Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Onbekend trojan/virus?

Pagina: 1
Acties:

• s1ck
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-11 19:04
Hallo,

Omdat ik op google niks kon vinden plaats ik het hier maar.
Sinds een aantal maanden geleden draai ik NOD32 op mijn win7 pctje. Na een aantal weken daarna krijg ik steeds een "Error" om het maar zo te noemen.
Het gaat om een permite.info iets, ik zou zelf mijn god niet weten wat het is en hoe ik het zou op kunnen lossen. Dus ik dacht laat ik maar clean install doen. Gedaan, en nu 2 dagen erna krijg ik het weer.

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/3325gyv.png

Iemand enig idéé wat het zou kunnen zijn en hoe ik het kan oplossen? Zou geweldig zijn!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:14

D4NG3R

kiwi

:)

Iets opent je webbrowser en zit op die site... Hoe is je firewall?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• s1ck
Firewall staat gewoon aan, heeft altijd aangestaan. En ik heb in firefox 3 tabs open, Youtube, Pixel2Life 3x en Tweakers.

Verwijderd

Details:

Web page:
http://www.permite.info/

Description:
Access to the web page was blocked by ESET NOD32 Antivirus.
The web page is on the list of websites with potentially dangerous content.

Mischien heb je een trojan of iets anders op je PC. De website is zoals je ziet door ESET aangemerkt als onveilig. Als ik jou was zou ik even een andere scanner erover heen halen, het beste vanaf een bootable DC of DVD. Als dat je probleem niet oplost dan kom je nog maar eens in de lucht, suc6

• s1ck
Ik ga even uitzoeken wat "bootable DC/DVD" is. Bedankt voor de info alvast.

• killugh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-07 14:30

killugh

lava right ahead

Een van de beschikbare bootable cd/dvd's is die van bitdefender. Iso downloaden en branden op cd.
Als je hierna opstart vanaf cd kun je deze scanner via internet updaten en een volledige systeem scan laten uitvoeren.

http://download.bitdefender.com/rescue_cd/

pain is nothing that a downpour won't erase

• s1ck
Ik ga het proberen! update volgt

• s1ck
Hallo,

Hij had 2 bestandjes gevonden en die heb ik toen verwijderd maar ik krijg nu steeds weer die Permite.info error maar nu een ander bestands naam
Ik snap er niks meer van, ik heb mijn ex-hd gescanned, hd in de pc. :( Maar nog is een keer die scan doen

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-11 09:32
Heb je Malwarebytes Antimalware al geprobeerd of Spybot S&D?
(=freeware)

[ Voor 9% gewijzigd door Okki5 op 12-07-2010 16:10 ]

• -Vasa-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-11 06:15
Capture gewoon je netwerk verkeer even (bijvoorbeeld met Wireshark), zoek op de string permite.info en volg die stream.

Je kan ook anders process explorer starten, bij view kiezen om in het lower pane de handles te laten zien. Vervolgens te zoeken op handles/dll's op de string permite en via die info te kijken welk proces dit is (en wat er zoal nog in die handles staat).
Autoruns uitvoeren en controleren wat er allemaal bij je opstart kan ook wel handig zijn.
Verder kan je ook gewoon in je hosts bestand permite.info laten redirecten naar je localhost.
Pagina: 1