RFID-lezer kopen in benelux/eu

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57
Beste tweakers,

Ik loop nu een paar dagen rond met het idee om een RFID-lezer te kopen. Dit komt doordat ik een project gezien had waar met behulp van RFID, een arduino, sqeezebox en een pc een album werd afgespeeld als de bijbehorende tag er opgelegd werd.

http://www.trileet.com/node/34

Nu heb ik een aantal gevonden:
-Parallax (serieel en usb(rs232) versies. Aan de prijs en schijnen wat bugs te hebben)
-Stronglink SL018 (serieel, goedkoop, schijnt vrij oke te zijn)
-Sparkfun rfid lezer (serieel en usb(onbekend), dure oplossing)
-Dealextreme rfid lezers (goedkoop, plastic fantastic, rs232 en usb(hid), geen documentatie.)

Ik wil hem of via een arduino aansluiten of direct op een pc. Als hij direct op de pc gaat dan moet het via usb zijn die een com poort emuleert of het moet een com(rs232) aansluiting zijn en dan met rs232<-->usb connector er tussen.
Voor de arduino is serieel noodzakelijk.
Het lieft eentje die ook kan lezen van meer dan 2cm afstand.

Nu is het de bedoeling dat de kosten beperkt blijven en heb mijzelf een limiet van 40euro gesteld voor de rfid lezer.
Helaas komen bij degene die ik gevonden heb dikke verzendkosten overheen, omdat het uit het buitenland moet komen. (DX daargelaten).

Ik hoop dat jullie mss ideÃ�«n hebben en mij verder op weg zouden willen/kunnen helpen met het aanschaffen van een RFID-lezer.

[ Voor 3% gewijzigd door Rye op 14-07-2010 12:20 ]

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-06 21:58
Heb je een linkje naar de specifieke dealextreme lezer?

Ik heb zelf destijds een gekocht voor iets van 10 euro via ebay. Zonder scoop kon ik het niet uitvogelen maar uiteindelijk bleek het heel simpel te zijn: er kwamen twee 'signaal' draden uit, een voor de '1' en een voor '0' signalen. Die hou ik in de gaten (XOR), tel het op en je weet welke key er voor hangt.
Source heb ik evt wel voor je.

Die parallax is helemaal simpel, die was ook nog ergens in de aanbieding (sparkfun ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye
j-a-s-p-e-r schreef op maandag 12 juli 2010 @ 01:04:
Heb je een linkje naar de specifieke dealextreme lezer?

Ik heb zelf destijds een gekocht voor iets van 10 euro via ebay. Zonder scoop kon ik het niet uitvogelen maar uiteindelijk bleek het heel simpel te zijn: er kwamen twee 'signaal' draden uit, een voor de '1' en een voor '0' signalen. Die hou ik in de gaten (XOR), tel het op en je weet welke key er voor hangt.
Source heb ik evt wel voor je.

Die parallax is helemaal simpel, die was ook nog ergens in de aanbieding (sparkfun ofzo)
Het gaat om deze lezer: DX Lezer

Schijnt nogal een gedoe te zijn. Veel mensen die ook verschillende versies binnen krijgen en het gebrek aan drivers/documentatie.

Edit: Ebay speur ik ook af, maar daar heb ik nog niks kunnen vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Rye op 12-07-2010 01:41 ]

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timstegeman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 08:04
Kijk eens naar de reader van touchatag. Krijg je er gelijk 10 mifare ultralight stickers erbij.

http://www.touchatag.com/e-store

Aansturing gaat echter wel via PC/SC, maar wordt goed ondersteund vanuit windows en linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:45

tim427

Turbulence!

bl@de schreef op maandag 12 juli 2010 @ 08:18:
Kijk eens naar de reader van touchatag. Krijg je er gelijk 10 mifare ultralight stickers erbij.

Aansturing gaat echter wel via PC/SC, maar wordt goed ondersteund vanuit windows en linux.
offtopic:
Deze genoemde lezer, kan die bijvoorbeeld ook de tags van Rijbewijs, Paspoort en OV-chipkaart uitlezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye
bl@de schreef op maandag 12 juli 2010 @ 08:18:

Ziet er erg interessant uit! Schijnt alleen dat alles via internet verloopt? Naja, zal vast gemakkelijk om te bouwen zijn door met Java of C# zelf een programmatje te maken. Zo te zien is er een .jar beschikbaar welke ik kan open slopen om te kijken hoe ze de TouchaTag aanspreken.
tim427 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 11:14:
[...]

offtopic:
Deze genoemde lezer, kan die bijvoorbeeld ook de tags van Rijbewijs, Paspoort en OV-chipkaart uitlezen?
Moet je even kijken welke frequentie die zitten. OV-chipkaart weet ik niet, mss wel aangezien die ook Mifare tags gebruikt.

