Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[WIN7] na freeze ,geen internet meer en geluid en retro-look

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Vandaag had ik iets heel vreemds. Ik was die nieuwe prince of persia aan het spelen en toen hong mijn pc vast. Reboot gedaan en toen kreeg ik die win2000 look en was mijn virus scanner gedisabled en geluids driver was dameged (scanner kreeg ik niet enabled). Ik kon win7 look niet meer terug zetten of een andere achtergrond of wat dan ook meer doen. Voor de freeze had ik alleen net mijn downloads klaar en had ik pop net geinstalleerd. Singularity kreeg ik wel al foutmeldingen meer van error1719. En dat ging over win installer services. Meschien heeft dit er iets mee te maken?Systeem herstel werkte overgins niet. Maar mijn vraag is dus nu: Hoe krijg ik dit weer allemaal weg ?

Specs:
GPU:9800GTX+ EVGA 512MB
CPU:965 AMD BE versie
Mobo: Gigabyte ud3h
HDD: 500gb wd caviar green
geheugen: kingston value ram ddr3 1333mhz

Als jullie meer willen weten over specs of wat dan ook . Just say it :) probeer het up-to-date te houden , maar aangezien dit niet mijn laptoppie is waar ik het nu mee post probeer ik het wel.

Groeten Joey

Verwijderd

Wat gebeurt er precies als je een systeemherstel doet? Klinkt in ieder geval niet als iets kleins wat er mis is. Win 2k look kan verklaard worden doordat er een probleem is met je (of de driver van je) grafische kaart.

Wat gebeurt er als je in veilige modus start?

• LegacyCode
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-11 20:10

LegacyCode

De crack van de division

Toevallig geen zwarte achtergrond met in rechterbovenhoek "safe mode" of "veilige modus" ?
Lijkt me heel aannemelijk dat na een crash Windows in veilige modus is opgestart.
In veilige modus draait diverse software zoals virusscanner ed. niet.

Heb je al een keer simpelweg opnieuw opgestart?

legacycode.net

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mun pc niet opgestart in veilige modus. Maar heb wel nog eens ge-reboot.

Verwijderd

Topicstarter
veilige modus wordt ik niks wijzer van , en systeem herstel zegt die tot windows nog iets moet booten , maar dat gaat niet vanwege iets wat hij niet zegt. Maar ik heb eerlijk gezegt ook geen herstelpunt volgens mij?

Maar alvast een fijne wk finale voor de gene die kijkt ik kijk morge nog wel eventjes hier

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Vaak wordt er bij zo'n blauw scherm ook een memory dump aangemaakt in C:\WINDOWS\memory.dmp of in C:\Windows\Minidump. Hier staat precies wat er op dat moment fout gaat.Het kan best complex zijn om zo'n memory dump uit te lezen.

Hier staat precies beschreven hoe je deze memory dumps kunt uitlezen:
Kleine geheugendumpbestanden weergeven die Windows maakt voor foutopsporing

Door zo'n memory dump te analyseren kun je precies zien welke stopcode er wordt gegeneerd en welke driver of wat de crash veroorzaakt. Zodra die achterhaalt heb kun je bij de leverancier het desbetreffende product gaan klagen of kijken of ze update hebben voor jouw versie.

En een tip ga eerst zelf zoeken op de foutcodes, voordat je ze hier post.

Je zou ook nog een sfc kunnen draaien, deze checkt of je al je systeembestanden goed zijn, en repareert ze indien nodig
Start - type this in Search Box -> COMMAND find at top and RIGHT CLICK - RUN AS ADMIN
Enter this at the prompt - sfc /scannow

[ Voor 37% gewijzigd door Turdie op 12-07-2010 02:59 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 11 juli 2010 @ 19:48:

Maar alvast een fijne wk finale voor de gene die kijkt ik kijk morge nog wel eventjes hier
Ik denk dat je compleet met oranjekater eerst maar eens zelf aan de slag mag gaan met de bovenstaande aanwijzingen en de Windows Crash/Memory dumps FAQ .

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.