Videokaart laptop klokt terug tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-12-2025
Ik heb een Asus laptop met Core2Duo T6500 processor, 4GB geheugen, nVidia GeForce 120M videokaart en Windows Vista 32 bit.

Het probleem is dat bij één game (FEAR) de videokaart terugklokt na een minuut of 5, ondanks dat ik alles op high performance heb gezet in Windows en de Power4Gear drivers. Ik heb er met wat andere games geen last van, daarvoor hoef ik zelfs nooit specifiek high performance te kiezen.

Heb al verschillende drivers geinstalleerd, waaronder nu de laatste versie (257.21). Met GPU-Z kan ik zien dat de videokaart op een gegeven moment terugklokt van 500MHz GPU/500MHz memory naar 275/250 waardoor het spel onspeelbaar is.

Enig idee hoe ik de videokaart wel echt altijd op 100% kan laten werken?

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:12
Wat zijn de temps van die chip net voor het moment dat hij terugklokt?

• matel
Rond de 60 graden, waar hij dan al een tijdje op zit eigenlijk. Ik moet de CPU zelf nog even monitor. Kan zijn dat die tevens terugklokt.

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-11-2025
Processor klokken vaak terug als ze te warm worden, maar ik weet niet of dat voor videokaarten ook geldt :)

• matel
Ik zoek ook nog een manier om C1E en EIST uit te kunnen schakelen buiten het BIOS om. Want het bios van de laptop is wel heel erg beperkt helaas. Ik heb een vermoeden dat de oorzaak hierin te vinden is.

Edit: Ik heb rightmark gebruikt, dat lijkt wel te werken omdat te forceren dat de CPU altijd op 2100MHz loopt. Alleen dan nog heb ik na een paar minuten last van schokkerig beeld door de videokaart die terugklokt...

[ Voor 35% gewijzigd door matel op 11-07-2010 16:15 ]

• Thrashie
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-10-2025
neem aan dat je logitech muisje hebt op dat ding
had zelfde probleem ooit met fear.. na wat zoekwerk bleek dat er iets niet helemaal lekker samen werkte

hier een willekeurige link met de oplossing die hielp

http://forum.notebookrevi...30-about-15-min-game.html
"I had that problem with my Logitech VX Revolution mouse, but solved it by going into Device Manager and disabling the two 'HID-Compliant Device' entries (under 'Human Interface Devices'). There are some others similarly named, so make sure you only disable the ones with exactly that name."

• matel
Bedankt Thrashie, dat loste het probleem ook voor mij op :) Raar dat dit de oplossing is, zo zie je maar dat het werkelijk overal aan kan liggen...
Pagina: 1