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimlie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:31
Kijk ook naar de ACR120 van ACS: http://www.acr120u.com/ Heb goede ervaringen met deze reader.

Zijn via verschillende webshops in NL te koop voor rond de 50 euro dacht ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye
pimlie schreef op maandag 12 juli 2010 @ 16:06:
Kijk ook naar de ACR120 van ACS: http://www.acr120u.com/ Heb goede ervaringen met deze reader.

Zijn via verschillende webshops in NL te koop voor rond de 50 euro dacht ik..
Ziet er ook goed uit, maar zit helaas boven het budget. Er komen ook nog verzendkosten overheen en dat brengt deze lezer op een prijskaartje van 65€. Wel heb ik gezien dat de dev docs er goed in elkaar zitten met zelfs sample code erbij. Iig zeker eentje om in gedachte te houden.

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mookie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-06 08:37

mookie

Heerlijk Helder

Ik heb die van parallax en gebruik hem met een arduino.
Hij werkt prima. Met die grote tags zou je vanaf een cm of 5 moeten kunnen lezen maar bij mij doet hij het al vanaf 8 tot wel 10 cm.
Ik had hem voor € 38,03, alleen de verzendkosten zijn € 17,85, het wordt aangetekend verstuurd.
Is gewoon een seriele interface dus je zou hem ook zo op een seriele poort van je computer aan kunnen sluiten, arduino is dan niet nodig.

mookie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye
Mjah, keuze is nu tussen de Parallax RFID lezer en de TouchaTag. Die Parallax lezer simuleert direct een com-poort en is makkelijk uit te lezen met elke taal dat com-poorten kan openen/uitlezen.

De TouchaTag werkt via pc/sc. Ik heb geen flauw idee hoe ik dat moet uitlezen en als ik het wil weten voor java mag ik eerst een .jar file gaan doorspitten.

De TouchaTag geeft me wel direct een aantal tags en lijkt mij een mooi platform + hij is goedkoper. Nu denk ik wel dat de Parallax een grotere lees afstand heeft, wat voor mij opzicht ook wel belangrijk is.

Ik denk dat ik voor de Parallax ga, nu nog even kijken of ik voor de seriele versie ga of dat ik voor de usb versie ga. USB is opzich wel relaxed, hoewel ik dan de arduino optie dichtgooi. Keuzes keuzes keuzes :P

Edit:

Scratch that.... die Parallax wordt toch vrij duur.... 15€ verzendkosten en dan nog btw erbij dan wordt het 65€ voor een reader en 10 tags...
Ik ga morgen nog maar eens kijken naar TouchaTag.

[ Voor 11% gewijzigd door Rye op 13-07-2010 01:28 ]

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Heb je al naar een Phidget RFID reader gekeken? Die heb ik zelf en werkt erg goed.

Zie nu dat het serieel moet zijn. De Phidget reader werkt via USB. Als je jouw USB poort als com poort kan laten simuleren is het misschien alsnog een optie?

[ Voor 49% gewijzigd door Skating_vince op 13-07-2010 09:01 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
Misschien dit een optie? http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=191553
Deze is maar 20euro, alleen nog niet leverbaar (vanaf 23-07)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timstegeman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 08:04
Voor de touchatag reader heb ik al een keertje wat geschreven in Java.
http://pastebin.com/D1M9UjNR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:17
Parallax heb ik hier aan de Arduino hangen. Bugs zijn niet onoverkomelijk als je juiste code gebruikt (die 2x rfid uitleest zodat er geen ruis binnenkomt). voor de rest tevreden over

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye
bl@de schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 09:52:
Voor de touchatag reader heb ik al een keertje wat geschreven in Java.
http://pastebin.com/D1M9UjNR
Hey, kijk, hier heb ik dus enorm veel aan :D
De Touchatag is toch aantrekkelijker dan die Parallax lezer. Touchatag kost 38€ incl. verzenden en 10 tags. Voor een Parallax lezer met 10 tags betaal je 65€...

Nu nog een manier zien te vinden om die Touchatag te kopen zonder creditcard. Ik heb wel paypal, maar dat bedrijf accepteer niks behalve creditcards.

Op ebay staat er wel eentje, ook voor ongeveer 38€ incl. verzenkosten en nog eens 25 extra tags. Helaas moet deze uit Amerika overkomen en weet ik niet hoe lang het verzenden gaat duren.

Iig, iedereen hartelijk bedankt voor jullie hulp :)

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-10 18:59

Tazzios

..

Rye schreef op maandag 12 juli 2010 @ 00:55:

(zou graag de url willen geven maar zit op m'n mobiel atm.)
O-) nog steeds mobiel of heb ik het gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye

www.ping-win.nl

Pagina: 1