[Win7-WinXP] Netwerkwachtwoord opgeven...

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

volgens mij word ik op dit moment eventjes niet goed... Ik heb thuis mijn vaste pc (Windows 7) waarop ik alles doe (werk, games, muziek, films etc) en een oude pc (Windows XP) met daarin de nodige schijven voor opslag (zie het als NAS)

Destijds in Windows XP netjes aangemeld op een thuisgroep, gebruikers aangemaakt binnen Windows XP en vervolgens vanuit XP mappen gedeeld en machtigingen gegeven aan mezelf. Allemaal prima, in Windows 7 kan ik dan gewoon (vast ip-adres) de andere machine oproepen, verbinding maken met de beschikbare gedeelde mappen en als netwerk-schijf in 'Deze Computer' proppen.

Dit werkt prima, bij aanmelden van Win7 direct verbinding met XP (staat altijd aan) en toegang tot al m'n muziek, films, foto's, etc...

Gisterenavond nog een filmpje gekeken en wat muziek geluisterd, pc afgesloten, vanmorgen opgestart, netwerkschijven gaven aan dat ze geen verbinding hebben en wanneer ik nu probeer de gedeelde mappen in Windows XP te benaderen geeft Windows 7 de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://img130.imageshack.us/img130/1327/melding.jpg

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Ik snap er helemaal niks van, gisteren werkte alles nog, vandaag doet niks het meer ? Kan zowel de gedeelde mappen als het ip-adres niet meer benadren, inloggen met Administrator of andere accounts werkt ook niet... Lijkt erop dat ik van het ene op het andere moment compleet ben buitengesloten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Kun je de machine wel nog pingen? Lijkt erop dat hij niet meer in het netwerk zit. Staat hij aan? Heeft hij een ip adres binnen het netwerk?

[ Voor 26% gewijzigd door REDFISH op 11-07-2010 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pingen werkt gewoon, draai op XP ook een klein webservertje, kan vanuit de browser gewoon wel overal bij...

Gekker nog, zojuist eventjes getest met mijn laptop (WinXP), en dan kan ik er wel gewoon op... Ik kan met de vaste pc op m'n laptop en ook andersom, en ik kan vanuit de XP-pc ook gewoon zowel de gedeelde mappen op de vaste pc als op de laptop benaderen... Alleen van Windows7 naar de XP-pc lijkt ineens een probleem, alle andere richtingen en mogelijkheden doen het wel gewoon :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R15
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-08 16:43

R15

En weet je zeker dat je de juiste gebruikersnaam en wachtwoord gebruikt? Probeer anders eens in te loggen met "Administrator".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OK13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:05
Is het wachtwoord op de XP machine niet verlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Administrator lukt niet, eigen account lukt niet, ander account lukt niet, nieuw account lukt niet... vanaf de vaste pc... vanaf m'n laptop kom ik gewoon overal bij. Ook maar eventjes de Macbook erbij gepakt, maar ook daarmee kan ik gewoon verbinding maken met welke account dan ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd genoeg leek het veranderen van de netwerkgroep een oplossing.... Naampje aangepast, beide pc's opnieuw opgestart en gewoon weer werken :) Helemaal blij, tot vandaag, wederom hetzelfde probleem, maar nu niet meer te verhelpen op deze manier.

Toevallig nog iemand enig idee? Zelfde of soortgelijk probleem of mogelijk een oplossing voor mij? Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
1 . Open registry editor (Start - Run - regedit.exe)
2 . Browse to HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Lsa
3. Create a new DWORD value with the following properties (or if already present, change value):
NAME: LmCompatibilityLevel
VALUE: 1

possible reboot needed
possible need to change on both computers
The LmCompatibilityLevel registry entry can be configured with the following values:

LmCompatibilityLevel value of 0: Send LAN Manager (LM) response and NTLM response; never use NTLM version 2 (NTLMv2) session security. Clients use LM and NTLM authentication, and never use NTLMv2 session security; domain controllers accept LM, NTLM, and NTLMv2 authentication.

LmCompatibilityLevel value of 1: Use NTLMv2 session security, if negotiated. Clients use LM and NTLM authentication, and use NTLMv2 session security if the server supports it; domain controllers accept LM, NTLM, and NTLMv2 authentication.

LmCompatibilityLevel value of 2: Send NTLM response only. Clients use only NTLM authentication, and use NTLMv2 session security if the server supports it; domain controllers accept LM, NTLM, and NTLMv2 authentication.

LmCompatibilityLevel value of 3: Send NTLMv2 response only. Clients use NTLMv2 authentication, and use NTLMv2 session security if the server supports it; domain controllers accept LM, NTLM, and NTLMv2 authentication.

LmCompatibilityLevel value of 4: (Server Only) - Domain controllers refuse LM responses. Clients use NTLM authentication, and use NTLMv2 session security if the server supports it; domain controllers refuse LM authentication, and accept NTLM and NTLMv2 authentication.

LmCompatibilityLevel value of 5: (Server Only) - Domain controllers refuse LM and NTLM responses, and accept only NTLMv2 responses. Clients use NTLMv2 authentication, use NTLMv2 session security if the server supports it; domain controllers refuse NTLM and LM authentication, and accept only NTLMv2 authentication.
Pagina: 1