Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:39
Hallo, ik heb zojuist via ebay een logitech performance mouse mx gekocht. Het betreft een 'zo goed als nieuw' model, alleen heb ik er toch een klein probleempje mee:
De cursor blijft af en toe (om de 5min.) 2s hangen terwijl de rest van de pc nergens last van heeft.
Ik werk op een laptop met windows 7 64bit. Ik heb de nieuwste versie van Logitech's setpoint geïnstalleerd.

De performance mouse werkt draadloos op 1 batterij,en is ook met een usb kabel te verbinden aan je pc. De verbinding is dan nog steeds draadloos en de usb kabel wordt enkel gebruikt om je batterij op te laden. Het gekke is, dat wanneer ik deze kabel gebruik ik geen last heb van een 'hangende cursor'.

De batterij is een NiMH batterij die er origineel bij zit en deze is volledig opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:48

D4NG3R

kiwi

:)

Dus het probleem zit hem in een van deze dingen:

- Stroomtoevoer
- Draadloze Connectiviteit

Je zegt dat hij het niet doet als je de USB kabel hebt aangesloten. Nou weten we niet of hij dan ook data verstuurd over de kabel. Of alleen oplaad.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
D4NG3R NL schreef op zondag 11 juli 2010 @ 15:38:
Je zegt dat hij het niet doet als je de USB kabel hebt aangesloten. Nou weten we niet of hij dan ook data verstuurd over de kabel. Of alleen oplaad.
nee dat weet ik ook niet, als ik de ontvanger eruit haal stopt hij er in ieder geval mee ( wat logisch is) . Op internet heb ik niets kunnen vinden over eventueel data verkeer over de USB kabel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Kijk even naar het uiteinde wat je in je muis steekt.. zitten hier 2 metalen pinnetjes op, of gewoon 4?

Als het er twee zijn is het alleen stroom, als het er 4 zijn is het ook het dataverkeer. Dan weet je waar het aan licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:21

Sebazzz

3dp

D4NG3R NL schreef op zondag 11 juli 2010 @ 15:52:
Als het er twee zijn is het alleen stroom, als het er 4 zijn is het ook het dataverkeer. Dan weet je waar het aan licht.
Als het er twee zijn sluit het dataverkeer uit, maar als het er vier zijn wil dat niet zeggen dat je daadwerkelijk data over de kabel heen stuurt. En dat is ook niet zo. Trek de ontvanger er maar eens uit, op USB kabel doet de muis helemaal niets meer. Ik heb hem zelf ook en geen problemen overigens.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

^ Kan, maar zie dit niet vaak ^

Van een van de userreviews:
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/productsurvey/15167/11794.jpg

Het lijkt erop dat er ook dataverkeer doorheen gaat. (4 pins) maar ik kan dit niet 100% verzekeren.

Trek de infrarood ontvanger er eens uit, en sluit hem dan via die USB oplaad kabel aan. Doet hij het dan nog steeds? Zo ja, 100% zeker dat je USB kabel data verstuurd dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
Sebazzz schreef op zondag 11 juli 2010 @ 15:54:
[...]

Als het er twee zijn sluit het dataverkeer uit, maar als het er vier zijn wil dat niet zeggen dat je daadwerkelijk data over de kabel heen stuurt. En dat is ook niet zo. Trek de ontvanger er maar eens uit, op USB kabel doet de muis helemaal niets meer. Ik heb hem zelf ook en geen problemen overigens.
klopt, zonder receiver gebeurt er niets... echter kwam ik dit topic tegen op Logitech.com, en blijkbaar hebben wel meer mensen er last van, maar is het niet iets specifieks van dit type muis.http://forums.logitech.com/t5/Mice-Trackballs/Wireless-mouse-periodically-stops-responding/td-p/147735

Ik heb gelijk een reply geplaatst, maar verwacht niet echt een oplossing op dat forum..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Het lijkt erop dat er ook dataverkeer doorheen gaat. (4 pins) maar ik kan dit niet 100% verzekeren.
Nee hoor, ze doen gewoon standaard componenten erin en sluiting niet alles aan. Het is overigens geen infrarood ontvanger maar gewoon een propietary draadloos signaal ;)
Ik heb gelijk een reply geplaatst, maar verwacht niet echt een oplossing op dat forum..
Oh er lopen daar gewoon servicedeskmedewerkers rond, die helpen je echt wel. Ik heb goede ervaringen met dat forum, en Logitech support in het algemeen. Alleen beetje jammer dat je je producten moet slopen voordat ze een nieuwe opsturen, maar blijkbaar is terugsturen niet rendabel.

[ Voor 40% gewijzigd door Sebazzz op 11-07-2010 16:12 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
Sebazzz schreef op zondag 11 juli 2010 @ 16:11:
[...]
Nee hoor, ze doen gewoon standaard componenten erin en sluiting niet alles aan. Het is overigens geen infrarood ontvanger maar gewoon een propietary draadloos signaal ;)

[...]
Oh er lopen daar gewoon servicedeskmedewerkers rond, die helpen je echt wel. Ik heb goede ervaringen met dat forum, en Logitech support in het algemeen. Alleen beetje jammer dat je je producten moet slopen voordat ze een nieuwe opsturen, maar blijkbaar is terugsturen niet rendabel.
oh begrijp me niet verkeerd, ik heb ook goede ervaringen met logitech, het is niet voor niets m'n 4 de muis van logitech. En dan niet eens omdat de oude kapot waren, maar eerder verouderd/versleten. :)

Zag dat probleem alleen heel veel op het forum terugkomen en nergens een duidelijke work-around.

De één adresseert het aan een ontvanger probleem, maar mijn ontvanger bevindt zich 10cm van mn muis (laptop) zonder objecten ertussen.

Een ander noemt het weer een W7 64bit probleem, terwijl er ook weer mensen op het forum zijn die geen problemen hebben met die setup.. het is dus even afwachten en bij professioneel gebruik van de muis de usb kabel gebruiken. :X

Met browsen kan ik die freeze nog wel verdragen.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Ik heb in ieder geval Windows 7 Professional x64 en geen problemen, for your info :)

Pagina: 1