Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Mobiel. Met uitschuifantenne, zwart wit scherm, opslag van ongeveer 15 SMS'jes en dat was het dan wel. Zeer retro, 1998 model.

Om een lang verhaal kort te maken. Na 12 jaar trouwe dienst functioneert deze mobiel nog steeds uitstekend. Probleempje is dat er van mobiliteit weinig sprake is, en de opmerkingen niet meer origineel genoeg zijn. Tot nu toe had ik de "If it ain't broken, don't fix it" mentaliteit. Maar ook ik zie in dat 12 jaar voor een mobiel toch wel heel lang is.

Kortom, na 12 jaar ben ik toe aan verandering. Ik heb de hele telefoniehype sinds 2005 op een afstandje gevolgd. Er kwam steeds meer beschikbaar. Een nieuwkomer ziet door de bomen het bos niet meer en verzuipt al snel in het grote aanbod van telefoons vandaag de dag.

Alhoewel ik me er over blijf verbazen over hoeveel er mogelijk is met de moderne mobieltjes, wil ik toch vooral de nadruk leggen op een goedkope mobiel die doet wat het moet doen; SMSen en bellen.

Toch heb ik één extra wens, en dat is de mogelijkheid om MP3tjes van mijn computer op mijn mobiel te zetten. Kabeltje, bluetooth, het maakt me opzich weinig uit.

Mijn budget is beperkt, op het moment heb ik vanwege financiële omstandigheden weinig geld beschikbaar. Ook doe ik over het algemeen nog veel werk via de huistelefoon. 50 euro is daarom mijn maximum.

Kortom, ik ben op zoek naar:
- Telefoon goedkoper dan 50 euro
- SMS & belfunctie (logisch)
- Pre-Paid
- Mogelijkheid om mijn eigen MP3'tjes op de telefoon te zetten.

Spelletjes, GPS, 10.000 Gratis Ringtones, een ingebouwde piano en touchscreen doen me vrij weinig en zie ik meer als overbodige luxe dan als een waardevolle toevoeging. Kortom, ik ben waarschijnlijk zeer ouderwets.

Natuurlijk heb ik al wat voorbereidingen getroffen. In ieder geval 2 mobieltjes hebben mijn aandacht gekregen:
  • T-mobile prepaid + Nokia 2330 http://www.wehkamp.nl/Zoe...%26%20Telecom&cmid=WEHC09
    Deze mobiel voldoet aardig aan mijn verwachtingen en lijkt mij op dit moment een goede keus.
  • Samsung E1170 , ziet er leuk uit maar ik kan niet achterhalen of er een kabeltje of iets dergelijks op zit.
Om dergelijke reacties te voorkomen:
Natuurlijk weet ik dat ik met meer geld iets beters kan kopen
Natuurlijk weet ik dat extra functies héél handig kunnen zijn
Natuurlijk weet ik dat 2005 een indicatie is voor de telefoonhype
Natuurlijk weet ik dat 12 jaar met een koelkast lopen te lang is

Ik hoop dat jullie met de bovenstaande informatie mij een beetje op weg kunnen helpen met mogelijke adviezen en/of alternatieven.

Vriendelijke groeten,

ubermachtig

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-11 17:57

BHQ

Die Nokia lust geen MP3's.

12 jaar.. Hoe is de staat van de batterij in dat apparaat? :X

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-11 09:39

Verwijderd

Topicstarter
@ Jarpse, nog steeds in goede staat :)
@ Saharoen, dat is het betere werk, maar kan die ook verbinding maken met een PC, zodat ik mijn muziek erop kan zetten?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-11 16:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

http://tweakers.net/price...CzadlzsrWt3W2KbGttdMddavw

Et voila, uit de pricewatch met mp3 filter (neem aan dat dit werkt :P). De 3 nokia's werken afaik enkel met nokia suite voor bestandsoverdracht, SE heeft dacht ik ook zijn eigen stukje software.

