Beste Tweakers,
Ik zit met een probleem, namelijk heel simpel: mijn systeem start niet meer op. De fans gaan wel aan en de ledjes van de LAN poort (onboard) geven ook een teken van leven. Normaal gesproken geeft het mobo een korte piep als de opstart tests geslaagd zijn. Nu krijg ik geen enkele piep te horen. De pc gaat aan en geeft verder geen geluid / beeld.
Ik heb de troubleshooter er even bijgehaald en het volgende geprobeerd:
Opstarten zonder geheugen = Geen resultaat, ook geen piep van het mobo.
Opstarten zonder CPU = Geen resultaat.
Opstarten zonder hdd = Geen resultaat.
Opstarten zonder videokaart (toch geprobeerd ondanks dat er ook onboard VGA op het mobo zit) = Geen resultaat.
Kortom ik ben een beetje ten einde raad. Mobo geeft dus wel teken van leven. Ik weet hoe het met de CPU gesteld is, kan ik niet testen.
Specificaties:
Mobo: Jetway (?) P4M2PRO
CPU: Intel Pentium 4 HT 3,06 GHz
Geheugen: DDR2 1x 512MB en 1x 1GB
HDD: Maxtor 80GB IDE (master) en Hitachi 160GB SATA
Alvast bedankt voor het meedenken!
Ik zit met een probleem, namelijk heel simpel: mijn systeem start niet meer op. De fans gaan wel aan en de ledjes van de LAN poort (onboard) geven ook een teken van leven. Normaal gesproken geeft het mobo een korte piep als de opstart tests geslaagd zijn. Nu krijg ik geen enkele piep te horen. De pc gaat aan en geeft verder geen geluid / beeld.
Ik heb de troubleshooter er even bijgehaald en het volgende geprobeerd:
Opstarten zonder geheugen = Geen resultaat, ook geen piep van het mobo.
Opstarten zonder CPU = Geen resultaat.
Opstarten zonder hdd = Geen resultaat.
Opstarten zonder videokaart (toch geprobeerd ondanks dat er ook onboard VGA op het mobo zit) = Geen resultaat.
Kortom ik ben een beetje ten einde raad. Mobo geeft dus wel teken van leven. Ik weet hoe het met de CPU gesteld is, kan ik niet testen.
Specificaties:
Mobo: Jetway (?) P4M2PRO
CPU: Intel Pentium 4 HT 3,06 GHz
Geheugen: DDR2 1x 512MB en 1x 1GB
HDD: Maxtor 80GB IDE (master) en Hitachi 160GB SATA
Alvast bedankt voor het meedenken!
---