[WIN 7] Verkenner zoeken op type.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik zit met het volgende. Ik heb windows 7 en het probleem zit in verkenner.

Ik heb een grote map met allerlei verschillende bestanden van verschillende types. Nu wou ik dus alleen alle .zip bestanden zien. Dus ik klik rechtsboven op het zoekvak en typ "type:zip", zodat ik alleen de bestanden van het type zip zou zien, vervolgens druk ik op enter. Vervolgens doet hij doet niks, noppes, nada. Hij doet ook helemaal niks wanneer ik een woord invoer en dan wil zoeken. Het lijkt er gewoon op dat die zoekvak daar alleen zit voor de sier en niet voor de functionaliteit :{

Iemand enig idee wat ik fout doe? Of ligt dit aan het feit dat ik de indexering van bestanden door windows uit heb staan (hoewel ik me dit niet kan voorstellen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 12:11
Voor op type zoeken zijn vooraf ingestelde types om te zoeken.

Ik zou deze microsoft pagina eens nalezen over het gebruik van Windows Search ook op deze pagina kan je nog wat informatie over boolean phrases in Windows Search vinden. De omgang met Windows Search iets anders dan zoeken in XP helaas voor de fanatieke zoekfunctie gebruikers ;).

Als je zoekt type:.zip (type (punt).zip zou het wel moeten werken.

Meerdere extensies zoeken in win7 is op de volgende manier *.zip OR *.rar OR *.doc om bijvoorbeeld word documenten en rar en zip files te vinden.

Officieel volgens microsoft zou je ext:.doc OR ext:.cpp moeten gebruiken maar de ext meegeven is niet nodig.

Zorg wel ook dat de parties/mappen zijn geïndexeerd waar je de bestanden wil zoeken aangezien Windows Search hier heel erg van afhankelijk is. Vooral voor de snelheid van je zoekopdrachten in ieder geval. Als voorbeeld het zoeken naar dll's in de Windows *64-bit* (16,7 GB) map (wordt auto niet geïndexeerd) kost evenveel tijd als het zoeken naar *.doc bestanden over alle partities (6,5 TB waarvan 768 GB gebruikt)

[ Voor 67% gewijzigd door Starke op 12-07-2010 10:48 . Reden: meer info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiHearts
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-08 13:26
Probeer eens te zoeken met *

Dus *.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier werken nochtans beide; typ:zip (zonder punt) & *.zip ...

Maar bespaar je de moeite zou ik zeggen, de zoek-functionaliteit in Windows 7 is naar mijn mening er op achteruitgegaan ten koste van alle verbeteringen die Windows 7 wel heeft ...

Ik gebruik als alternatief nu Everything (http://www.voidtools.com/) (freeware)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 10:58:
Hier werken nochtans beide; typ:zip (zonder punt) & *.zip ...

Maar bespaar je de moeite zou ik zeggen, de zoek-functionaliteit in Windows 7 is naar mijn mening er op achteruitgegaan ten koste van alle verbeteringen die Windows 7 wel heeft ...

Ik gebruik als alternatief nu Everything (http://www.voidtools.com/) (freeware)
Alhoewel je met type:zip zoeken meer vind dan alleen zip bestanden je vind ook bestanden (van bijvoorbeeld adobe) zonder zip extensie maar die wel zip in de naam van de identifier van het bestand hebben (.zxp). Vandaar dat je beter met ext:zip kan zoeken dan vind je echt alleen zip bestanden. Of met *.zip of .zip is tevens eenzelfde oplossing.

Tevens werkt Windows Search goed zolang je de indexerings opties goed insteld kwa snelheid is de snelheid zodra je schijf(ven) geïndexeerd zijn hoger dan de XP search mogelijkheid. Het is alleen even weten hoe je meerdere items kan zoeken omdat dit veranderd is tov Win XP.

[ Voor 14% gewijzigd door Starke op 12-07-2010 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Heb het probleem al gevonden. Maar hij de search doet het dus blijkbaar niet, bij mij in iedergeval, wanneer je zoekt in een map doe je benaderd hebt via de bibliotheek. Als je dus naar bijvoorbeeld naar de map Bibliotheken\algemeen gaat doet de zoekfunctie het niet.

Wanneer je echter dan naar C:\bla\bla\bla\algemeen gaat doet hij het wel...

Lijkt me dat dit een bug is...? Hebben meerdere mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
Wouser schreef op maandag 12 juli 2010 @ 12:38:
Heb het probleem al gevonden. Maar hij de search doet het dus blijkbaar niet, bij mij in iedergeval, wanneer je zoekt in een map doe je benaderd hebt via de bibliotheek. Als je dus naar bijvoorbeeld naar de map Bibliotheken\algemeen gaat doet de zoekfunctie het niet.

Wanneer je echter dan naar C:\bla\bla\bla\algemeen gaat doet hij het wel...

Lijkt me dat dit een bug is...? Hebben meerdere mensen hier last van?
Heb ik geen last van alleen Search werkt zoals ook in XP van top naar beneden als je dus naar *.zip zoekt vind die alleen *.zip in jouw library/documents misschien dat je de documents op een andere locatie hebt staan en de default my documents nog aanstaat. Start -> Right-click Documents -> Properties -> Andere locaties dan de locatie die echt je documenten is verwijderen, of set-default op je eigen documents map.
Pagina: 1