Mogelijk zou je kunnen kijken wel ook een externe geheugen kaart heeft, je kan er meer MP3's op kwijt en vaak herkent Windows deze (mits de optie ondersteund wordt vanuit de telefoon via usb) als gewoon opslag medium en kan je simpel kopieren.

pricewatch: Samsung S3100 Wit (Hi-prepaid)
Deze jongen zou dus ook een memory card moeten hebben.
edit, laat maar weer, webshop heeft verkeerde prijs én verkeerd product, deze is 70 euro. :/

Is anders een recente 2de hands niet? Die dalen zo hard in prijs dat je makkelijk een kan vinden met alle functies die je zou willen hebben.

[ Voor 23% gewijzigd door SinergyX op 11-07-2010 19:06 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-11 08:55
SinergyX schreef op zondag 11 juli 2010 @ 19:04:
Is anders een recente 2de hands niet? Die dalen zo hard in prijs dat je makkelijk een kan vinden met alle functies die je zou willen hebben.
Dan zou ik zegggen: kijk eens op marktplaats voor een Nokia N73. Die zou voor zo´n 35 euro wel te scoren moeten zijn en dat zijn echt goede apparaatjes.

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-11 17:36

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Loop eens een winkel in? Ja sorry hoor, maar met dit soort toestelletjes maakt het toch bijna niks uit. Of neem een Profoon PM600 ofzo dan is het ook niet zo'n overstap :P

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-11 18:35
Is dit anders iets? pricewatch: Sony Ericsson W205 Wit (T-mobile-prepaid)

Kan alles wat je nodig hebt en past nog net binnen je budget :)

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-11 14:52
je kan er in iedergeval niet op achteruit gaan:P

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

als je zo lang kan doen met een toestel en nogal op je centen zit, lijkt de 2e hands markt mij de beste optie en ik verwacht heel veel aanbod voor je wensen.

ps: heb je nou met opzet een topic titel gekozen die nogal suggestief is?

d:)b :henk d:)b

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Nou ben ik wel heel erg benieuwd met wat voor telefoon je het zo lang hebt uitgehouden.

Uitschuifantenne, 1998, dan denk ik aan een Nokia 2110 (oftewel PTT Pocketline Darwin), of een Sony CM-DX1000 (oftewel Siemens S4). Goed gegokt?

Edit: Ik heb zelf heel lang met mijn Nokia 7110 gedaan trouwens (die met zwart/wit scherm en 'matrix-achtig' uitschuifklepje, dus niet het kleurenmodel dat later kwam), en ik begrijp heel goed waarom je er zo lang mee hebt gedaan. De spraakkwaliteit van grotere telefoons is geweldig doordat de microfoon zo dicht bij je mond zit en de signaalkwaliteit door de grotere antenne ook. En dan heb je nog de enorm lange standbytijd die moderne telefoons niet halen. Dus de reden daarvoor begrijp ik heel goed.

Ik kan alleen niet met tips voor een huidig model komen want ik heb tegenwoordig een iPhone en die voldoet niet aan je eisen (alleen al niet qua prijs).

Edit2: Oh ja toch een tipje, ik heb een goedkope Nokia voor erbij, voor uitgaan enzo (hoge kans op verlies/diefstal), dit is een 2310. Deze is snel, doet een week met dezelfde accu waar een smartphone een dag mee doet, en doet alles wat hij moet kunnen snel en goed. Start in een seconde of 5 op (iPhone 1 minuut). De 2310 is niet meer leverbaar maar ik denk dat de 2330 als opvolger je ook goed zal bevallen.

[ Voor 79% gewijzigd door GekkePrutser op 12-07-2010 00:27 ]

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03:03
GekkePrutser schreef op maandag 12 juli 2010 @ 00:12:
Nou ben ik wel heel erg benieuwd met wat voor telefoon je het zo lang hebt uitgehouden.

