stellen was dat loeien weg, wat weet ik niet meer, maar misschien helpt een potje experimenteren... :)

• FaZe
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 13:23
Tjongejonge.. is me allemaal wat moet die Athlon zooi. Dacht zelf ook eens van alle ellende af te komen met mijn trage p200... dus heb een lening afgesloten bij mijn ouders en ook een Asus k7m (incl. sound) gekocht. Zo veel ellende heb ik nog nooit meegemaakt!!!! Eerst ook die ping-pong piep (zoals ze het op de site van asus noemen) en het alarm kreeg ik ook maar al te vaak te horen. Zelfs windows wilde er niet op gaan...
Dus ik dacht. Flashen die hap. Nou... met al te veel suc6: pc ging niet meer aan. (ja ik was stom... vergeten via opstartdisk te doen:-) Dus terug naar die zaak (200km heen+terug) en die brand mijn bios opnieuw... en stopt er nieuwe RAM in. (was ook iets mis mee) ik windows installeren... zet er een PCI kaart in en.... niks... gaat niet aan met een PCI kaart erin... maakte niet uit wat voor een. Zonder wel...
Terug naar die winkel... flashed de bios... en weer nieuwe RAM erin (was weer kapot blijkbaar) en alles doet het:-) IK: eindelijk eens waar voor mijn geld!
Thuis lekker alles installeren... en lekker quake spelen....:-( Quake2 hangt zich op na een paar minuten :-( Ik: ach... kan gebeuren.. maar het probleem bleef zich herhalen... ook bij quake3.... ook bij UT...(geen andere spellen nog geprobeert) en weet dus niet meer wat het kan zijn! Ahh. Flashen? (heb nu versie van 29-1-2000 als ik het goed heb.) Maar zal dat wel alles oplossen. Volgens mij is er meer mis met die moederborden. (of in mijn geval misschien weer de RAM:-)

Veel suc6 met je PC... hoop dat jij met een flash meer geluk hebt. (TIP: als het kan door de winkel laten doen... you'll never know...)

(P.S. als iemand mijn probleem kent ook graag antwoorden per e-mail...:-)

Verwijderd

Tip, je bios lekker zelf flashen. Is veel goedkoper.
Je moet je wel aan een aantal regels houden.

DE ALLERBELANGRIJKSTE TIP: NOOIT JE BIOS FLASHEN OP EEN ONSTABIEL SYSTEEM.

Indigo, Gewoon bij hardwaremonitoring de fanmonitoring uitzetten. Of zoals ik, de speaker eruithalen :P

Verwijderd

Bios flashen kan toch juist ook voor meer stabiliteit zorgen?

• Jag
  • Laatst online: 19:39

Jag

De reden dat je Athlon eerst 4 keer zo langzaam werd, had waarschijnlijk te maken met de instelling van de L1 cache, ik heb hetzelfde probleem gehad. Toen ik mijn Asus K7m kreeg, zette ik meteen de 1007 bios erop, maar toen ik na een tijdje de L1 cache op write trough zette ipv reserved, werd mijn athlon super traag (inderdaad ongeveer vier keer zo langzaam). De cache op reserved zetten (bios default laden) of 1008 bios erop zetten helpt.
En Faze, ik zou eens iets met drivers gaan proberen, dat zou heel goed het probleem kunnen zijn.
Jag

Verwijderd

waarom kom ik dergelijke problemen nou niet tegen op m'n msi 6167? :)

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
ik ook niet op mijn FIC SD11
geen problemen at all..
maar ik vind het wel mooi kut voor jullie allemaal..
asus was altijd zo goed, mijn p2b (zit in 2e systeem) is echt ROCK SOLID..
nou ja het zullen de kinderziektes wel zijn..

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Jag
  • Laatst online: 19:39

Jag

Ik vind de K7m echt een goed moederbord, maar deze fout vond ik inderdaad behoorlijk stom, en het is pas gemaakt in de 125 Beta bios geloof ik. Ik vind het erg raar dat ik hier niet eerder iemand over hoorde. Er was trouwens een hele simpele oplossing voor het probleem, de optimal of fail safe settings laden, en dan van daaruit veranderen, dan safen en nooit meer in de bios komen en safen zonder dit eerst te doen. Maar het blijft knullig vind ik.
Pagina: 1