Toon posts:

ISDN onder Linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen. Ik ben sindskort van RedHat 7.0 overgestapt naar Debian 2.2r2 ('potato') voor m'n serversysteempje. Hij draait (zou moeten draaien) als mailserver, proxy server, webserver en database server (php/sql). Ik heb nu geen X meer geinstalleerd (had ik bij redhat wel gedaan |:( ), dus ik moet alles vanaf de console regelen. RedHat had onder X zo'n mooie config-utility waarmee ik alles kon configureren enzo, maar nu moet ik alles onder de console doen en dat is een ramp! Ik kom er niet uit. Het ISDN4Linux geinstalleerd (m'n ISDN-card is een Eicon Diva 2.01), en m'n hardware werkt. ISDN4K-utils werken geloofik ook, ik heb een paar keer verbinding gehad met HCCNet (mijn provider dus), maar ik krijg het niet voor elkaar om m'n kernel routing table zo te krijgen dat ie ook daadwerkelijk m'n isdnkaart gebruikt om adressen te resolven en data over te sturen met hosts buiten m'n locale netwerk. Ik heb /etc/resolv.conf wel zo geconfigureerd dat de nameservers van hccnet gebruikt worden (193.172.127.93 en ...94), maar volgensmij zit het niet lekker in die routing table. Kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe en wat ik moet updaten?
Tnx in advance...

Verwijderd

Die route wordt volgens mij automatisch aangemaakt als je inbelt. Print je route tabel eens:

route -n

Verwijderd

Topicstarter
Destination
192.168.0.0

Gateway
0.0.0.0

Genmask
255.255.255.0

Flags
U

Metric