Uitschuifantenne, 1998, dan denk ik aan een Nokia 2110 (oftewel PTT Pocketline Darwin), of een Sony CM-DX1000. Goed gegokt?
Philips Fizz!
Edit: Ik heb zelf heel lang met mijn Nokia 7110 gedaan trouwens (die met zwart/wit scherm en 'matrix-achtig' uitschuifklepje, dus niet het kleurenmodel dat later kwam), en ik begrijp heel goed waarom je er zo lang mee hebt gedaan. De spraakkwaliteit van grotere telefoons is geweldig doordat de microfoon zo dicht bij je mond zit en de signaalkwaliteit door de grotere antenne ook. En dan heb je nog de enorm lange standbytijd die moderne telefoons niet halen. Dus de reden daarvoor begrijp ik heel goed.
De Nokia 7110! DAT was pas een toestel, daar ben ik echt heel blij mee geweest. Heb helaas het klepje vernield bij een noodstop op de fiets terwijl ik aan het bellen was. Toestel werkt nog, maar het schuije klapt niet meer open (en dat was juist zo cool).

Ik denk dat de topicstarter in de tweedehands markt heel goed weg kan komen. Nokia 6130 bijvoorbeeld. Standbytijd van 'vroeger' zul je wel niet meer halen of je moet een 6310 vinden met een nieuwe accu. Die blijft zo 2 weken standby.

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
PhilipsFan schreef op maandag 12 juli 2010 @ 00:25:
[...]

Philips Fizz!
[...]

De Nokia 7110! DAT was pas een toestel, daar ben ik echt heel blij mee geweest. Heb helaas het klepje vernield bij een noodstop op de fiets terwijl ik aan het bellen was. Toestel werkt nog, maar het schuije klapt niet meer open (en dat was juist zo cool).

Ik denk dat de topicstarter in de tweedehands markt heel goed weg kan komen. Nokia 6130 bijvoorbeeld. Standbytijd van 'vroeger' zul je wel niet meer halen of je moet een 6310 vinden met een nieuwe accu. Die blijft zo 2 weken standby.
Oh ja, de Fizz, die was ik vergeten. Ben benieuwd wat het uiteindelijk is geweest waar de TS zo lang mee gedaan heeft.

Je moest inderdaad wel heel goed oppassen met de 7110. Het klepje was heel kwetsbaar. Ik heb dat wel gedaan, de mijne doet het nog goed. Alleen de accu wat minder :) Maar op een gegeven moment kwam het telefoon-als-internet-device en toen voldeed hij niet meer. WAP was leuk maar al heel snel achterhaald.

Maar de 6130 deed geen MP3 dus ik denk niet dat die voldoet voor de TS. Verder ook een uber telefoon. Ik heb even de 6150 gehad voor ik hem inruilde voor de 7110. (Maar nu word ik wel heel erg offtopic)

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03:03
GekkePrutser schreef op maandag 12 juli 2010 @ 00:32:
[...]
Maar de 6130 deed geen MP3 dus ik denk niet dat die voldoet voor de TS. Verder ook een uber telefoon. Ik heb even de 6150 gehad voor ik hem inruilde voor de 7110. (Maar nu word ik wel heel erg offtopic)
Ach, f*ck, ik bedoelde een 6230. De 6130 is idd ietsje te oud...

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:56

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Hé Ubermatchig,

Mooie startpost, leuk verhaal. Zo zien wij het graag....

Maar... "Welke moet ik kopen" topic staan wij niet meer toe op GoT. Er zijn hier namelijk zoveel users die allemaal om het jaar een nieuwe telefoon willen en daar graag advies over willen.

Daarnaast heeft onze Pricewatch op de frontpage een hele mooie functie een filter in te stellen op prijs en op bepaalde functies. Als je op deze link aanklik, kom je op de Pricewatch, waar ik je budget en je wens voor MP3 (beltonen) al heb ingesteld.

Vink aan de rechter kan MP3 beltonen ook nog even uit, het kan namelijk zijn dat er een paar toestellen niet zichtbaar zijn, omdat Tweakers.net niet heeft kunnen vinden dat die mobieltjes dat ondersteunen, maar dat wel doen.

Dan rest mij nog één ding te zeggen: Succes met je keuze!

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.