Uitpak van bestanden probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vossie94
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-10 23:02
Hallo,

Ik heb hier wat gedownload van nieuwsgroepen en deze bestanden zijn ook allemaal compleet (gecheckt met quickpar)

Alleen de bestanden willen zich niet door Winrar of 7-zip laten openen. De bestandsnamen eindigen allemaal op .001, .002 enz.
Ik heb met HJ-split alle bestanden al tot 1 RAR bestand laten plakken. Ik heb het toen nogmaals geprobeerd om dit ene grote bestand uit te pakken met 7-zip en winrar maar zonder resultaat.

Winrar geeft de foutmelding onverwacht einde van het archief. 7-Zip zegt kan archief niet openen.
Iemand oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:39

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Zit er geen .rar file bij die moet je uitpakken.

Anders met 7zip ''open archive'' en dan er uit slepen waar je het moet hebben.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vossie94
TerreurBV schreef op maandag 12 juli 2010 @ 01:17:
Zit er geen .rar file bij die moet je uitpakken.

Anders met 7zip ''open archive'' en dan er uit slepen waar je het moet hebben.
Nee, er zit geen rar file bij. Alle bestanden hebben op het eind staan .zip.001 enz.
Met Winrar het archief herstellen heeft ook geen zin. Hij zegt dan dat het archief onherstelbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
.00x bestanden zijn delen van een opgesplitst bestand. De .00x extensie is toegevoegd achter de originele extensie. Wat is die extensie? Rar? (edit: ok, zip dus)

Als het een archief-bestand is (rar/zip/etc.) zou je, met 7zip geïnstalleerd, gewoon met rechts op de .001 moeten kunnen klikken en kiezen voor "Extract archive here" (of iets in die strekking). Dan plakt hij zelf de delen achter elkaar.

Gezien je verhaal neem ik trouwens aan dat je Windows draait?

[ Voor 10% gewijzigd door Room42 op 12-07-2010 01:25 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vossie94
Room42 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 01:23:
.00x bestanden zijn delen van een opgesplitst bestand. De .00x extensie is toegevoegd achter de originele extensie. Wat is die extensie? Rar? (edit: ok, zip dus)

Als het een archief-bestand is (rar/zip/etc.) zou je, met 7zip geïnstalleerd, gewoon met rechts op de .001 moeten kunnen klikken en kiezen voor "Extract archive here" (of iets in die strekking). Dan plakt hij zelf de delen achter elkaar.

Gezien je verhaal neem ik trouwens aan dat je Windows draait?
Ja ik draai windows 7 32 bit. De originele extensie is .zip. Achter alles staat namelijk .zip.00x
Als ik via 7-zip het eerste bestand uitpak zegt hij: Kan bestand ... niet als archief uitpakken.
Ook als ik alle bestanden in de map selecteer en dan via 7-zip uitpak krijg ik dezelfde foutmelding.

Zou het misschien hieraan kunnen liggen: de bestandsnamen van de bestanden zijn namelijk:

freeware.2010.zip.00x

Zou 7-zip dan .2010.zip.00x als extensie zien of is dat niet mogelijk?

[ Voor 9% gewijzigd door Vossie94 op 12-07-2010 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-10 20:42
Heb je geprobeerd om het eerste bestand te openen in WinRAR?
Anders kan je nog FFJS proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:19

HaTe

haat niet

En als je ze allemaal selecteert en dan gaat uitpakken?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Vossie94 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 01:34:
[...]

Zou 7-zip dan .2010.zip.00x als extensie zien of is dat niet mogelijk?
Nee, 7-zip heeft als feature dat ie gesplitste bestanden (.001, .002, .003 etc) kan herkennen en netjes doorgaat bij het volgende bestand als de data op is. Dus dan lijkt het erop dat het toch niet helemaal compleet is. Zoek even op fora of er mensen zijn met ervaring met die zip of download een ander exemplaar.

Vroeger gebruikte ik trouwens onder Windows altijd TomaSoft Mastersplitter om bestanden te joinen. Maar dat hoeft met SABnzbd niet. Wat gebruik jij trouwens om te downloaden en heeft dat programma geen functie om automatisch te joinen?

[ Voor 14% gewijzigd door Room42 op 12-07-2010 01:43 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vossie94
@ Jimster
Bij het bestand freeware.2010.zip.001 zegt Winrar: onverwacht einde van archief.

En met FFJS heb ik geen ervaring. Ik heb net even op google gezeten en volgens mij is het net zoiets als HJ split of is FFJS nog 'krachtiger' dan HJ split?

@ HaTe
Als ik dat doe zegt hij bij alle bestanden dat er een onverwacht einde van het archief is. Bij 7-zip dezelfde melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Het klinkt alsof hij gewoon corrupt is. Waarom probeer je niet gewoon een ander exemplaar te downloaden? Of was het zo groot of zeldzaam dat je per se deze wilt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
PowerArchiver al geprobeerd? Werkt met bergen compressiemethoden. Gewoon opstarten en via programma eerste bestand (*.001) openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Laatst online: 11:36
Ik gebruik Join32 als simpel programmaatje om .001 etc. files te joinen. Gewoon een mapje aanmaken waar join32 in staat, je .00x files er in gooien en het programma starten. Het programma gaat joinen en sluit af als het klaar is. Simpel, snel en effectief.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vossie94
Hmm ja misschien dat hij ook wel corrupt is. Het bestand was trouwens ook al ongeveer 170 dagen oud in de nieuwsgroepen. Gedownload met Hitnews newsserver dus zou op zich moeten lukken. Misschien dat het bestand door de poster verkeerd er op is gezet.

