Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11 13:26

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ik ben nu inmiddels al enkele weken op zoek naar een mobiel welke de meeste ultieme email ervaring biedt via touchscreen. Tevens moet het mobieltje de mogelijkheid hebben om een VPN verbinding op te zetten. Als laatste moet het mobieltje volledig te beveiligen zijn en dan doel ik niet op de pincode, maar encryptie mogelijkheden etc.

Ik ben zelf in het bezit van de iPhones en ok, eerlijk is eerlijk, e-mailen is geweldig op dat ding en het opzetten van VPN is seconde werk. Alleen ben ik in zijn geheel niet echt te spreken over de beveiliging.

Nu heb ik zitten kijken naar een Android toestel. Vroeger hing ik vaak op XDA dev. om mijn Windows mobile toestel een custom rom te geven door er zelf eentje te cooken. En dat kan inmiddels ook met de Android toestellen.
Maar ik kreeg laatste de Legend (geloof ik) in mijn handen en het emailen met het toetsenbord op de Android deed mij overmatig veel denken aan een Windows Mobile interface met eenzelfde nukken. En dat is een no go voor mij. Ik wil gewoon mijn scherm kunnen kantelen en op een qwerty toetsenbord mijn mail kunnen typen.

Ben ik dan helaas echt verbonden aan de iPhone, of zie ik andere toestellen (zoals de Blackberry) over het hoofd?

Zijn er mensen die hun email ervaringen willen delen?

EDIT: vergeten erbij te vermelden dat ik geen WM toestel wil!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-11 09:39
adriod met fysic toestenbord

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-11 17:36

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Hmm, ik heb een Android telefoon (de HTC Desire) en zowel de mail app van HTC als de Gmail app vind ik beiden niet vergelijkbaar aan de WM interface (die ik persoonlijk nog niet eens zo slecht vind).

Tevens bestaan er ook alternatieven in de enorme app-market. Kies je ervoor om (toch) een Android telefoon te nemen zou ik je een Motorola Milestone aanraden vanwege het qwerty toetsenbord. Boeit dat je niet veel uitmaakt kun je ook kijken naar een HTC toestel want die zijn (meestal) erg goed te flashen e.d. en dan kun je gaan voor de Desire/Legend/Nexus one.

Er is nog een optie, die ik zelf niet aanraad omdat dan naar mijn inziens je echt een stap achteruit gaat (t.o.v. de iPhone) maar dat is dus Symbian. Dus veelal Nokia en wat Sony Ericsson (Satio/Vivaz). Blackberry heeft trouwens prima e-mail functionaliteit maar daar heb ik geen persoonlijke ervaring mee.

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-11 11:42
Yzord schreef op zondag 11 juli 2010 @ 00:15:
Ik wil gewoon mijn scherm kunnen kantelen en op een qwerty toetsenbord mijn mail kunnen typen.
Dat kan met vrijwel elk android-toestel :?

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
AlterMann schreef op maandag 12 juli 2010 @ 00:12:
[...]

Dat kan met vrijwel elk android-toestel :?
Niet met de Legend die ik even in mijn handen had. Deze had een T9 toetsenbord :(

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Yzord schreef op maandag 12 juli 2010 @ 13:02:
[...]

Niet met de Legend die ik even in mijn handen had. Deze had een T9 toetsenbord :(
Dat is een instelling. Kan je gewoon op Qwerty zetten.

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-10 21:36

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Yzord schreef op maandag 12 juli 2010 @ 13:02:
[...]

Misschien slecht ingesteld. :+

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Kijk, dat zou het kunnen zijn..maarja, ik heb hem maar even in mijn handen gehad. Wellicht toch maar voor een Android gaan.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Yzord schreef op zondag 11 juli 2010 @ 00:15:
Ik ben zelf in het bezit van de iPhones en ok, eerlijk is eerlijk, e-mailen is geweldig op dat ding en het opzetten van VPN is seconde werk. Alleen ben ik in zijn geheel niet echt te spreken over de beveiliging.
Waarom niet?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Omdat ik voor echte beveiliging mijn iphone moet jailbreaken en dat geeft ook weer gaten in het systeem. De beveiligingstools uit de app store ben ik niet zo kapot van namelijk.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-11 18:58
Blackberry heeft een goede e-mail app, en door het toetsenbord zeer fijn om te mailen.

VPN zit erop, maar heb er zelf geen gebruik van gemaakt.

Zucht...

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Yzord schreef op maandag 12 juli 2010 @ 14:27:
Omdat ik voor echte beveiliging mijn iphone moet jailbreaken en dat geeft ook weer gaten in het systeem. De beveiligingstools uit de app store ben ik niet zo kapot van namelijk.
Ik snap het nog steeds niet. Wat wil je precies, dat de iPhone niet biedt? En over wat voor 'beveiligingstools' uit de app store heb je 't?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:06
CyBeR schreef op maandag 12 juli 2010 @ 14:55:
[...]

Ik snap het nog steeds niet. Wat wil je precies, dat de iPhone niet biedt? En over wat voor 'beveiligingstools' uit de app store heb je 't?
Ik ook niet, AES 256-bit encryptie, alfanumerieke "pincodes" etc. Wat is er dan niet veilig aan?
Pagina: 1