Powerarchiver geeft trouwens dezelfde foutmeldingen als Winrar en 7-zip.

Zou het misschien een oplossing zijn om alle .00x extenties weg te halen? En heeft iemand misschien hoe ik dit in één keer kan doen anders moet ik van ongeveer 90 bestanden stuk voor stuk de naam veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Vossie94 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 02:13:
Hmm ja misschien dat hij ook wel corrupt is. Het bestand was trouwens ook al ongeveer 170 dagen oud in de nieuwsgroepen. Gedownload met Hitnews newsserver dus zou op zich moeten lukken. Misschien dat het bestand door de poster verkeerd er op is gezet.

Powerarchiver geeft trouwens dezelfde foutmeldingen als Winrar en 7-zip.

Zou het misschien een oplossing zijn om alle .00x extenties weg te halen? En heeft iemand misschien hoe ik dit in één keer kan doen anders moet ik van ongeveer 90 bestanden stuk voor stuk de naam veranderen.
Rname-It

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Vossie94 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 02:13:
[...]

99% zeker dat dat niet gaat helpen. Probeer het maar eens met eentje ;)
Je zip is gewoon kapot. Open het eerste bestand eens met notepad, om te zien of de header wel zip is. Misschien is het gewoon een rar? Of exe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
Hij zegt dat volgens Quickpar de files wel kloppen, dus het zou goed moeten zijn, tenzij de uploader een fout heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Jimster schreef op maandag 12 juli 2010 @ 02:34:
Hij zegt dat volgens Quickpar de files wel kloppen, dus het zou goed moeten zijn, tenzij de uploader een fout heeft gemaakt.
Quickpar checked alleen op bitniveau, niet op inhoud of werking. En als al die unpackers zeggen dat het fout is, ga ik er vanuit dat het fout is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Met Sjaak.

Je mist blijkbaar een deeltje (unexpected end of archive). Zijn alle bestanden even groot?
Want meestal is de laatste kleiner dan de rest.

[ Voor 10% gewijzigd door McKaamos op 12-07-2010 06:52 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vossie94
McKaamos schreef op maandag 12 juli 2010 @ 06:51:
Met Sjaak.

Je mist blijkbaar een deeltje (unexpected end of archive). Zijn alle bestanden even groot?
Want meestal is de laatste kleiner dan de rest.
Alle bestanden zijn 51.200 KB groot maar de laatste is 49.343 KB groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

How to extract 001 files?
We can do this with three different programs: WinRAR, 7-Zip and HJSplit.
O-) Gelukkig kon je aan mijn quote al opmaken hoe irrelevant het was...

[ Voor 19% gewijzigd door leuk_he op 12-07-2010 17:25 . Reden: OOOOOOPS ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Nee, lezen is niet leuk_he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01-2024
Alle bestanden zijn 51.200 KB groot maar de laatste is 49.343 KB groot
Je zou, mocht die kleinere idd de boosdoener zijn, bij voldoende par-bestanden dit bestand weg kunnen laten en kijken of hij met repareren dan iets kan toveren? Wat ik vaak heb bij dit soort bestanden is dat quickpar ipv van het repareert het hernoemd en dan is het wel ineens een werken rar/zip bestand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Nee, het is logisch dat die laatste kleiner is omdat elke slice een vaste grootte heeft. Uiteindelijk is de data op en eindigt het laatste slice dus op het einde van de data. Dat zou heel toevallig zijn als dat precies de grootte van een slice is.

Wat is bedoel: Stel, je data is 200kB. Als je sliced op 64kB ziet het zo uit:
data.zip.001 64kB
data.zip.002 64kB
data.zip.003 64kB
data.zip.004 8kB

Die laatste is dus kleiner omdat er geen 64kB meer te vullen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Dat is wat ik idd bedoelde Sjaak.
99 uit de 100 keer is de data niet precies X slices groot, dus is de laatste slice kleiner dan de rest.

Als ze allemaal even groot zijn kan je er bijna gif op innemen dat je een bestand mist.

Edit:
Er zit trouwens wel erg weinig verschil tussen de laatste en de rest, dus het kan zomaar dat je 1 bestand mist en de één na laatste niet compleet is.

[ Voor 25% gewijzigd door McKaamos op 12-07-2010 18:18 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zit er een .sfv bestand bij? Daarmee kan je vervolgens controleren of je de juiste archives hebt gedownload / gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vossie94
Dat de laatste RAR file kleiner is dan de andere, dat snap ik wel. Maar wat ik niet snap is dat hij de bestanden niet uitpakt.
Ik neem maar gewoon aan dat het aan de poster van de bestanden ligt en niet aan mijn Hitnews (hiermee ben ik tot nu toe altijd nog tevreden geweest dus)
Heb de bestanden inmiddels alweer verwijderd.

IIG bedankt voor jullie hulp.

[ Voor 6% gewijzigd door Vossie94 op 13-07-2010 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vossie94
CptChaos schreef op maandag 12 juli 2010 @ 18:28:
Zit er een .sfv bestand bij? Daarmee kan je vervolgens controleren of je de juiste archives hebt gedownload / gekregen.
Doen gewone par files niet precies hetzelfde of heb ik dat fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Nee, SFV-bestanden zijn puur voor het controleren van de bestanden. Met PAR2 kun je ook repareren.

Zie http://www.techsono.com/faq/sfv.html

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 13-07-2010 16:47 ]

Pagina: 1